Onsdag

Första Maj
 
Det är Onsdag och det är första maj, i Sverige har nog folk legat bakis idag men här firar man inte sista april så imorse var det träning på gymmet som gällde. Skönt att vakna utan baksmälla. Jag körde crosstrainern i 1h samtidigt som jag läste en bok på min kindle, snacka om att tiden rinner på, man svävar ju bort helt när man läser en bok på gymmet, niiice. Slipper man känna smärtan i alla muskler, haha. Lite styrketräning på det så man redo för dagen. Under min 19månader i USA har man lyckats lägga på sig lite vikt, inte oväntat och inte alls konstigt när jag tittar tillbaka på mina matvanor då. Den senaste tiden har jag slutat helt med socker och bröd på vardagar, och allt småätande går bort, fett med bort. Alla mina cravings har försvunnit och livet har blivit lättare. Jag tränar fortfarande, inte lika ofta, men det behövs inte då jag inte längre äter lika mycket. Min vikttopp nådde nästan 61kg, läääskigt, usch det är fasen illa när man känner att man har överflödig hud. haha. Nu har jag lyckats tappa 4kg och är nere på den vikt jag hade när jag kom hit, 57kg. wiiihoooo :D Victory :D Min målvikt är 55kg, det är bara att köra på ;)
 
Barnen hade "early release day" idag vilket betyder att dom slutar 1.30pm. E hade playdate direkt efter skolan och sedan fotbollsträning. Så jag passade på att ta med N och hennes kompis ut på lite shopping. Dom har ju school dance på fredag så damerna ville ha lite nya kläder och smink ;) det är mycket snack om grabbar nu kan jag lova. Herregud, tonårsår, vilken jävla period i ens liv. Nu får jag uppleva dessa tider igen via lilla N, och jag inte säga annat än -herregud. Hon gör det bra dock, och håller sig borta från the mean girls. Om ni någonsin har sett filmen "Mean Girls" så är det exakt så det går till på skolan. De populära tjejerns, det finns "followers", nördarna, coola sportgrabbarna, ni förstår. Livet som amerikansk tonåring är inte lätt.
Idag har vi haft över 30 grader varmt, och hela veckan kommer se likadan ut, sweeeet, give it to me :D
 
Efter shopping vart det middag och läxor sedan var den dagen över. 
All min lediga tid gåt till att planera roadtrips och resor. Om jag bara kunde skulle jag stoppa tiden nu, jag är stressad. Nu ska jag läsa och sedan sova.
 
Godnatt
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0