Torsdag

Torsdag, Snart TGIF.
 

Det är torsdag och klockan är slagen 21.24, fan va tiden går fort, jag behöver mer timmar på dygnet. 
Igår bokade jag och David flyg till Hawaii, paradiset Hawaii Baby. Vilket betyder att jag kommer resa till Hawaii 2ggr under detta halvår, awwesome. Det kommer bli helt underbart. Jag kommer därmed inte följa med då familjen åker och campar denna sommar, barnen vart inte glada när jag berättade att jag inte skulle följa med, dom var så peppade och sa "Lina är den första au pairen som har turen att följa med 2år i rad", sorry guys, så nu får man sova med dåligt samvete.
 
För tillfället försöker jag hitta boende i North Carolina. Jag funderar på att åka dit under min semester i Juni för att se alla platser där "OTH" spelats in. Jag vill jag vill jag vill, men fan lokaltrafiken där verkar ju inte vara det lättaste och det verkar inte finnas hostel, så jag skulle behöva bo på hotell och det känns lite depri om jag ska åka själv, sitta där och mögla på kvällarna. Då bor jag mycket hellre hos en random tjej på hennes Soffa. Sparar pengar och får lite socialt liv, massa mer upplevelse än hotell. Jag vill även åka till Chicago, så om NC biljetterna blir för dyra kör jag nog bara Chicago i ett par dagar. Har jag tur kan jag kanske hitta någon annan au pair i området som skulle vilja guida mig runt eller bara träffas för en fika :D Jag vill fota, fota och fota.
 
Nu när jag bara har 5mån kvar har jag gjort en lista över saker jag måste köpa innan jag åker hem, måste ;)
haha. I USA är allt så mycket billigare och när jag åkte hem för en snabb visit till sverige förra sommaren slängde jag eller gav bort alla mina kläder som jag hade lämnat på hemmaplan. Jag insåg att om jag inte ville ha med mig dom då, så skulle jag antagligen inte gilla dom efter 1,5år. Så de kläder jag har här, är allt jag äger och har, så min garderob måste definitivt fyllas på och bytas ut innan hemresa. Jag slänge bort resväskan jag hade med mig hit, då jag köpt den via blocket och insett efter resan till NY att den var från medeltiden och inte alls speciellt ergonomisk, jag hade ont i varje del av min kropp efter att ha släpat runt på den stela blyklumpen, så en ny resväska är ett måste. Vi kan säga såhär, detta halvår kommer jag spendera massa peningan och allt slit jag gjorde i Sverige kommer nu betala av sig då jag har massa sparpengar ;) wiihoooo. Och sedan på flyget till Sverige kan jag sjunga -Sluuuut på kontot..... 
 
Idag vart det lite shopping, 3 id foundations och en sminkväska för $60 =400kr. I Sverige hade jag för samma pengar inte ens fått en foundation, sweeeet. Barnen hade playdates efter skolan och sedan lagade jag middag, jag och pojken spelade sedan basket och andra sällskapspel, trevligt.
 
Imorgon ska jag på hike med Bill, istället för en pantertant är han en panterfarsa, världens snällaste man. 
Det ska bli trevligt och intressant efter alla hiker han gjort med Lina som verkar helt vilda, hahaha.
Nu ska jag fortsätta mitt letande efter boende. 
Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0