Chicago

Chicago baby.

Hej folket,
Här kommer en update från självaste Chicago, Illinois. Min måndag startade såhär:

3.15am (på morgonen) ringde väckarklockan. 4.30 rullade bilen nedför berget mot Angelica som så snällt skulle köra mig till busstationen. David världens sötaste stannade en extra natt för att tillsammans med mig ta 5am-bussen till SFO, där han senare vinkade av mig och tog tåg hem till Mountain View. Vid 7.30 lyfte mitt flyg till Chicago, och efter att endast sovit 3h dog jag direkt när jag hittat mitt säte på flyget. Jag kommer knappt ihåg starten av flyget, så fort gick det och det varade hela resan, i 4h. Jag sov igenom alla meals eller snacks som serverades och vaknade lagomt till landning. Gött.

Chicago igår var varmt, tydligen första veckan med bra väder, go timing. Jag hittade mitt tåg som tog mig till nästa stopp där jag hoppade på buss som tog mig till Steffi, en mexikansk tjej som jag bor hos denna vecka. Hennes värdfamilj erbjöd mig att stanna här hela veckan. Runt 15.30 var jag hos Steffi, träffade hennes familj och småpratade lite. Eftersom Steffi fortfarande jobbade och skulle ta barnen till en park passade jag på att ta en liten nap, igen. Haha.

Jag åt middag tillsammans med familjen och sedan begav vi oss ut till Downtown Chicago. Det var vackert men intensivt, Chicago är som New York fast mindre. Mycket folk, bussa hit och tunnelbanor dit. Det är rent och breda gångbanor överallt vilket gillas. Steffi tog mig till en utkiksplats vid vattnet där vi såg ut över hela Chicago skyline, vackert så vackert. Chicago är känd för att vara blåsigt så shorts var lite kyligt. Nu är man van Cali men u Chicago har ju snön smällt bort för några månader sedan. Vi vandrade runt Downtown och jag fick se the "cloud gate" by night. Vi var hemma vid 22-23 tiden och jag somnade direkt trots att tiden i Kalifornien endast var runt 20. Haha. Det är 2h skillnad mellan SF och Chicago.

Imorse tisdag vaknade jag vid 9 vilket är 7cali tid. Tog en dusch och gjorde mig redo. Åt frukost och sedan tog vi tåget in till Downtown. Jag fick se the "cloud gate" i dagsljus, oj den är så fläskig. Sedan vandrade vi vidare till en stor fontän och millenium park där det finns en riktigt cool scen. Vi promenerade runt överallt och vid 2pm tiden var Strffi tvungen att åka hem och jobba så hon visade mig till "Willis Tower" skydeck som är den högsta byggnaden i världen. Den ni. I denna byggnad kan man åka upp och få en utsikt över hela Chicago, det sägs även att på en riktigt klar dag ska man kunna se hela vägen till Indiana (grannstat) och fler stater som gränsar. Dom har även glasgolv och väggar där uppe där man kan ta riktigt coola bilder. Är man höjdrädd är detta fläskigt, för man står på glasgolv och tittar ned, och man är lååångt uppe.

Efter detta gick jag in på starbucks, köpte mig varm choklad och använde wifi för att kika upp vilken buss jag skulle hoppa på för att ta mig till bra shopping-ställen. Det vart Michigan Ave och jag gick på jakt efter jeans då det var alldeles för kallt för shorts. Kärleken forever 21 levererade och jag fyndade ett par jeans för 150 spänn. Gött.
Jag mötte senare upp Steffi och hon tog mig till enligt henne det bästa stället för Chicago pizza. Klassiskt Chicago pizza har tydligen tjockare deg, som en panpizza typ, fast den smakade hemlagad och var över förväntan. Efter middag vart det med shopping och sedan åkte vi hem. Jag är helt slut och kan inte vänta på att få sova. Chicago är roligt men intensivt, jag gillar Marin ;) imorrn blir det nog ett museum och mer turistande. Jag har tagit massa bilder men har ingen dator med mig så dom får ni se senare.

Godnatt från C h i c a g o
X o X o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0