Måndag

Ny vecka, nya möjligheter.
 
Jag har börjat få panik, efter att ha insett vad många platser jag vill åka till och vad många grejer jag vill shoppa, så återstår bara ett problem -pengar. Och detta halvår kommer kosta mycket pengar, det kommer bli dyrt, det kommer svida, men det kommer vara värt minsta lilla cent. Det är ju som en kissmopp i ansiktet -surt.
Tiden går alldeles för fort, förra året hann jag bara med 1v semester (av mina 2v). 2veckor semester är verkligen inte att skryta med, och jag sparade mina veckor så länge jag bara kunde ifall att någon skulle vilja komma och hälsa på så att jag då skulle kunna ta ut min semester och visa denna människa runt. SÅ, såhär i efterhand kan jag ju säga till alla andra au pairer, gör inte det (spara på semestern alltså) tänk på er själva, ta ut er semester och res dit ni vill resa. Man är inte själviskt för det, vi är här för att leva ut våra drömmar, ingen annans. Sen om någon söt själ vill joina er resa så är det klart att man uppskattar det. 
 
Min resemånad är i stort sätt spikad och klar. Det kommer bli några nya ställen och några gamla rävar. 4 fina Svennisar reser från Svea och möter upp mig i Miami, efterföljade blir Las Vegas, roadtrip till Arizona (grand canyon), Los Angeles, sedan lyfter flyget mot paradiset Hawaiiiiii ;) och sedan tillbaka till min love San Francisco. 
Spännande spännande, jag är riktigt taggad, och lite ledsen för jag vet att denna resa kommer vara det sista jag gör här innan jag måste lämna min familj. 
 
Till sommaren ska jag ta ut min semester för detta år, det kommer bli 10dagar i Hawaii med David (jag vet, Hawaii 2ggr på ett år, vilken lyx ;) och det kan ju inte bli mer romantiskt än Hawaii, hallååå ;) 
Sedan är planen North Carolina där jag vill se alla platser som "One Tree Hill" spelats in på" och sedan Chicago, bara för att Chicago verkar så fläskigt fint och det finns mycket jag vill fota där. Så om jag kan bocka av dessa platser på min "places to go"-lista så kan jag vara ganska nöjd när jag sätter mig på flyget till Svea. Alla de andra 3miljoner ställen jag vill besöka i USA, får spridas ut på alla mina miljoner besök till USA jag kommer göra i framtiden.
 
Förra helgen var allt annat än vild, det var lugnare än på kyrkogård, och det var faktiskt riktigt skönt. Nästan ingenting gick som planerat, men det vart en skön helg. På fredagkväll vart min middagsdate, med en holländsk tjej inställd, så det slutade med att jag hängde och pratade med min värdmamma som är trevligare än trevligast och jag gillade varje sekund av vårt samtal. Jag åkte till Mollie stone's och köpte mig en sallad och sedan läste jag resten av kvällen "hopeless" sjukt braaa bok. Lördagen kickade jag igång med en fotbollsmatch i finvädret, vi förlorade men jag hade sjukt skoj, alla gamla goda spelare var tillbaka och jag fick spela med mina favorit amerikaner :))
 
Dawn kom och hälsade på under lördagen så jag hängde hemma med familjen och fina fina Dawn. På kvällen vart det lite shopping på "Sephora" och sedan ännu en sallad. Jag har längre inte cravings för godis, nu är det sallad som gäller, sjukt gott.
 
Söndagen ringde väckarklockan vid 6am och jag gjorde mig klar och skjutsade min värdmamma och hennes arbetskompis till SFO där de boardade planet till NY för jobb. Jag fick därmed köra mina värdmammas sprillans nya bil hem, en riktigt jäkla badass bil alltså. Hon har alltid skämtat sedan hon skaffade denna bil att jag skulle vänta med att köra den för hon var inte redo att den skulle få repor eller bli krashad än, HAHA, tack för den :) Faktiskt så ligger jag bara bakom 2repolyckor på min köra Toyota Highlander. Alla Au pairer verkar måste checka av "bilolyckor" på sin lista innan man lämnar landet, för det händer verkligen alla. Och en stor anledningen till det är inte Au pairen själv, 80% av alla amerikaner där ute kör som idioter.
 
Jag plockade upp Javi och vi åkte på Au pair-möte i Novato. Sedan eftersom jag inte behövde jobba söndag (som jag hade förväntat mig) så tog vi en spontan-trip till vårt kära San Francisco, där vi gled runt, shoppade, åkte cablecar, fulade oss i butiker och tog foton, och vandrade runt nere vid fisherman's wharf, det är så vackert, San Fran är så vackert. Vi var hemma runt 9pm och då vart det sängen.
 
Denna vecka kommer bli lite mer intensiv än vanligt då min värdmamma är i NY tills på torsdag. Min värdpappa har skaffat en trädgård på baksidan och planterat alla olika grönsaker, och då han inte mått helt 100 de senaste dagarna så har jag agerat trädgårdsarbetare, niice, hahahaha.
Imorrn ska jag följa med Javi till Novato då hon har uppkörning, wihooo.
Sedan kommer Lina hem imorrn, wawawiwa, "Lina" blir äntligen "The Linas" igen för 3dagar, man får njuta av den tid man har <3
 
Resten av veckan kommer senare. 
Nu ska jag duscha och läsa.
Godnatt. 
 
SF Baby
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0