Lördag

Lördag
 
Arbetsveckan är slut, det äro lördagäntligen, wawawiwa :)
Veckan har bara flugit förbi och jag måste säga att jag har varit helt okej produktiv denna vecka.
Jag har äntligen börjat ta tag i saker och allt börjar plötsligt falla på plats. Jag har nu 3v och 5 dagar tills jag åker till Miami, och det är mkt som ska fixas innan dess. 
Allt pappersarbete till Cultural Care är gjort, det ska bara bli signat av min LCC och sedan skickas in. 
Äntligen har jag lyckats få tag på Forex, eller forex fick tag i mig då jag gav dom mitt amerikanska telefonnr. Det var helt omöjligt att få tag på Forex via telefon och då deras säkerhet är så hög vägrade dom hjälpa mig genom att svara på mina frågor via email. Dom ville höra min vackra röst ;) hahaha, JK.
Så där någon gång mitt i natten ringer en kvinna och väcker mig mitt i min skönhetssömn, jag flyger upp som ett spjut och var såklart superglad över att se det svenska numret på min mobil. Jag fick all hjälp jag behövde och äntligen kan jag stryka detta från min "To Do"- lista och mitt hjärta lättades lite. 
Min present till familjen börjar sakta men säkert bli färdig, nu är det bara lite finputsning som återstår.
 
Jag har skrivit en lista över alla matvaror som nomalt finns i vårt hem och Uppdaterat gps:en med adresser till Nya Au Pairen. Jag har fixat en nyckel-kopia till min värdpappas minivan, $400 brände man på 2sek, dock fick man vänta i 2h innan den där jäkeln var gjord. Det är komlicerat att göra nyckelkopior i dagens samhälle då bilen är som en stor dator. Allt måste synkas.
 
Jag har böjar kika på jobb hemma och runtom i Sverige, Jag har även sökt ett jobb i Uppsala som David hittade åt mig :) Det är ett fotografjobb och det skulle ju va sjukt skoj som ett litet extraknäck :D
 
Igår kom Dawn hit och vi alla hade en trevlig dag och kväll tillsammans. Vi åt middag på "The Melting Pot", vilket är ett Foundue-ställe. Förätt -brödbitar, fukter och grönsaker som man doppar i 2 olika ostar :) 
Huvudrätt -filé mignon, lax, champinjoner, potatis som man tillagar själv på bordet och sedan doppar i olika såser. Efterrätt -cheesecake, browniebitar, marshmallows, banan och andra frukter som man doppar i smält choklad. När vi var tillbaka på hemmaplan vart det en myskväll framför tv:n och X-Factor.
 
Idag ska bli ännu en produktiv dag, om jag kan slutföra presenten till familjen så skulle det göra nästa vecka väldigt fin, och mycket stress skulle tas från mina axlar. Jag kommer även åka ut på en liten shoppingspree och inhandla det sista jag vill lagra inför Sverige och min resemånad. Smink, kameratillbehör och lite annat. Igår när jag kikade på min amerkanska internetbank, och förväntade mig ett lågt saldo, vart jag överraskad då siffrorna visade något helt annat. Min värdmamma är skyldig mig en hel del pengar, men av texten att döma visste jag att dessa pengar inte kommer från henne. Någon har av misstag? överför $2000 till mig vilket är 14.000SEK??????? omg. okej. Det är ju så att man nästan blir religiös då kontot borde vara tomt och från ingenstans när man mest behöver det så trillar det inte 14lax. hahaha. Jag kommer dock inte handla för dessa pengar då denna stackare kanske på något vis kan få tag på mig och vill ha sina pengar tillbaka. Tyvärr kan jag inte se någon information om vilket kontonr pengarna kommer ifrån så själv kan jag inte göra så mkt, och jag har inte tid att springa på banken nu för att lösa någon annans problem. Stackare. 
 
Nu blir det frulle och sen är det bara att börja jobba.
 
Trevlig Helg. Adios.
 
Världens bästa Amerikanska mamma, och världens sötaste lille pöjk <3


Världens bästa Dawn och värdarn <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0