Hawaii

Maui - Hawaii - Paradiset

Det här är livet, Maui är helt underbart. Vi landade på Maui söndagen den 7:e Juli, tidsskillnaden från Kalifornien är 3h bakåt, vilket gav oss 12h tidsskillnad från Sverige. 3h hit eller dit gör större skillnad än vad man kan tro, när vi hittat till vårt Hostel var kl bara 4pm men vi var sjukt trötta och jetlagade. Hostel är nice, man träffar människor från hela världen och man kan få tips från andra resande på vart man bör åka och vad man bör se under sin stay. Detta Hostel var dock som att bli insläng i ett big brother hus, haha, jag skojar inte. Den första man vi träffar ser ut som tomten, han snackar skit om andra på hostlet och skryter om att han träffat massa kändisar. En annan kille verkar helt retarded och står 1m från David och bara glor. En annan tjej tipsar oss om att lifta och när hon lämnat kommer tomten tillbaka och passar på att sprida lite skit om henne? Okej!!

Redan de första dagarna i Maui var väldigt händelserika. Vi bodde i Wailuku på Northshore Hostel, lite avsides vilket krävde lite extra planering då vi fick ta buss till de flesta ställen, och bussarna gick inte mer än 1gång/h oftast. Men over all så skulle jag nog säga att det är svårt att ta sig runt i Maui utan bil. Många stränder och ställen kräver en bil för att man ska kunna ta sig dit, och det finns inga vägar som går rakt igenom ön, man måste åka runt ön vilket i sin tur blir extra tidskrävande och har man inte bil kan denna tur enkelresa med buss ta 4h, om ens bussen går hela vägen. Lokaltrafik not that good. På måndagen hyrde vi snorkelset på hostlet $5 väärt:) sedan åkte vi till ka'anapali där stranden var vacker, åhhh så fläskig var den. Vattnet var så klart och blått och underbart varmt, paradiset. Herregud när jag en dag ska dö, låt mig dö på Maui.

Vågorna var ovanligt stora för denna strand, och man fick garanterat lite extra puls efter att vi fått infon om att en äldre man drunknat tidigare denna dag på denna strand. Vårt första försök ner i vattnet gick inte som planerat, en våg slår ner och kraften som blir då vattnet drar tillbaka fick David att ramla. Vi hade knappt ens kommit ner i vattnet, men en manet hade surfat med vågan upp på stranden och klistrat sig runt Davids ben, och den brände. Naaasty.
Snabba puckar, en snubbe säger att David måste kissa på såret för att få smärtan att försvinna snabbare, sooo det var väll bara att go to work. Vi hittar en liten "gömd" plats, (lätt att hitta en gömd plats på en öppen strand, noooot) där David kan kissa på sitt ben. Vad säger man, det är ju inte varje dag som man får se någon kissa på sitt egna ben, så det var spännande och det var svårt att hålla tillbaka skratten, stackars David.

Med ett brännsår på Davids ben som blöder lite hoppar vi i vattnet som två dumstrutar och börjar snorkla. Man glömmer bort att man inte simmar i vilka vatten som helst, 1 droppe blod kan en Haj känna av på långt avstånd, wihooo. Haha. Bra jobbat. Som tur var fick vi inte se någon haj, det hade blivit lite för mycket spänning på en och samma dag, men vi simmade precis bredvid en superstor havssköldpadda. Det var riktigt coolt. En levande Ninja Turtle ;) haha.

