Life is what happens while you're busy making your excuses

Life is what happens while you're busy making your excuses
 
Tider rinner på, det är redan torsdag och denna vecka har varit busy.
Min hostmom åkte till L.A på söndagmorgon. På måndag jobbade jag hela dagen då min hostdad åkte south of SF för jobb och skulle sova borta den natten. Då jag och barnen sov hemma själva denna natt så ville E att jag skulle sova i hans säng med honom, jaaa, man får ju ta de tillfällen man får att snuggle med sina kids :)
 
På tisdag var det skola, och morgonrutinerna har jag kommit in i riktigt bra nu. Man var ju inte en morgonmänniska där efter att ha haft sovmorgon varje dag varje vecka i över ett år, så det tog ju emot lite de första veckorna då jag behövde kliva upp 6.30am. Döda mig. Men nu kan jag ju konstatera att det är mkt skönare att kliva upp tidigt och jag inser att jag saknat dessa rutiner, nu har man ju börjat få lite ordning på livet, istället för att sova bort halva morgonen. 
 
vid 07.00 väcker jag barnen. Jag lagar frukost, french toast, scrambled eggs, egg in a basket, eller flingor. Jag packar barnens lunch lådor och sedan ska kläderna på, tänderna ska borstas och vid 7.50am eller senast 8am, rullar min loveboat ner till skolan för drop off, sedan är man i stort sett ledig fram till 14.30 så barnen ska plockas upp. På tisdag var vi bjudna på middag over at the Herbst's, där vi skulle fira persiskt nyår :D Vi åt persisk mat, hur gott som helst sedan efter att Red Velvet Caken trillat ner avsludes det med att hoppa över eldar. Ja, vi hoppade över eldar, kanske 6st som var placerade efter varandra med jämna mellanrum så man kunde hoppa över en efter en. Och kul hade vi, det är ju alltid extra spännande när man vet att risken finns att man kan börja brinna pga lågorna. Man måste leva on the edge ;)
 
På tisdag kväll hade N sitt första live-uppträdande på en bar i Fairfax "the sleeping lady". åhhhh hon var sååå bra. Herregud jag kände mig som en stolt mamma :D Hennes röst är så himla speciell att man bara vill höra mer och mer. Det var hennes voice-coach som hade ett gig med sitt band och bjöd in N då hon tycker att hon är så himla duktig. En sång vart det och hade jag fått bestämma hade N fortsatt sjunga resten av låtarna, enligt mig lät hon bättre än sin coach ;p vilket moment.
 
Tisdag sov E över hos en kompis pga N's sena gig, så jag och N sov hemma själva då min hostdad åkte söderut för jobb. Onsdagkväll vid 23.30 kom min hostmom hem från L.A, hon hade även med en arbetskamrat från NY som fick sova i mitt rum för natten, gissa om hon sov gott ;)
Jag sov i E's säng och pojken sov med sin mamma då pappa sov på hotell för att jobba.
 
I måndags vart det bestämt, Tinja ska gå in i rematch, och vi kan härmed konstatera att hennes värdmamma är retarded, och psykiskt instabil med 2 personligheter. Jag har nog aldrig stött på en sån falsk människa i hela mitt liv, stackars barn. Tinja har verkligen gjort allt för denna människa och familj och det hon får tillbaka är fan hemskt. Vilket hat vi känner för denna kvinna. It's disgusting. Nu sitter hon  mitt i skiten, utan au pair, och får ta hand om hennes 3 barn helt själv, vetskapen om detta gör mig så glad, skadeglädjen har skjutit över max ;) hahaha. Vilket shitface.
 
Nu har jag äntligen köpt ett minneskort till min GoPro och ett extra mount som jag kommer använda i bilen ;)
Den ligger nu på laddning och på söndag åker den på sitt första rejäla test, Six Flags Magic Mountain. 
Det fanns dock mer inställningar på denna lilla kamera än vad jag hade förväntat mig, nu är det bara att börja plugga manual.
 
Imorrn är det äntligen fredag, David kommer och på lördag är det St. Patrick's firande tror jag? då självaste St. Patrick's Day är på söndag. På söndag bär det av till Six Flags. Nu ska jag läsa och vänta på att kameran ska ladda färdigt så man kan få ta en provbild :)
 
Godnatt och trevlig helg.
 

Kommentarer
Postat av: Sara k

Heeej!! Vad är det tinjas värdmamma har gjort, hänger inte riktigt med? Du måste filma mycket med din gopro & lägga upp filmerna!!! Hur går det med min resebiljett!! Blir grymt peppar varje gång jag läser din blogg & ser dina bilder!!! Kraaaaam!!!

Svar: Vi tar det över skype ;) det har varit jättemkt den här senaste veckan, kan du skypa på tisdag kansk?. så kan vi börja planera, jag har kikat biljetter. jag ska lägga upp en film nu från six flags :) kraaaam
Lina Karlsson

2013-03-21 @ 00:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0