Vart tar Tiden Vägen?

Hej omvärlden,
 
Imorrn inleder vi Maj och här i Cali snittar det +30 grader om inte mer, snart flyter vi bort :)
Om 10 dagar har jag varit i USA i 19månader och jag har endast 5 more to go innan min resemånad drar igång. Hur sjukt är det, mitt hjärta blöder ju lite av att planera resemånaden för då blir allt plötsligt verkligt och jag inser att jag faktiskt kommer lämna mitt Cali om ett halvår. Shit i min pitt, jag blir nervös. Det kommer bli en stor omställning att komma hem igen och det gäller verkligen att jag börjar jobba på mina planer så att dom blir verkligehet, annars kommer min hemkomst efter 2v vara väldigt tung. Jag kommer gå från mer än högsommar i Cali till mörker och kyla i Sverige, November you will kill me. 
 
Resemånaden är i full planering, 4 svennisar kommer från Ösd och vi ska alla resa tillsammans, sweet. 
Det enda som saknas nu är att vi bokar biljetter så vi är all set med det och kan gå vidare till hostel/hotell/motel-bokning. Jeez louise det är så mycket jag vill se i USA, varför måste landet vara så stort?
 
Förra helgen hade jag en kvalitéts weekend med min man. Vi gick på bio på fredagen med Camilla, "disconnect", bra film, se den om ni har chans. På lördagen spelade jag en fotbollsmatch :) en dusch senare rullade jag och David mot "Mollie stone's" där vi köpte sallader och baguett med pesto, kalkon och den skrattande kon ost. Vi åkte till Tiburon där vi lade ut vår filt och picknickade vid havet med utsikt över vårt kära San Francisco, vackert så vackert. Jag njöt av varje sekund, hur mysigt kan man ha? och hur vackert kan det va? Jag har nog aldrig njutit så mycket av naturen och omgivningarna som jag gör här, det är så vackert. Solen sken och Vi somnade till på picknickfilten och hade hemskt så mysigt. Senare åkte vi till "U Top It" för lite Froyo, som vi tog med oss på en promenad runt i Ross och San Anselmo. Det är inte helt lätt att vara Au Pair, när man bor på sin arbetsplats, det spelar ingen roll hur mycket man älskar sin familj. Man behöver ett break från huset, man måste komma ut, så förra helgen försökte vi vara ute och hitta på saker hela dagarna. Endast kvällen och natten spenderades hemma med en film "Here Comes The Boom" hahahahah, hilarious movie.
 
Söndagen vart det en rejäl sovmorgon, sedan långpromenad på ca 4h i 30graders hetta, inte helt okej skönt. Vi fick ta pauser i skuggiga områden och jag valde fel skor för en långpromenad så förutom en tejprulle rikare hade jag även typ 5blåsor på varje fot, "vill man vara fin får man lida pin", gött. Men jag hade trevligt så jag ska inte klaga :)
 
Veckorna kommer bara flyga förbi nu och snart är det sommarlov och barnen är ledig från skolan. Förhoppningsvis blir det lite roliga planer för sommaren. Det är dags för mer verkstad och lite snack istället för mycket snack och lite verkstad. Lina har varit borta i hela 2v redan och jag saknar min Rutis, snart kommer hon tillbaka och jag får äntligen se hennes fina ansikte i 2dagar innan hon lämnar Cali för Sverige. 
 
Nu ska jag sova, en tidig kväll, skööönt.
Godnatt.
 
 
Photoshoot av min värdmammas smycken, kolla in hennes grejer på http://www.reneesheppard.com/ - hon är grym.
 
Det är ingen liten sminkväska man reser runt med som make up artist
 
Lite då och då måste håret eller sminket fixas till
 
Titta på mina älskade små barn, 1,5år har det gått sedan jag kom och dom har vuxit så himla mycket.
Här kommer då och nu bilder.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Åh vad liten E. Såg ut när du kom dit! N. såg ändå ganska lika ut! (:
Vad säger dom om att du inte har så lång tid kvar?
Jag tänkte på, hur ska vi tvätta våra kläder när vi reser runt? :s

Svar: Jag tror inte dom vet att det bara är 5månader kvar, dom har nog inte hållit koll riktigt. Vi kan köpa tvättmedel här och handtvätta men oftast på hostel så finns det tvättmaskiner där man kan köra en maskin för runt $1 :D det löser sig. Ni kommer ju shoppa järnet också ;)
Lina Karlsson

2013-05-01 @ 12:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0