San Francisco

San Francisco weekend.
 

Hej folket, 
Det är Måndag och vi är tillbaka till verkligheten. Min helg började väldigt bra då jag på fredagen var ut på en hike med Bill. Bill är pappa till N's kompis, en väldigt trevlig man som snittar mellan 60-70år, jag är imponerad av hur aktiv han är, Go Bill, så vill jag också vara i den åldern. Vi startade vid Phoenix Lake som en vanlig rutt, men tog ute i skogen av vid en creek (bäck) som rann nedför berget. Denna tid på året är det dock inte så mycket vatten så vi klättrade uppför denna bäck. I över 1h klättrande på stenar i uppförsbacke. Riktigt jävla wildlife, Lina vet vad jag snackar om;) och det var ju några ggr som man höll på att falla bakåt. Hela hiken i sig tog 2,h timmar, bra start på dagen.
 
På lördagen tog jag sovmorgon, till hela 9am sov jag och sedan vart det ett eget löppass vid Phoenix Lake. 
Efter en snabbdusch var det dags att kika på Eurovision Song Contest med världens bästa amerikanska syster N. Det var ju faktiskt en del bra bidrag och Danmark var en värdig vinnare. Grekland och "free alcohol" imponerade inte, dock var mellanakten bland det bästa jag sett, hahaha, allt dom sa om svenskar är så sant, jag höll på att dö av skratt, Go Sweden. Vid 5pm tiden plockade jag upp Angelica och Camilla, och vi rullade mot Best Buy där jag köpte ett extra batteri till min GoPro och Camilla köpte en ny kamera ;D yaaaay. Vi gillar när folk köper elektronik, i t i s f u n. 
 
Sedan körde vi vidare till Mollie Stone's där vi köpte en sallad och vi rullade vidare mot Marin Headlands där vi skulle sitta med utsikt över Golden Gate och äta vår middag, romantik ;)
Påväg till GGB, på hyw101 när vi börjar närma oss stannar trafiken och bilköerna är lååånga. Vi spelar musik i bilen och angelica och camilla lägger märke till hur folket i bilen framför oss dricker alkohol, hahaha, I USA är det förbjudet att dricka alkohol i bilen, även om du inte kör. Sedan kikar Angelica till höger, där kommer en bil med party girls som röker på, hahaha, omg. Nästa sekund inser vi att bilen framför oss har glömt stänga tanklocket och även glömt skruva på "korken", kanske var dom fulla redan vid the gas station. Det var fest på Hyw helt enkelt, wihoooo, partttyyyy. Tjejerna som rökte på såg att vi lagt märke till deras bong, så varje gång vi passerade deras bil började vi dansa i våran och dom dansade i deras. Påväg genom den första vägtunneln hör vi hur folk tutar och jag tror det är en olycka som är påväg att hända. NEJ, det är party, alla tutar, höjer volymen i bilarna, vevar ner rutorna och snubben framför oss hänger halvt utanför sitt fönter när han "Skålar" i luften med sin spritflaska. hahahaha. Sjukt kul. Utanför tunneln stog dock en polisbil, men grabbarna hade tur och hade vid det laget hunnit gömma spritflaskorna. Och ni undrar varför det händer mkt olyckor på vägarna i USA, hahaha. Vi skrattade så lungorna höll på att trilla ut. Ingen olycka denna gång, bara glada ocg fulla människor (inga fulla förare vad jag kunde se) det var parta på hwy 101. wihooo. Det bästa av allt var att jag hade min GoPro fäst inne i bilen på rutan så jag fick det mesta på film ;) hahaha.
 
Utsikten vid golden gate är oslagbar och denna bro kommer alltid vara lika häftig varje gång jag ser den, vilket mästerverk. Trist bara att så många väljer att hoppa från denna vackra skapelse, dock får dom ju faktiskt en väldigt fin utsikt som slut. Vi avslutade kvällen på cheesecake (otippat) med lite efterrätt, gött.
 
Söndag åkte vi in till SF för att kika på Bay to Breakers, svårt att förklara vad det är, för jag vet inte helt själv vad det är. Men det är någon typ av löpning genom SF där folk är utklädda. Om dom är fulla eller höga under loppet skulle inte förvåna mig men efter loppet vid 11.30 är dom flesta fulla. Det är fest i varje park och i stort sett alla är utklädda, förutom folket som väljer att gå nakna eller bära vanliga kläder.
Det vart mycket promenerade denna dag, vi gick till Castro som är the gay area här i SF, sedan gick vi vidare till haight/Ashbury som är hippie kvarteret. Parta överallt, alla var glada och det var varmt. En bra och spännande dag, vi avsluta med middag i Chinatown, och sedan tog vi färjan hem igen.
 
Denna dag startade bra. jag hjälpte barnen redo för skolan sedan vid 8am åkte jag till Phoenix för ett löppass, allt gick kanon och ungefär sådär 2/3 genom löppasset, när jag springer i mina egna tanker och funderar på hur många veckor jag har att komma i bättre shape och tappa lite mer vikt innan Hawaii med David, och att det faktiskt är möjligt då allt har gått åt rätt håll so far, glömmer jag lyfta på fötterna och ramlar på en rot? flyger ner på backen, allt går snabbt fast i slow motion, jag hinner inte ens landa på mina händer utan hela kroppen släpar efter backen, gööötttt. Då jag håller min mobil i ena handen slår jag den rakt i marken, bakluckan flyger av och hela mobilen repas och fylls med smuts, fint. Jag reser på mig och inser att jag skrapat upp hela knäet på höger ben och lite på vänter med även ett stort skrapsår på vänter lår, jippie, bikini here I come. Och ont som faaan gjorde det, tur nog klarade sig mina onödigt dyra lululemon short, hahahahahaha, och ingen såg mig ramla. Det var ett rent plattfall.
Jag sprang vidare med blod rinnandes nedför knäna till första bästa lilla strimma av bäck där jag tvättar av mig och torkar av mina knän med mitt linne. Kanon. Sedan var det bara att fortsätta och låtsas som att inget hänt när jag passadera andra människor. Jättebra jättebra.
 
Nu ska testa min smärtgräns i duschen när såren ska tvättas, och sedan är det dagt att hämta barnen och ta E till fotboll :D
Ha en bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0