Bästa Helgen

Bästa Helgen
 
Heeej allihopa,
Denna helg har varit helt fantastisk, eller i amerikanska ord, den har varit EPIC!!!
Fredagkväll vart det jobb då mina värdföräldrar ville gå på en date :) Och vad gör man inte för att föräldrarna ska få lite egentid. Så min fredagskväll spenderades med 2st 8-åringar framför "Camp Rock 2", ja det var fett, speciellt när det vart en liten puss där i slutet och pojkarna höll för ögonen ;) haha.
Lördagen skulle jag in till SF och möta upp David för en heldag. I bilen påväg till the ferry building ringer ett "inte inlagt i telefonboken" nummer till mig, oftast brukar jag inte svara på dessa, men denna dag sade magkänslan ja och jag svarade. På andra sidan tråden var "Andronico's Market", en matbutik i San Anselmo. Min första tanke var, "hur och varför har dom mitt nr". Han säger -du har vunnit en cykel!!! Jag svarar -really?? are u serious? :D Holy moly, jag vart så glad att jag började skaka. hahaha. För ca 2v sedan handlade jag på denna matbutik och såg denna tävling, där man skulle fylla i en talong med namn och nummer för chansen att vinna en cykel, jag såg cykeln och har alltid velat ha en sådan skönhet, en cykel som ser lite retarded ut, eller speciell som man kan säga, den har små hjul, ett högt styre och sadel men bäst av allt, den går att fälla ihop. Vad är oddsen att jag ska vinna? hahaha, jag höll på att dö när han ringde i lördags att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Jag höjde volymen i bilen och spelade sjukt hög musik, samtidigt som jag skrattade, skakade och kände att jag måste ringa någon. Min värdmamma var den första att ringa, men hon svarade inte, typiskt. då började jag skicka sms till flera i min telefonbok, och direkt jag kommit på färjan var jag tvungen att ringa David, jag kunde inte hålla mig tills vi skulle ses. Den här cykeln är fläskig alltså :D den är olivgrön och går att fälla ihop. Sweeeet. Jag ska bara dekorera den med lite Cali och SF-klistermärken sedan är den redo för Sverige, jag måste få med mig den hem. 
 
I San Francisco gick jag och David runt nere vid Wharfen, vädret var underbart, sedan promenerade vi vidare till "Little Italy" där vi åt middag på en supermysig italiensk restaurang, där maten var kanon. Vi vandrade sedan vidare för att kolla in "little Italy" och hittade en market, som vi gick in på. Då david är halvt italiensk hade vi eller iallafall jag hoppats på att vi skulle hitta lite italienska matvaror att köpa. Det var en väldigt liten matbutik och när vi väl kom in höll jag på att smälla av, dom hade svenskt lösviktsgodis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hallllåååååååå, det var inte jättemycket, men det var typ 50% av alla mina favoriter. Det var dyrt med det var värt varje cent, jag grät lite inombords av lycka, kunde dagen bli bättre än såhär. Vi promerade runt i butiker samtidigt som vi käkade svensk godis och sedan tog vi färjan hem till Marin där vi hämtade hem min nya racer, tog en vända på parkeringen och sedan åkte vi hem för att kika på film, "The Gridiron Gang", jag har sett den såå många ggr, men den ger mig alltid rysningar, jag tror inte det finns en annan film som får mitt hår att resa på sig så många ggr under 2h som denna. Om ni inte har sett den, se den!!! Världens mysigaste dag.
 
Lördag var det 36grader varmt i Ross, i SF var det 26grader, väldigt lagomt. På söndagen var det återigen varmt så vi bestämde oss för att packa väskan och dra till Stinson Beach. Jag, Camilla, David, Angelica och en tysk tjej. Väl på plats stöter vi på en annan tysk tjej som jag inte sett på länge. Det var ett riktigt roligt möte, för vi var nämligen på au pair skolan i NY tillsammans, vi kom samtidigt till USA. Det är inte många från vårt datum som fortfarande befinner sig i landet. Endast de som valt att förlänga, och eftersom hon valde 9månader till så är hennes tid slut om 6v :( Även fast vi inte umgåtts mycket alls så känns det som att vi delar en sån stor upplevelse då vi spenderade mycket tid på skolan tillsammans. Vi visste bara inte då hur nära varandra vi faktiskt skulle bo. En väldigt trevlig beach-day hade vi och vi avslutade dagen på "the blue barn" med den bästa salladen i världen.
 
Idag tog jag och David ett löppass, handlade mat och jag har fixat tvätt, hämtat barn, spelat spel, fixat luncher för imorrn, vissa dagar är ju livet bara för hårt ;)
 
Här kommer lite bilder. Enjoy.
xoxo
 
Min nya cykel

 
Svensk lösviktsgodis, Candy people :D
 
Godis :))
 
Street Art San Francisco, Go Giants!!
 
 
 <3
 
 
Chinatown
 
 
Italiens restaurang <3
 
Stinson Beach
 
 
Jag&Natasha
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0