Memorial Weekend

Memorial Weekend
 
Sista måndagen i Maj och det är Memorial Day. 
Memorial Day är en röd dag här i Amerikat, då man uppmärksammar personer som stupat i krig för USA. 
Barnen är lediga från skolan och oftast innebär det extra mkt jobb för mig då föräldrar med egna företag fortfarande kan jobba denna dag. Men jag fick imorse reda på att föräldrarna hade planerat att ta kidsen till SF så jag var off hela dagen. Dock har jag fortfarande utfört alla mina måndagssysslor, känns onödigt att skjuta på det tills imorrn, så idag har man varit produktiv. Vaknade vid 8am. Åkte till Phoenix lake för en löprunda, åkte och handlade mat och sedan hem för att fixa tvätt, barnens + min egen. Förra veckan skrev jag även upp mig för nya kurser på College Of Marin. Jag försökte hitta italienska för nyörjare men jag lyckades inte på Non-credit fronten. Så jag tog den lätta vägen och valde Boxning, Zumba och en annan fitness-kurs. Zumban startar redan denna onsdag, och det kommer bli mer än intressant, hahaha.
 
I fredags Var det playdates, Voice lesson, och sleepovers som fyllde min dag efter att barnen slutat skolan. Jag skjutsade hit och jag hämtade sleepover bags, skjutsade dit och vi 6pm var jag off. Plockade upp Camilla och åkte till Larkspur fär att hämta David vid färjan :D
Det vart en middag på vårt kära cheesecake, Hur ska jag någonsin kunna klara mig utan Cheesecake Factory, bästa restaurangen någonsin. Där fick vi äben sällskap av holländaren Maria, och svennisarna Angelica, Frida +1 (är otroligt dålig på namn så den sista tjejen får gå under +1)
 
Lördag var det dags för en baseball match, Giants vs The Rockers. Vi hade VIP Virgin America biljetter som vi fått av Angelicas värdmamma så vi hade väldigt bra platser med utsikt över alla spelare på närmre håll än senaste gången. Baseball matcher är sjukt långa, det finns ingen tid på dessa matcher, man spelar efter innings, vill ni veta mer, google, det är 3miljoner olika regler och jag trodde jag hade fattat spelet vid detta lag men icke. Det var väldigt trevligt, även fast det var lite kallt och Giants spelade dååååligt. Dom låg under med 4-0 ända till slutet där de plockade upp och vann :D wawawiwa. Stolt Marin Bo.
 
Runt 6-tiden gick färjan hem och vi avslutade dagen med en sallad från Mollie och sedan lite tv-titt och Angelica. Det var meningen att vi skulle kika på en film men efter otaliga försök att hitta någon som verkade intressant fastnade vi istället på "Animal Planet" som för övrigt är en sjukt bra kanal. Där kikade vi på squids som är en typ av bläckfisk, och dessa kan bli stora som monster och kallas då "kraken" för er som sett "pirates"- filmer vet jag pratar om. Dom är sjukt läskiga. 
 
Söndag vart det "Hangover 3", sjukare filmer och äckligare kines får man leta efter. Den var bra och absolut sevärd om man gillar dom föregående filmerna. 1an kommer ju alltid vara bäst men så är det väll med alla filmer. Sedan vart  det lite froyo på "U top it" och sedan började jag och David att planera vår Hawaii resa, wihoooo. Nu är det inte länge kvar. Tro det eller ej, men förra veckan vart det dags för mig att requesta min flygbiljett hem till Sverige, känns helt galet. I November smäller det mina vänner, då är man tillbaka på svensk mark efter 2år i Cali. Det känns overkligt och jag vet inte hur jag kommer reagera när dagen är kommen. Låt oss inte tänka på det, damn. 
 
Mitt knä känns bra igen, jag har sprungit 4ggr sedan mitt plattfall, blodet har fått cirkulera och jag är back in business ;) No worries. 
 
Adjö.
 
 
At&T Park, Home Of The San Francisco Giants, "Together We Are Giant"
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Sara k

Åh vad jag älskar att läsa din blogg!! Du gör så mycket roliga utflykter på olika ställen & platser hela tiden & det är jätteroligt att se!! Blir glad varje gång jag ser att du skrivit något nytt, så fortsätt uppdatera & gärna oftare!!:))

Svar: Heeeeeej :DVad glad jag blir :D tack. Jag älsjar att du följer den :D Det gäller att ta vara på den sista tiden nu ;) ska försöka lägga upp mer videor också, det tar bara lite tig att redigera och klippa ihop. Men det kommer.
Lina Karlsson

2013-05-28 @ 22:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0