Snart Sommarlov

Heeeej folket
 

Det äro torsdag och imorrn är det äntligen TGIF, redan på måndagen längtar man efter nästa fredag och snart är den här ;) haha. Eftersom jag sitter här nu med 4månader kvar, så är det väll på tiden att jag börjar tänka på framtiden. Framtiden jeeeez louise, bara av att säga ordet får mig att hamna på andra bloggar eller fb, haha, det är roligare att läsa om andras liv än att börja reda ut ens eget. haha.
Jag har iaf en utbildning i mina tankar som jag vill gå, dock, såhär i efterhand har jag insett att denna linje inte finns på så många skolor vilket innebär, färre personer som blir antagna, min chans blir fett med liten, faaaan. Och bara för att det plötsligt känns så vårt vill jag bara ännu mer gå denna linje, Jag vill plugga dietistprogrammet. För att öka på mina chanser tänke jag såhär, att jag nästa år gör högskoleprovet, och därför kan det ju vara på sin plats att börja plugga lite redan nu.....
Så igår skrev jag ut 50sidor högskoleprov, plockade fram penna och sudd på den gamla goda tiden och började klocka mig själv när hjärnan gick på högvarv till risk av överhettning ;) hahahaha.
Shit i min pitt, det där provet är inte att leka med, kan man matte A från gymnasiet klarar man provet lätt, ELLER HUR!!! NOOOT. Det är fan inte Matte A där, eller så är frågorna så twistade att det verkar svårare än vad det är, samtidigt som klockan inte alls lägger till stress. Eller så är det jag som är stupid? I vilket fall, det gick oväntat bra på det första provet, tog ju bara 1,5h och då skippade jag sista läsövningen för jag vart tvungen att åka. 
Lite hjärnverkstad hade man iaf och nu är det väll bara att fortsätta i den stilen, jag är redo att putsa fram hjärnan som haft semester i 6år och börja plugga. Kom igen. Jag har också ansökt till Matte C distans, jag saknar att plugga matte. Lite fotografi på distans valde jag också, vi får se vart vi landar. Men försöker man inte så kommer man ingenstans, så en liten början har jag iaf :D
 
Denna dag startade bra, blev bjuden att testa på ett nytt gym 24fitness så det vart löpning och styka, gött.
Sedan shoppade jag mat och fixade tvätt, det gamla vanliga. Idag har barnen inga "after-school activities" så det kommer nog bli playdates och sedan är det taco-thursday som gäller ;) det är inte helt dumt att laga mat trots allt, man får ju bestämma själv vad alla ska äta ;) dock gick dom inte med på mitt "taco-hela-veckan" förslag. aj aj.
 
Ikväll är det antagligen holländska Maria's sista dag, hon skulle egentligen vart här över sommaren, men hennes 5barn är så otrevliga att hon inte klarar mer, så imorgon packor hon väskorna och flyger hem till Holland igen. Tråkigt. Kanske ikväll blir det en liten get together på cheesecake som ett litet avslut.
 
Helgen har inga planer. Men den som väntar på ngt gott..... ;)
Nu måste jag jobba, adjö.
 
Här kommer lite instagram-biler. Min instagram: Linavk
 
Jag, Camilla och Angelica, romantisk middag vid GGB ;)
 
Man måste ju älska amerikanernas kreativitet


Världens bästa man


Tårta som jag bakade på Lina's födelsedag
   
 
Angelica, jag och Javi, dagen då Angelica körde upp och tog sitt Cali License.    
  


San Fran we love you 
 

 
Go Giants!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0