Fläskig Helg

Fläskig Helg!!
 

Alltså denna helg var fläskig, och fläskigare tider väntar då jag och David om en vecka befinner oss i paradiset Hawaii. Hur bra får livet vara egentligen? Idag har jag levt i ett lyckorus, livet är fint, och vi hara bara oss själva att skylla om vi är olyckliga, och eftersom jag insåg det för länge sedan och faktiskt fick fingranar ut stjärten för 2år sen, vill jag påstå att jag är på toppen av lycklig nu, shit i min pitt. Allt är bara så vackert.
 
Värmeböljan har tagit över Cali och i fredags snittade vi 40grader, det är sant, och jag svettades som en gris.
Poolen var given och det var där vi spenderade vår dag, och gött var det. En fin arbetsdag helt enkelt ;) Fredagkväll avslutades med froyo och sedan bio "White House Down", mycket bra film, se den.
Lördagen startades med ett löppass, och sedan var dagen i full gång. Vi rullade mot SF, där vi skulle stanna natten då Angelica's värdmamma bokat hotell åt oss mitt i smeten vid Union Square, hur underbar kan en människa vara egentligen? jag vågar inte ens gissa vad detta rum kostar att boka. Lyckliga var vi när vi rullade in till vårt älskade SF. Vi startade med lite turistande då Jojo och hennes David är här och hälsar på, vi såg "the painted Ladies" och Lombard street. Sedan parkerades bilen och vi checkade in på hotellet, The Westin i downtown SF. Shopping vart det, shopping i massor, Jojo kan det här med att shoppa ;) vilket i sin tur gör det lite dangerous då man själv blir insprirerad att öppna upp plusken lite mer än vad som är bra kanske, haha. Men jag måste nog påstå att jag gjorde ett bra jobb, jag shoppade ett par nya Steve Madden sandaler :) likadana som jag redan har fast en annan färg, underbara skor :) Jag shoppade lite basic linnen, och ett par nya pyjamas shorts (LA Lakers, fläskigt) , jag har blivit väldigt svag för pyjamas shorts och linnen sedan jag kom till Amerikat.
 
Sen lunch/tidig middag vart det på Cheesecake såklart, vart annars? det är ju så niiice där.
Sedan vart det mer shopping och vid 8pm gick vi tillbaka till hotellet för att vila och sedan göra oss i ordning för en danskväll på "Vessel" dit vi köpt biljetter, där DJ:en Scottyboy skulle spela.
 
Efter att klänningen åkt på och några drinkar trillat ner, så intog vi Vessel. Vid dörren blir David nekad att komma in då han har på sig shorts, finare shorts och skjorta. Ingenting var vettigt men vi gick tillbaka till hotellet då David inte hade med sig några långbyxor, vem har det när det är 40grader varmt och man ska stanna en natt? haaalllåå. Stupid People. Jojo och David bestämde sig för att stanna inne medan jag och Angelica gick tillbaka till Vessel för att röja folket under matten med dans. Och dansade gjorde vi, och vi dansade stenhårt, hahahaahaha. Så sjuuukt skoj är det att dansa. Tillsammans med en snubbe som inte verkade ha alla hästar hemma men som var jäkligt sugen på att dansa all in crazy ( han kravlade i stort sett på golvet, hade solglasögon och läderhandskar?) haha, tog vi över dansgolvet och jag tror vi spred en hel del energi då folk kom fram och sa -I love your energy, hahahaha. Det vart många kända moves, som "plocka äpplen", "weekend at Bernie's", "Tjernobyl-barnet", "tvätta kläder", fistpump, mm mm, hahahaha, jag skrattade så hårt att jag knappt kunde andas. Scottyboy är ju kanske en av de äckligaste och sliskigaste gubbar man sett, men han kunde Dj:a. Konstant dans vart det i åtminstone 1,5h sedan vid 2 på morgonen var man ganska redo för sängen, haha. Jag älskar att dansa och vi hade sjukt skoj, och svettigt vart det. Vessel, jag är imponerad, och vill absolut gå dit igen. Idag har man ju ont lite överallt i kroppen, speciellt i nacken? hahaha, jag antar att vi svingade vårt hår lite för mkt?
 
Söndagen började med en dusch sedan begav vi oss mot Fisherman's wharf där vi mötte upp min älskade David, och klev på båten till Alcatraz, fängelset. Jag var där 2009, men det var dags för en återförening med detta intressanta ställe, abslut ett måste för alla som besöker SF. 
Sedan turistade vi runt vid Fisherman's wharf, och shoppade en massa turistiga saker. Jag älskar att shoppa turistiga grejer, dom kommer ju vara värda guld när man är hemma i Sverige igen. Jag shoppade shot-glas osm ser ut som små kaffekoppar med SF tryck, riktigt nice. Jag shoppade nyckelring, magneter, kaffekoppar och en California-handduk. Det börjar bli dags att samla på sig nu innan det är dags att åka hem, det är så lätt att glömma bort alla turistgrejer då allt känns så normalt nu när jag bor här.
Vi åt middag på "Hard Rock Café", sedan åkte vi till Twin Peaks, och Castro där det var väldigt livat eftersom det var Pride-weekend denna helg. Gay-communityt är ju superstort i SF så det var smockat av folk överallt, nakna, halvnakna, fulla, och i färgglada kläder. Ibland, eller ganska ofta lite mer hud än vad ögat vill se.
 
Vi lämnade av Min love på tågstationen, sedan åkte vi hem till Marin med ett stip vid Cheesecake där vi körde efterrätt :D wawawiwa. haha. Nu sitter jag här i min queensize-säng och taggar för nästa helg då jag och David åker till Hawaii, underbart. Jag har även bokat delfinsim nu så äntligen kommer min dröm gå i uppfyllelse, jag ska bada med en delfin och äntligen få röra vid denna vackra skapelse :D aspeppad.
 
Nu måste jag sova, imorrn väntar en ny vecka av jobb, träning och stekhette, 40 grader hit me with your best shooot. Godnatt
 
xoxo.
 
För några veckor sedan fyllde jag på min shortsgarderob med lite nytt, 4nya par för 500kr, som hittat.
 
Mina Steve's ;)
 
L.A Lakers Shorts
 
The Painted Ladies, jag, Angelica och Jojo's David. Jag passade på att inviga en gammal men oanvänd kjol:)
 
Jojo, jag och Angelica :))
 
Shopping vid wharfen
 
Min kärlek, världens bästa pojkvän
 
love vid Twin Peaks, hit tog jag David på vår första Date, by Night då man såg hela staden upplyst ;) 
 
Scottyboy
 
Vi var ju tvungna att få en bild med scottyboy
 
Mannen som var all over the place, han verkade gilla golv-moves, haha, och lagomt svettig var han också, nasty.
 
hahahahah
 
Wihooo, taggade för kvällen
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0