På tisdagen vart det en hike upp i bergen. Hostlet körde upp oss gratis i bergen där vi fick vandra runt på egen hand. Vi följde en trail där vi stötte på en lokal familj som berättar att denna skog är väldigt spirituell pga att Hawaii's kung (?) från långt bak i tiden, sägs vara begravd där i djungeln. En riktigt regnskog var vi i, det var fuktigt och träden var stora så stora och plantornas blad var större än mitt huvud, en riktig djungel, hääftigt ;) Påväg hem går min dröm i uppfyllelse, jag får se ett livs levande vilt bananträd, fläskigt ;)
Hemma på hostlet vart det en powernap innan vi drog oss vidare ner mot ett shopping center, där vi hittade den bästa froyo mina smaklökar någonsin fått känna på. "Yogurtland" heter froyo paradiset och om ni någonsin ser detta ställe på Hawaii så kan jag lova att det ät värt 3000 besök, och sen kan man ta ett besök på gymmet ;)

Onsdag var vi uppe med tuppen, vi hade bokat en snorkel båttur ut till en krater "Molokini" som ligger ute i havet. Båtresan tog ca 1h och var allt annat än lugn. Vågorna slog och mina inre organ hade vid bingo bytt plats med varandra ett flertal ggr, jag mådde inte bra. På plats åker fladderfötterna och snorkeln på och jag hoppar i vattnet då jag vet att man blir mindre båtsjuk om man befinner sig i vattnet. Så sant som det är sagt så kändes det ganska snart bättre, om det var havet eller det vackra korallrevet under oss jag borde tacka vet jag ej. Det var min första gång att snorkla vid korallrev och shit i min pitt vad fint det var, det går inte att beskriva med ord, det måste upplevas. I 60min simmade vi runt i drömmarnas hav där vi såg massvismed vacker korall och fina fiskar. Det är svårt att inte röra, men eftersom koraller är så känsliga får man inte röra och i respekt så rör man helt enkelt inte. Efter Molokini bar det av mot nästa snorkelställe "Turtle town".
Dit simmar massa havssköldpaddor för att få ett fint utbyte med fiskarna. Havssköldpaddornas skal är smutsiga och fisken är väll hungrig (?) haha, så fiskarna rengör genom att äta upp vad som nu sitter på sköldpaddornas skal, ett riktigt havssamarbete. 20min och 3spyor senare var vi framme vid Turtle Town. Vi såg minst 4 havssköldpaddor, och då man är så inne i att titta på allt som befinner sig under utan är det lätt att man missar det som simmar på ytan. Jag höll på att smälla av i skräck när David skriker att jag ska titta bredvid mig, jag vrider på huvudet och där kanske mindre än 1/2m bort ligger en stor havssköldpadda och flyter, liiite rädd. I panik simmar jag så fort jag kan mot David, hahaha. Havssköldpaddor är inte farliga men dom är stora. Check på det, sim med en havssköldpadda. Ett annat par berättade även att de sett en stor revhaj, jag vet inte om det var bra eller dåligt att jag inte fick se den, men om en havssköldpadda gav mig panik hade nog hajen höjt min puls ett "litet" steg till.
1h, några spyor och en tom magsäck senare efter att jag sovit och återhämtat mig lite var vi tillbaka på fastlandet. Efter ytterligare lite vila skrek magen pizza så pizza it was ;) haha. Sedan bar det av mot stranden där vi solade, badade och bara göttade oss :D

Torsdag var vår sista dag i Maui så vi passade på att utnyttja denna dag till att njuta fullt ut av det klarblåa vattnet och den stekheta stranden. Hur kul kan man egentligen ha genom att leka i vågorna, svaret är oändligt med kul, onändligt med skratt. Det blåste så hårt att saltvattnet ibland snärtades in i ögonen, det gjorde ont som fan men vi hade så skoj att jag inte kunde sluta skratta. Strömmarna drog oss ut i havet och sedan strandeades man som en val då nästa våg kom och skjutsade tillbaka oss. hahahaha. Sjukt skoj.
Lite shopping vart det innan vi i sista minut hann med vår buss och begav oss tillbaka till Hostlet för att duscha, äta och packa innan det bar av till flygplatsen och vi ställde siktet på Honolulu.

