TGIF

TGIF
 

Äntligen TGIF :)
Jag är redo för helg. 
Veckan har gått bra, och snabbt, ibland alldeles för snabbt, jag kommer inte ens ihåg vad jag gör om dagarna.
På söndag firar jag 17mån i USA, yaay, jeez louise, jag har bara 7månader kvar, shit i min pitt.
I tisdags investerade jag i ny minnesmaskin. Jag har länge funderat på att köpa en, och efter att jag pratat med Sara lyckades hon övertala mig om att det var på tiden. Man lever ju bara en gång och since jag bara har 7mån till här så vill jag kunna spara alla dessa fina minnen i videoformat. Jag investerade i en GoPro Hero3 :D En typ av action-kamera som man kan fästa lite överallt, på cykeln, i bilen, på hjälmen, på bröstet mm och den är även vattentät så den kan följa med när jag ska simma med delfiner ;)
Dock köpte jag inte ett minneskort för säljaren berättade för mig att dom kommer vara på sale nästa vecka, halva priset, så jag valde att vänta och kan då köpa ett bättre och större minneskort på måndag istället. Så för tillfället så pryder denna fina kamera min hylla, och utgör väldigt bra ögongodis, näst efter David då ;)
 
Igår spenderade jag 3h till att baka svenska kanelbullar :) iband måste man klämma in lite svenskt i vardagen. Det vart över 60st, haha. Och smisk skulle jag få av min värdmamma då hon inte bara kunde äta en, utan ersatte middagen med kanelbullar. Det är väll ett bra tecken, I guess ?:) Tinja fick en påse bullar, Lina fick lite bullpåsar till hennes familj och att ta med till Oregon och Björne dit hon åker idag :)
 
Efter 2 dagar av regn har solen hittat tillbaka till Ross, äntligen. Ikväll kommer David och stannar hela helgen <3 Imorrn har jag min första fotbollsmatch, jag har inte rört en boll på 4mån, vi får se hur det går ;p men det kommer bli skoj. I övrigt har vi inte så många planer för helgen, vi tar den som den kommer och njuter av varandras sällskap :) myyys.
 
Sara hade en lite request om att jag ska uppdatera oftare, med mindre text och fler bilder så jag ska försöka uppfylla den önskan med start idag. yaay.
 
Här kommer lite bilder för att blicka tillbaka på tiden med min Dutch Love Carlien, some never seen before photos ;) enjoy.
 
Trevlig Helg.
xoxo
 
Förra sändagen var Carlien's sista dag i Cali, den spenderade vi på Stinson Beach. Nu har hon tagit nästa steg i livet, back in Holland, och även lämnat ett tomrum i mitt Cali-liv. 
 
 
Roadtrip till Santa Cruz
 
hahaha, omg, jag skulle få smisk om hon visste att jag laddade upp denna bild. Det var en trevlig liten get together uppe på berget med fin utsikt :P
 
We walked the Bridge
 
 
 
Vi matade varandra? Back in the Jojo-days ;)  hahaha.
 
Getting groceries, taco night ;)
 
Påväg till SF
 
Santa Cruz :)
 
Hiking
 
St. Patrick's Day :)
 
Matrix
 
Bjuder lite på mig själv. Lite sletna, käkar natta-pannkakor på Denny's efter St. Patrick's Day, hahahaha.
 
Sonoma Roadtrip till vingårdarna
 
 
 
Golden Gate
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0