Labor Day

Labor Day
 
Det är måndag, det är Labor Day och jag har nu 27 dagar kvar som arbetande Au Pair.
Labor Day är en Amerikansk Holiday och kan sammanfattas sähär:
 
"Labor Day Celebrates the achievements of workers and the labor movement; marks the unofficial end of the summer season"
 
Labor Day innebar alltså långledigt för barnen då de är lediga lördag-måndag.
Så idag, måndag har inte varit en enkel dag. Jag har haft 4barn hela dagen, mina barn + 2kusiner. Dessa 2 kusiner är guld men som alltid med alla barn så är det klart att en dag inte kan hållas fläckfri. Speciellt inte när barnen igår fick stanna uppe alldeles för sent och hälften vaknade på fel sida imorse.
Men vi har haft en trevlig dag trots allt, spelat spel, gjort armband, sprungit i vattenspridaren, filmat med N's GoPro då hon ville göra en ny musikvideo. Dagen avslutades med en promenad ner till "Taco Jane's" där vi åt middag tillsammans med kusinernas föräldrar. Mycket trelivgt.
 
Denna helg har varit den lataste helgen i historien över lataste helger, men det var välbehövligt då min kropp skrek efter sömn. Lördag började jag med att ta sovmorgon. Vid10.30 vaknade jag till liv efter att David ringt mig på Facetime. Tur var väll det, annars hade jag kunnat sova hela dagen, dock hände det ändå, how?
Jag pratade med David fram till 12.30 och då det fortfarande sved i mina ögon bestämde jag mig för att ta en liten nap till, why? jo, för att jag kunde. Det vart ingen liten nap som planerat, jag vaknade vid 16.30 och kände mig helt utslagen. Inte utslagen på det vis man känner sig då man somnat mitt på dagen, utslagen på det vis man känner sig utslagen då man är sjuk. Så istället för att känna att jag just slösat bort hela dagen (vilket jag ändå gjorde) så försökte jag trösta mig själv genom att tänka -det där behövde jag nog. Vid lite närmare eftertanke så tror jag faktiskt att min kropp behövde få sova en jäkla massa timmar. So you're welcome.
 
För att skaka lite liv i mig själv, åkte träningskläderna på och jag begav mig till Phoenix Lake. Förutom att kroppen givetvis var lite extra segstartad så gick turen fläckfritt utan nya skrap eller blåmärken.
Jag åkte till Mollie Stone's, inhandlade en sallad, och satte mig sedan vid en uteservering där jag i min ensamhet åt en sallad och läste en bok. Så spenderade jag min lördagkväll, en sallad och en bok alldeles ensam på en uteserving och guess what? jag älskade det. Ibland behöver man bara lite kvalitétstid med sig själv. Efter att en grym sallad fyllt min tomma magsäck rullade jag mot "Bed, Bath & Beyond" där jag passade på att bränna lite peningan.
 
Allt jag gör i dessa dagar är i någon form en förberedelse för att jag ska åka hem. Shopping, turistande mm mm. Dock känner jag mig helt okej färdig med allt jag velat göra och se. Det enda som jag verkligen skulle vilja bocka av från min lista innan jag lämnar landet är Yosemite, jag vill verkligen med oddsen är emot mig när det kommer till denna nationalpark. Förra gången för länge sedan då vi planerade att åka dit spreds någon typ av virus med råttorna, vissa av de människor som lyckats plocka upp denna lilla liftare hade blivit rejält sjuka och vissa tillcohmed dött. Så om vi fick åka för våra värdföräldrar....Nej!!!
Denna gång när vi var mitt uppe i planerande börjar det såklart brinna i skogarna, får vi åka dit nu....Nej!!
Kanske är det inte meningen att jag ska dit denna gång, det kanske är lika bra att jag lämnar denna resa till min nästa vistelse i Amerikat.
 
Min söndag såg ut som sådan, jag sov till 8.30 då barnen knackar på min dör och vill visa mig något. Det var ett armband som N hade gjort till min och ville givetvis ge mig detta armband så fort det var färdigt, fina fina barn. Jag hade ett väldigt långt skype-samtal med alla mina svennisar som ska komma hit på min resemånad. Vi fick faktiskt mycket gjort, förutom att allmänt planera resan, bokades flyg till Maui från Honolulu, vi bokade boende i Miami, och har för övrigt ganska bra koll på vart vi kommer bo på resterande ställen. Det ska bara bokas hyrbilar nu så är vi all set.
 
Söndag eftermiddag åkte jag upp till Novato då barnens kusin fyllde 12år, och jag ville hinna dit en sväng för att säga grattis och krama på mina små kids, min familj var redan där. Han hade fått ett marsvin i present så det var extra roligt att få klappa på den lilla stackarn som fortfarande försökte göra sig hemmastadd. Jag pratade med alla föräldrar och lekte med barnen i 1,5h innan jag rullade hem igen. Vi tog med oss kusinerna hem för en sleepover så på hemmaplan ville N och den älsta kusinen lära sig svenska, hahaha, jag skrattar jag bara tänker på det. Dom är jätteduktiga men det finns ju inget roligare än att höra en amerikan prata svenska. Jag smygfilmade och ska lägga upp ett litet klipp :D hahahahahahahaha.
 
Imorrn börjar den riktiga arbetsveckan. 7.00 ringer klockan och sen är det bara att köra de gamla rutinerna. Dock kommer jag jobba kväll imorrn så det gäller att planera ut min dag redan från morgon för att hinna med alla after-school-activities. Mina värdföräldrar kommer befinna sig i SF tills sent på kvällen så barnen är all mine ;) höhöhöh.
 
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0