Här kommer första filmen som är från Maui, paradiset på denna jord. Enjoy
xoxo

Hawaii Baby

Hawaii

Aloha :)

En resa med min kärlek, till paradiset, kan det bli mycket bättre. Dooon't think so ;)
Hawaii är verkligen paradiset och vi längtar redan tillbaka. Underbara stränder, havet var så klart att mina ögon inte skådat vackrare vatten. Vädret var varmt, havet var varmt, det var så att man ville bo på stranden.
Vi åt massa god mat, bläckfisk och andra havsodjur, hittade världens bästa Froyo, simmade bland havssköldpaddor stora så stora. Vi badade med en delfin, och fick även en belly ride, där man tar tag i delfinens fenor och åker/rider på delfinens mage när den simmar :)) hur häftigt som helst. Delfiner är verkligen vackra djur. Vi badade i Havet, solade, snorklade, hikade i djungeln mm. Mer om Hawaii kommer senare, här kommer lite försmaksbilder från paradiset på jorden, enjoy:

Mahalo :) Hang loose.

Wailuki var platsen där vi bodde i Maui.

Vi tog en promenad till närmsta market, 45min-1h :) handlade mat och frukost för resten av veckan, sedan tog vi en taxi hem :)

Aloha (har flera olika betydelser men används väll för det mesta som Hej/Hej då)

En hike i djungeln där våra ben föll offer för djungelmyggen

Beach day, awesome day <3

love <3

"I väntan på bussen..."

Snorkel

Solnedgång på stranden

Paradiset

En av många underbara stränder

Äntligen fick jag se ett bananträd i det vilda, ren Hawaii-känsla.

Dan före dopparedan

JAJJAMEN

12h mina vänner, om 9h sitter jag och min kärlek på flyget med destination HAWAIII!!!
Wihoooo!! Jag är taggad så det bara smäller om det. När vi efter ca 6h flygande, landar i Honolulu har vi 1h layover sedan flyger vi direkt till Maui där vi stannar tills på torsdag. Sedan flyger vi tillbaka till Honolulu för att spendera våra sista dagar på Waikiki Beach. Och och och och och då vi kommer tillbaka till Honolulu ska vi på fredagen bada med delfiner, meeeen!! kan livet bli mycket bättre än så, I'm in heaven. Skål för det!

De senaste 2 veckorna har bara flugit förbi. Jag kom hem från Chicago fredagkväll för 2v sedan och på söndagen kom Jojo min Cali love och hennes pojkvän David hit på besök. Kärlek.
Dom stannade i 2v och vi hann med mycket skoj. Massa pooltime vart det då vädret snittade 35-40grader. Det var så att man höll på att smälla av. Vi käkade middagar på "Cheesecake", froyo på "Swirl", det vart shopping, bio, och den obligatoriska visiten till Golden Gate Overlook, världens vackraste utsikt över världens vackraste bro. Vi var till den årliga "Marin County Fair" där vi brände peningan så det small om det i hopp om att vinna en unicorn från "dispicable me2", men det gjorde vi inte. Vi spenderade hela förra helgen i SF. I tisdags flyttade min David hit till mig i Ross <3 Han ska bo här med oss sommaren ut och vi ska tillsammans ta kidsen till roliga aktiviteter, wawawiwa, looove. I torsdags var det 4th of July, USA:s nationaldag och det firades med parad, BBQ och sedan fyrverkerier på kvällen. Här i Amerikat här fyrverkerier en big of a deal då man endast får göra det på 4th of July och Nyår. Privatpersoner får dock inte avfyra fyrvekerier såvitt man inte vill ha besök av polisen, fyrverkeripjäser går inte att köpa. Avfyras görs dom av "special people". Vi kikade på fyrverkerierna från Angelica's värdmammas mamma som bor i ett riktigt Beverly Hills mansion uppe på berg där man har utsikt över Golden Gate Bron, San Francisco, ja i princip allt som är godis för dina ögon. Det är ju rena drömmen att få sitta där och äta frukost.

