En Onsdag i Chicago

En Onsdag i Chicago.

Det är redan onsdag och jag har varit i Chicago i 3dagar. Imorrn är min sista heldag och på fredagskväll flyger jag hem till Cali igen.

Denna dag har varit bra, tog lite sovmorgon till 9ish, och efter en dusch och lite frukost så bar det av mot stranden.

Det är intressant att se skillnader i vad familjer här i Amerikst äter beroende på var de bor. Här i Chicago känns det som att människorna inte är så hälsomedvetna, det är mkt överviktiga människor här. Frukosten dom äter i denna familj är väldigt sockriga flingor, fettfri mjölk som ser ut att blivit utspädd med vatten och chocolatechip pannkakor med sirap. Rena sockerbomben redan på morgonen. Amerikaner väljer gärna fettfritt på det mesta men när det kommer till sockret finns det ingen gräns. Så frukosten för mig har det inte blivit mkt om. Det har slutat med att jag fått köpa yoghurt eller soppa någonstans. Men man ska inte klaga, det är ju semester och amerikanska pannkakor är faktiskt väldigt goda ;)

Stranden vid Michigan Lake var väldigt fin:) och Chicago solen brände mina axlar idag. Aja baja. Där fick man så man så man teg då man trodde att inte solen var lika stark här som i Cali.

Efter stranden åkte vi direkt till ett akvarium där Steffi's värdfamilj är medlemmar så Steffi fixade in mig gratis och lämnade mig där då hon var tvungen att åka och jobba. Mkt fiskar och mkt läskiga varelser fick jag se. För första gången i mitt liv fick jag även se en sjöhäst, vem skapade denna varelse, ser ju ut som en komplicerad rymdhäst. Jag såg en delfinshow med även några beluga-valar och pingviner. Jag såg mantor, maneter, giftiga grodor, apor?, hajar, och andra stora fula läskiga fiskar. Hemskt trevligt hade jag, dock hade det väll varit trevligt med sällskap. Folket här är inte lika sociala som i SF så dom pratar inte med random människor. Jag stannade i 3h sedan begav jag mig mot Downtown och Michigan Ave där massa butiker finns. Det är kanon att det finns så många starbucks här då jag kan gå in, låna toalett och sedan sätta mig och använda deras wifi. Kolla vilka tåg jag måste ta för att komma till ställen eller bara vart jag ska gå för att hitta vissa butiker. Middag vart på panera bread, och jag älskar att man kan äta middag ute i USA utan att folk tittar konstigt som att man inte har några kompisar alls.
I väntan på att Steffi skulle sluta så shoppade jag ett Chicago cubs linne, man måste ju ta med en souvenir från ställe man besöker ;) Cubs är Chicagos baseball lag. Jag shoppade även lite på Victoria Secret, damn man hittar alltid ngt där inne. Inte bra. Jag mötte upp Steffi runt 7.30pm, bi åt froyo (glass) med massa topping och sedan åkte vi hem. Nu är kl 11.26pm här och 9.26pm i Kalifornien. Jag är trött. Det är dags för sängen. Jag har börjat få ont i halsen, klarar ju inte av kyla alls nu. Vek som man blivit.

Godnatt världen.
Xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0