Vart tar tiden vägen?

Tid?
 
Om jag bara kunde stanna klockan, dansa....pausa.....dansa.....pausa, jag hinner inte med. Dagarna bara försvinner, när det äntligen är fredag, with the blink of an eye så är det söndag, jag vill bara gråta. Tiden går för fort. Denna veckan har gått snabbare än snabbast och nästa vecka är sista skolveckan för mina kids, sedan är det sommarlov, schools out for summer. David kom i fredags och vi har haft en riktigt stekig helg med bara massa gotta. haha. Ibland är det välbehövligt och skönt med en lat helg. Vi såg nya "Iron Man 3", gilla gilla gilla.
kikade på film hemma, käkade middag ute på kines PF. Bokade flyg till Maui från Honolulu, och har planerat mesta boende, det ska bara betalas. Nu är det inte länge kvar, om 8 dagar flyger jag till Chicago där jag stannar i 5dagar :D turist javisst. Sedan fyller Camilla 21år samma helg som jag kommer tillbaka, då blir det firande i den stora staden, och på söndagen kommer Johanna tillbaka till Cali, äntligen ska jag få träffa JoJo igen, cali love. Om ca 4v är jag och David på Hawaiii, wiieee. Det är några ganska fläskiga veckor som väntar, man ska inte klaga ;)
 
I torsdags ringde Tinja mig, åhhhh jag blir så glad varje gång jag får höra hennes röst. Jag saknar mina tjejer så himla mkt att jag dör lite inombords varje gång jag tänker på det. Rutan, Tinja, och Jasmine <3 , mitt hjärta blöder av saknad. 
 
I veckan tog jag min första cykeltur på min nya racer tillsammans med Angelica :))
Vi cyklade till Corte Madera och tillbaka, och jag fick cykla hela vägen uppför berget när det blivit kolsvart, dock hade jag en liten ficklampa ;) och jag kan lova er att jag trodde min stjärt var ett stort blåmärke nästa morgon. Det var ju bara 3år sedan jag satt på en cykel. Men den är feeet och det var riktigt nice att cykla, vilken frihetskänsla. Innan jag började min hemfärd uppför berget stannade jag och Angelica och pratade utanför skolan, då 2motorcyklar kommer. Dom stannar vid stop-skylten, den första åker och när den andra är påväg, i någor typ av försök att styla (eftersom tjejer älskar när killar burnar bilar, moppar och bränner gummi,,nooooooot!!) han gasar på alldeles för mycket i svängen, motorcykeln välter, snubben åker åt ett håll och motorcykeln glider över på motsatt trafikt fil med gnistror flygandes överallt. Stackarn vad pinsamt. Han klarade sig bra trots allt och ingen kom till skada. Vägen fick sig ett par burn-märken och motorcykeln fick sig nog några fina repor.
 
Fina Dawn var här och hälsade på i helgen, så jag fick chans att krama på min andra mamma Dawniee. Vilken vacker själ. När jag berättade för henne att jag åker om 4mån vart hon helt ställd, och min värdmamma berättade att Dawn inte kunnat släppa detta faktum och varit gråtfärdig resten av dagen då hon insett att jag faktiskt kommer åka en dag. Fina fina människor, vad skulle jag göra utan er. 
 
Idag vart det lite online-shopping. Det är lätt, och man handlar ofta bara det man är ute efter, vilket är bra för min plusk, jag behöver hålla lite på peningan tills jag varit på Hawaii. Jag köpte mer grejer till min GoPro, den är ganska all set för vatten, dykning och Hawaiiiii nu :D Sedan köpte jag ett fisheye objektiv till min systemkamera, yaay, wihoo, Chicago I'm coming.
 
Min värdpappa backade in i min bil igårmorse, jeez louise, min stackars älskling Toyota, hur mycket ska du behöva gå igenom. Nu är bakdörren helt bucklig och den måste in på lagning......igen......
 
Min värdmamma har lämnar för en show i L.A så nu är jag heltids-mamma i 4 dagar, niice. Så det är väll en bra idé med lite sömn. Godnatt.
 
xoxo Cali love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0