Idag har hela dagen spenderats åt att förbereda för Hawaii. Vi har shoppat det sista, packat väskor, Skrivit ut alla nödvändiga papper, lagt över filmer på iPaden, laddat alla kameror, GoPro kameran är given och vi kommer ha mycket skoj med denna kamera i Hawaii. Angelica min klippa kommer att hämta oss imorrn vid 6.30am sedan tar vi bussen till SFO. Shit i min pitt, nu är det nära.

För några månader sedan requestade (ansökte) jag biljetter till en Jay Leno show/inspelning i LA. Förra veckan kom mailet, GRATTIS du har fått biljetter. wihoo, how awesome. Så i Augusti bär det av, en heldag i LA, nu återstår bara att boka en tur och retur till LA.

Ha det gött folket, nästa uppdatering kommer från paradiset, Hawaii ;)
Godnatt

My Love

My boooy <3

Jojo, Angelica och jag :D

Happy 4th

En av alla bilar i paraden

Stekarna i vår bil, Mustangen ;)

US and A

My Giiirls :)

I love my hostkids <3

Angelica :)

Jojo's David :D

Fläskig Helg

Fläskig Helg!!

Alltså denna helg var fläskig, och fläskigare tider väntar då jag och David om en vecka befinner oss i paradiset Hawaii. Hur bra får livet vara egentligen? Idag har jag levt i ett lyckorus, livet är fint, och vi hara bara oss själva att skylla om vi är olyckliga, och eftersom jag insåg det för länge sedan och faktiskt fick fingranar ut stjärten för 2år sen, vill jag påstå att jag är på toppen av lycklig nu, shit i min pitt. Allt är bara så vackert.

Värmeböljan har tagit över Cali och i fredags snittade vi 40grader, det är sant, och jag svettades som en gris.
Poolen var given och det var där vi spenderade vår dag, och gött var det. En fin arbetsdag helt enkelt ;) Fredagkväll avslutades med froyo och sedan bio "White House Down", mycket bra film, se den.
Lördagen startades med ett löppass, och sedan var dagen i full gång. Vi rullade mot SF, där vi skulle stanna natten då Angelica's värdmamma bokat hotell åt oss mitt i smeten vid Union Square, hur underbar kan en människa vara egentligen? jag vågar inte ens gissa vad detta rum kostar att boka. Lyckliga var vi när vi rullade in till vårt älskade SF. Vi startade med lite turistande då Jojo och hennes David är här och hälsar på, vi såg "the painted Ladies" och Lombard street. Sedan parkerades bilen och vi checkade in på hotellet, The Westin i downtown SF. Shopping vart det, shopping i massor, Jojo kan det här med att shoppa ;) vilket i sin tur gör det lite dangerous då man själv blir insprirerad att öppna upp plusken lite mer än vad som är bra kanske, haha. Men jag måste nog påstå att jag gjorde ett bra jobb, jag shoppade ett par nya Steve Madden sandaler :) likadana som jag redan har fast en annan färg, underbara skor :) Jag shoppade lite basic linnen, och ett par nya pyjamas shorts (LA Lakers, fläskigt) , jag har blivit väldigt svag för pyjamas shorts och linnen sedan jag kom till Amerikat.

Sen lunch/tidig middag vart det på Cheesecake såklart, vart annars? det är ju så niiice där.
Sedan vart det mer shopping och vid 8pm gick vi tillbaka till hotellet för att vila och sedan göra oss i ordning för en danskväll på "Vessel" dit vi köpt biljetter, där DJ:en Scottyboy skulle spela.

