Weekend.

Weekend:.
 
Helgen är över, och måndagens arbetspass är precis avslutat. Nu är det 64dagar tills jag får krama om min kärlek, 63 för honom som befinner sig 9h framåt så låt oss säga 63 dagar, det låter mkt bättre ;) 
Jag kan inte fatta vad tiden går fort faktiskt, om exakt 3v har den nya au pairen gjort sin första riktiga arbetsdag. 
Om 4v och 2dagar har jag min väska packad och laddar för en flygresa till Miami med mellanlandning i Texas, så tekniskt sätt efter mina 2år här har jag förutom alla andra ställen faktiskt varit i Texas också ;) hahaha. 
 
Helgen flög ju förbi som alltid. fredagkväll när jag, Camilla och Angelica hade slutat träffades vi vid postkontoret för att ta en promenad till Cheesecake för att där dricka en smoothie och äta deras goda bröd ;) 13km plöjde vi av tur och retur, en riktigt nice prommis måste jag säga. Det tog sin tid, men vi gick snabbt och det kändes inte alls långt då vi snackade hela vägen. En väldigt bra avslutning på arbetsveckan.
 
Lördagen jobbade lite "lätt". Jag klev upp vid 7.30 för att åka ner till skolan och hjälpa N packa ihop tältgrejer. Det var den årliga camp outen som tog plats fredag-lördag och mitt värdbarn skulle tälta utanför skolan. Min uppgift var att åka ner för att hämta henne samt alla tältgrejer direkt de vaknat till liv på lördagen men det slutade med att N ville stanna med vänner, en vän till familjen tog tältet och luftmadrasser så det som kvarstod för mig att göra var att ta hem en kudde och N's sleepover-bag. Ovärt. Tänk om amerikaner var lite bättre på att planera. Där försvann min sovmorgon. N kom hem vid 10.30am, jag hjälpte henne göra sig redo för ett födelsedagsparty där dom skulle paddleboarda. Våtdräkt, bikini, solskydd, solhatt, vattenskor, you name it. Jag jobbade till kl.1pm då jag droppade henne vid postkontoret som var mötesplatsen för detta party.
 
Resterande av min lördag spenderades i mitt rum, i min säng, framför min dator. Jag jobbade för fullt med min present till familjen och den enda gång jag lämnade sängen var för 40min då jag åkte till Mollie Stone's för att köpa en sallad. Men det var så sjuukt varmt, garanterat minst 35grader, det var inte roligt att vara ute alls och då min AC i bilen valt att lägga ner sin verksamhet såhär lagomt till september som är den varmaste månaden på hela året så höll jag på att flyta bort. Vilken pina. Jag åkte hem igen, åt min sallad i sängen samtidigt som jag tittade på ett avsnitt av "twisted", det börjar bli riktigt spännande nu måste jag säga.
 
Söndagen spenderas i vårt kära San Francisco. Jag, Angelica, Camilla och Clara tog den första färjan in till city. Promernade till Wharfen och Pier 39 där vi shoppade turistiga grejer. Det gäller att passa på nu då jag och Camilla bara har 4v kvar. Jag shoppade lite magneter till min samling, sedan vandrade vi vidare till "Ghiradelli choklad Fabriken" där jag och Camilla delade på en "Hot fudge sundae" eller vad den nu hette. Den ska tydligen vara worldfamous, why? bra fråga. Den var god men för att klassas som världskänd så måste jag väll påstå att jag var missnöjd. För mig smakade den som vanlig vaniljglass, egenvispad grädde (alltså inte grädde på spray) med hemmagjort chokladsås, that's it. Så för alla er som planerat en resa till USA, när det står världsberömd, förvänta er inte att det ska smaka som guld på era läppar, har ni tur så kanske det kan komma lite i närheten av svenskt hemmalagat. Svensk mat och bakverk är fan det bästa i hela världen. Man börjar ju undra om amerikanerna har smaklökar överhuvudtaget. Det mesta i USA är ju smaklöst, förutom cookies and cream godis ;) haha.
 
Vi vandrade vidare till Little Italy och genom Chinatown där vi senare även hade middag. Det är inte bara i Sverige som man inte fattar Kineser, dom kan ju fan inte prata, snacka om frustrerande. Om det är något jag inte kommer sakna när jag lämnar detta land så är det ju kineser och Mexare, omg, dom är ju som parasiter i detta land, haha. Jag är inte rasist men fan alltså, har man bott i ett land i över 20år men fortfarande inte kan språket, borde man fan skämmas. 
Vi vandrade vidare, jag hitatde 4 av mina 6saknade registreringsskyltar som jag samlar på. Nu saknas bara Illinois och Florida. Jag köper registreringsskyltar från varje stat jag besökt i USA. Kanske blir det en texas bara för att ;) Sedan spenderade vi lite pengar på VS :) och började efter det gå mot färjan för att åka hem. Väl på andra sidan Golden Gate, åkte vi direkt till Larkspur för att kika på One Directione's nya film "This Is Us". Jag gillar när artister gör filmer där man får se hur deras liv ser ut på sidan av jobbet och hur hårt dom faktiskt arbetar för att vara där dom är. Annars är ju det enda man ser allt skit som står i alla skvallertidningar. 
 
Jag kom hem och fick ett samtal av min man, väldigt bra timing, han är så fin att jag smäller av. Jag blir så himla glad. Efter det kunde jag somna sött och vakna till tonerna av min väckarklocka som inte alltid är lika trevligt dock.
 
Denna dag har gått bra, jag gjorde barnen redo för skola. Min värdmamma körde ner dom när tiden var inne. Jag åkte ner till Phoenix Lake för en löpvända och sedan fixade jag tvätt, mathandling och annat diverse. Jag plockade upp barnen, gjorde läxor, lagade middag, städade undan efter middag, fixade luncher och nu sitter jag här och njuter av lite ledgihet. Det är så gött att bara få lägga sig i sängen och slappna av efter en stekhet och intensiv dag. 
 
Ska fortsätta pyssla på mina presenter nu. Det är inte mkt tid kvar nu. Innan läggdags blir det nog ännu ett avsnitt av "twisted" :)
 
Godnatt
 
Pier 23


 
I USA heter man ju Lena tydligen, haha.


Ghiradelli
 
Fina Camilla


Kaffe/Choklad paus
 
I väntan på färjan
 
 Camilla håller upp mina nya Arizona regplåt.
 
Nevada
 
Hawaii, totalt nu har jag ganska många, dom ska så fint få pryda mina och Davids väggar framöver :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0