På planet mot SFO

O'hare-SFO.

Här kommer ett inlägg jag skrev under tiden jag satt på planet mellan Chicago och SF, men som jag inte kunde posta då jag inte hade wifi.

Fredag 21/6

Det är fredag och klockan är slagen 10.34pm i Chicago, alltså 8.30pm i Cali. Jag sitter på flyget från Chicago O'hare flygplats till mitt älskade SF och Cali. Jag har läst och sedan kikat på "livet är en schlager" hahaha, sjukt bra film, jag dööör. "Fake fake fake, det är historien om mitt liv". Haha, jag skrattar fortfarande. Just nu befinner jag mig någonstans ovanför Utah? Snittar 500mph (800km/h), håller en höjd på 38037 feet (11km?)och temperatur outside är -71 F (-57c) jeez louise. Lyssnar på legenden Michael Jackson, kikar på gamla bilder och spelar lite svenskt Magnus Uggla och tänker tillbaka på alla roliga stunder med min Ruta, jag saknar dig. "4sekunder", "I just had sex", "Queen" behöver jag säga mer?.

Jag har haft 5bra dagar i Chicago, det är alltid trevligt att se ngt nytt, men jag är redo att komma tillbaka till vardagen, jag saknar mina kids, min säng, min frukost, den bästa frukosten i världen, jag saknar David, jag saknar att träna och jag saknar mina vänner. Folk i Chicago är fan aggressiva, haha, det här är Cali -Hi cutie, how are u?u find everything okay? I Chicago -Hooooonk hoooonk, give u the finger and tell u to fuck off and get the hell out of their way.
Landet är stort, landet är stort, haha.

På söndag kommer min Cali loge Jojo och hälsar på i Cali:)))) she's coming home.
Jag har inte sett henne på ett år så det ska bli så himla skoj att få krama om Jojo igen. Mkt händer på ett år. Jag ska även få träffa hennes man som har ett väldigt fint namn, David :) och Johanna ska få träffa min man, David;)

Mina 2sista dagar i Chicsgo spenderades på The Field Museum där jag fick se det bäst bevarade t-rex skelettet, cooolt. Mumier och andra snuskiga varelser. Jag tog en vända i Downtown och sedan mötte jag upp Steffi och hennes yngsta värdbarn Evan 1,5år världens sötaste lilla pojk, för en middag. Idag jobbade Steffi hela dagen så jag följde med henne och Evan till ett annat museum som var helt okej, det är lite för mkt fakta för mig ibland, jag orkar inte läsa, jag vill se och röra;) haha. Och lilla Evan ville hålla mig i handen, hur söt får man vara?:) Vi åkte hem, jag duschade, packade min väska och hoppade på bussen som skulle ta mig till blue line tunnelbana som sedan skulle ta mig till flyget. Jag hoppade på rätt buss, nr87, men vad gör det när man hoppar på den i fel riktning? Haha. Omg, paniken rusade lite lätt i kroppen när en indisk man frågar om denna buss går mot blue line station och chauffören säger -nej. Oooops tänkte jag, höll mins ögon på denna indiska man eftersom jag visste att han nu fått directions på hur han ska ta sig till rätt ställe. Indien hoppar av, jag springer efter. Regnet öser ner ute så hans skjorta är inte längre babyblå, den är mörkblå och mina toms-skor är grnomblöta. Jag går upp till mannen och bekräftar att han ska till samma ställe som mig, vi var iaf då 2st som var helt lost, så varför inte vara lost tillsammans? Haha. Vi hade en väldigt lång konversation om livet, hans familj och lite allmänt om USA. Vi hittar dit vi ska och han hoppar av en station före mig. That's how we do it in the us. Jag älskar att få hjälp av människor som är helt random, det ger mig hopp om mänskligheten. Haha.

Mitt flyg var försenat så jag fick spendera otaliga timmar på flyget, kommer landa på SFO runt 10 pm, sedan ta bussen till Marin, är väll i Larkspur runt 11-11.30pm, där plockar kära Camilla upp mig och kör mig till The Hebst's där jag parkerat min loveboat toyotan. I onsdags fick jag ett sms sv mitt kära värdbarn N, en bild på ett stort paket med texten -look what came, I think it's for u :) JAAAAAAA!!!! Vad glad jag blev, det är ett paket från Sverige, wiiihoooooo, TACK PAPPA!!!!! :)) lagomt till midsommar. Wawawiwa.

Bra låtar ni bör ge en chans: Miley Cyrus- we can't stop
Snoop Lion (snoop dog har på senare dagar blivit snoop lion, don't ask, haha, han har väll rökt på lite för mkt och svävar där ute någonstans) Låten heter "no guns allowed" och är faktiskt riktigt bra.

Nu ska jag läsa lite mer sen är det inte länge tills vi landar.
Wihooo, det är mysigt att flyga.
Hej då hej då.
Xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0