Efter att klänningen åkt på och några drinkar trillat ner, så intog vi Vessel. Vid dörren blir David nekad att komma in då han har på sig shorts, finare shorts och skjorta. Ingenting var vettigt men vi gick tillbaka till hotellet då David inte hade med sig några långbyxor, vem har det när det är 40grader varmt och man ska stanna en natt? haaalllåå. Stupid People. Jojo och David bestämde sig för att stanna inne medan jag och Angelica gick tillbaka till Vessel för att röja folket under matten med dans. Och dansade gjorde vi, och vi dansade stenhårt, hahahaahaha. Så sjuuukt skoj är det att dansa. Tillsammans med en snubbe som inte verkade ha alla hästar hemma men som var jäkligt sugen på att dansa all in crazy ( han kravlade i stort sett på golvet, hade solglasögon och läderhandskar?) haha, tog vi över dansgolvet och jag tror vi spred en hel del energi då folk kom fram och sa -I love your energy, hahahaha. Det vart många kända moves, som "plocka äpplen", "weekend at Bernie's", "Tjernobyl-barnet", "tvätta kläder", fistpump, mm mm, hahahaha, jag skrattade så hårt att jag knappt kunde andas. Scottyboy är ju kanske en av de äckligaste och sliskigaste gubbar man sett, men han kunde Dj:a. Konstant dans vart det i åtminstone 1,5h sedan vid 2 på morgonen var man ganska redo för sängen, haha. Jag älskar att dansa och vi hade sjukt skoj, och svettigt vart det. Vessel, jag är imponerad, och vill absolut gå dit igen. Idag har man ju ont lite överallt i kroppen, speciellt i nacken? hahaha, jag antar att vi svingade vårt hår lite för mkt?

Söndagen började med en dusch sedan begav vi oss mot Fisherman's wharf där vi mötte upp min älskade David, och klev på båten till Alcatraz, fängelset. Jag var där 2009, men det var dags för en återförening med detta intressanta ställe, abslut ett måste för alla som besöker SF.
Sedan turistade vi runt vid Fisherman's wharf, och shoppade en massa turistiga saker. Jag älskar att shoppa turistiga grejer, dom kommer ju vara värda guld när man är hemma i Sverige igen. Jag shoppade shot-glas osm ser ut som små kaffekoppar med SF tryck, riktigt nice. Jag shoppade nyckelring, magneter, kaffekoppar och en California-handduk. Det börjar bli dags att samla på sig nu innan det är dags att åka hem, det är så lätt att glömma bort alla turistgrejer då allt känns så normalt nu när jag bor här.
Vi åt middag på "Hard Rock Café", sedan åkte vi till Twin Peaks, och Castro där det var väldigt livat eftersom det var Pride-weekend denna helg. Gay-communityt är ju superstort i SF så det var smockat av folk överallt, nakna, halvnakna, fulla, och i färgglada kläder. Ibland, eller ganska ofta lite mer hud än vad ögat vill se.

Vi lämnade av Min love på tågstationen, sedan åkte vi hem till Marin med ett stip vid Cheesecake där vi körde efterrätt :D wawawiwa. haha. Nu sitter jag här i min queensize-säng och taggar för nästa helg då jag och David åker till Hawaii, underbart. Jag har även bokat delfinsim nu så äntligen kommer min dröm gå i uppfyllelse, jag ska bada med en delfin och äntligen få röra vid denna vackra skapelse :D aspeppad.

Nu måste jag sova, imorrn väntar en ny vecka av jobb, träning och stekhette, 40 grader hit me with your best shooot. Godnatt

xoxo.

För några veckor sedan fyllde jag på min shortsgarderob med lite nytt, 4nya par för 500kr, som hittat.

Mina Steve's ;)

L.A Lakers Shorts

The Painted Ladies, jag, Angelica och Jojo's David. Jag passade på att inviga en gammal men oanvänd kjol:)

Jojo, jag och Angelica :))

Shopping vid wharfen

Min kärlek, världens bästa pojkvän

love vid Twin Peaks, hit tog jag David på vår första Date, by Night då man såg hela staden upplyst ;)

Scottyboy

Vi var ju tvungna att få en bild med scottyboy

Mannen som var all over the place, han verkade gilla golv-moves, haha, och lagomt svettig var han också, nasty.