Maj

Maj
 

Det är den 13e Maj och för 3 dagar sedan vevades flaggan för 19 månader i USA. I hela 19 månader har jag befunnit mig i landet där drömmarna flödar, rika är rikare och fattiga slickar asfalt. Jag har härmed 5månader av arbete kvar och en resemånad. 6månader till i mitt kära sunny california. 
 
Förra veckan gick väldigt bra, jag och min vp har ett bra samarbete då min vm inte är på hemmaplan. Jag jobbar inte alls mer än vanligt och jag kunde vara lite striktare med regler då barnen inte kunde gå till sin mamma och be om saker en andra gång ;) hihihi.
Lina, min kärlek, min Rutis, Min Boo kom hem på tisdag från sin resa och jag åkte dit på kvällen för att få träffa min fina, Wawawiwa. 
 
Onsdagen spenderades i SF med Lina och Briar, vi hade väldigt trevligt, shoppade på Victoria Secret och Briar fick äta sin sista Cheesecake på Cheesecake Factory :( 
Torsdagen hade Lina sin sista avskedsmiddag och lite födelsedagsfirande. Hur sorgligt kan det vara. Jag saknar min andra hälft, vad är cali i all sin glans om inte min boo fans? Men jag är taggad på att hon kommit hem till sina vänner och familj och även om hon inte kommer ha lika skoj utan mig ;) wink wink ^^ hahaha, så kommer hon ha en fin sommar i Svea :) Jag har spaced out lite se senaste veckorna, så Lina hade nog rätt när hon sa -Du kommer vara här men mentalt är du med mig i Sverige. Såååå, om jag verkar helt ree, och okontaktbar här i Cali, så har ni nu fått svaret, det är bara leta efter min hjärna i Sthlm, Sveriges Big Apple.
 
Förutom att vi lämnat Lina på flyget på fredagmorgon och resten av dagen var lite halvt deppig så var det en helt vanlig fredag, med helt vanliga vardagssysslor.
På lördagen åkte jag och David in till SF för att se huset där filmen "welcome Mrs Doubtfire" spelades in, samt "the painted ladies" där "full house" spelades in, wihoo, kändishus. Det var en väldigt trevlig dag i SF med mycket nya intryck, mycket nya ställen och mycket promeneradne.
 
Söndag var den slappaste dagen i världshistorien och sådana dagar kan man behöva ibland, bara inte allt för ofta ;) hahaha. Vi sov till 12-1pm och sedan chillade vi hela dagen lång och lämnade inte huset en enda sekund förutom när det var dags att bege oss till tågstationen. En dag för att återämta krafterna.
 
Idag är det måndag och vi är tillbaka till allt det vanliga. Denna vecka är ingenting planerat och den får helt bli som den blir. Jag pratade med Dawn förra veckan och hennes man åker bort nu i helgen så det kan bli att jag åker till fina Dawn och har en tjejhelg, men massa skitsnack :) Dawn är underbar och jag måste ta vara på varje sekund jag får spendera med denna kvinna innan vi kommer ha ett hav emellan.
 
Nu ska jag läsa, det är dags att få reda på hur denna bok slutar.
Godnatt
 
Bilder från förra helgen då jag var i SF med Javi.
 
 
 
 
 
 
Bilder från Denna helg med David :) Huset från filmen "welcome Mrs Doubtfire" med Robin Williams
 
Jag utanför huset 
 
 
Klassiska SF hus
 
"The Painted Ladies"
 
 
San Francisco hus, här vill jag bo;) benträning varje dag ;)
 
Downtown SF
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0