Sunday Funday

Sunday Funday
 
Sunday is a Funday. Varför får man i Sverige känslan av att söndagar är den värsta dagen på hela veckan, haalllååå, sunday is a funday stupid people. Bara för att det är sista dagen på veckan betyder inte att man ska deppa ihop över att det snart är måndag. Det är ju sista lediga dagen, man har normalt bara 2 på en arbetsvecka, gör något roligt då :D slösa inte bort 50% på din lediga tid med att deppa över att det är en ny vecka på g. Här i Cali tar vi vara på vår lediga tid, den är precious, och det är något jag kommer ta med mig hem.
 
Igår var en produktiv dag, iallafall när det kom till att bränna peningan, eller som vi säger här i soliga Cali, att fynda. Jag gjorde rejäla fynd måste jag säga. Då jag hatar att lägga pengar på mitt basic smink i Sverige, så är det väll på sin plats att lagra lite innan jag åker hem. Jag köpte massa nödvändigheter på Bare Minerals butiken, bra grejer och allt är halva priset om man jämför med Sverige. Jag fyndade smink för $150, vilket är under 1000-lappen i Svenska peningan. Där trillade pappas haka i golvet men det var faktiskt ett riktigt fynd ;) För dessa pengar fick jag en concealer + borste, ögonkräm (nu när man inte längre är 20 så är det väll lägligt), 2 mineral foundations, 1 primer, en borste och enface&eye brightener (vad nu det är? det var en bonus). Bara dessa 2 foundations hade jag fått ge 1000kr för i Sverige så ja, det var ett fynd. Jag köpte även ett nytt mount till min GoPro, ett sådant man fäster på huvudet eller hjälmen :D Mer shopping än så vart det inte. Jag mötte upp med Camille senare under dagen och vi tog en promenad och åt lite Froyo, väldigt trevligt. Det vart en tidig kväll och jag sov före 11pm. Gött.
 
Imorse vaknade jag väldigt utvilad. Klev upp vid 8am, drog på mig träningskläder och åkte till Phoenix Lake för en löppass och en grym start på dagen. Lite styrka och en frukost senare så befann jag mig med Angelica och Camilla i bilen påväg till Berkely där vårt mål var en Ice cream shop vid namn "Cream". Världens bästa ice cream sandwich fick våra smaklökar känna på, riktigt gott :D chocolate chip kakor med chocolate chip ice cream var min combo och den var klockren, älskart. 
Vi tog en promenad till Berkeley College, och sedan shoppade vi lite klassiska Cal grejer :D dessa grejer må kännas väldigt turistiga här men väl på svensk mark kommer dom vara de viktigaste och mest speciella saker i min ägo. Jag köpte ett par Cal-mjukisar och detta var inte ett fynd, fläskigt med överpris bara för att det är Cal, men värt ändå ;) höhö.
 
Vi avslutade dagen på "The Blue Barn", med världens godaste sallad. Mätta rullade vi hem efter en händelserik hemfärd från Berkeley och Oakland. Nu äro klockan 8.30pm och jag hoppas på en tidig kväll idag igen. Det är så himla nice att somna tidigt. Imorrn är det lärarkonferens på skolan vilken betyder -ingen skola för barnen. Så det är bäst att vara utvilad då det antagligen kommer bli en lång dag. 
 
Adios. 
xoxo
 
Berkeley College område


Jag framför biblioteket
 
Camilla utanför "Cream"
 
Jag
 
Angelica framför Berkeley Library :)


The cobber, min favorit sallad 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0