January is coming to an end

Flyttlass 5.0
 
Nu går det undan. Flyttkalasen är i full gång, och varje dag sliter vi som myror. Vi packar, kör till nya huset, packar upp. Åker hem, packar, tillbaka till nya huset, packar upp osv. I alla dessa små skåp gömmer sig oändligt med grejer. Det är jobbigt att flytta med det är även roligt och det är mycket positivt som kommer ur det. Som tex att slänga säckar och säckar av saker som bara står och dammar, leksaker barnen växt ifrån, pennor och pyssel som torkat ihop. Man går igenom minsta lilla pryl, kan organisera, men det bästa av allt....är att slänga all denna skit som man sparar på sig. Dessutom är det lättare för mig att slänga deras grejer eftersom jag inte behöver få samma känsla -det här kan vara bra att ha, -kanske kommer barnen att vilja leka med det här. Nej, släng släng släng. Nu har jag varit här i 15mån vilket gör det lätt för mig att veta vad barnen leker med, och lite njutning får man ju av att slänga, och rensa bort, haha. Och allt som är i bra skick skänkes.
 
Nästa vecka är deadline, på onsdag siktar vi på att flytta in  :) yaaay. Förra helgen hade vi major sleepover i det nya huset. Jag, Lina, Tinja och Camilla sov alla i mitt nya rum :D Mitt rum är det enda rum som har en säng, så Reneé kom med försag att vi kunde sova där, vilket var en väldigt fin idé och kul hade vi. Fredag var det mys, vi köpte godis och kikade på så många "Prison Break" avsnitt vi bara kunde innan ögonen inte klarade mer. 
På lördag körde vi Norr, i jakt på whale watching. Denna tid på året är det en stor chans att se gråvalar från klippona eller stränder om man åker 2h norr eller south. Dock såg vi inga, typiskt, men vi fick en fin roadtrip, med massa fint landskap. Kalifornien är så vackert att det inte finns ord. 
 
På lördagkväll vart det lite fler "Prison Break" avsnitt sedan bar det av till Berkeley där vi crashade college frat-partyn. Jag vet inte hur många hus vi var in i, men det var en upplevelse, och det är den vi ute efter. Att efter alla dessa college-filmer få skapa oss en egen uppfattning om hur det ser ut, går till och vad som händer då skolorna stänger för helg. Men det är som på film, dessa frat-hus är enorma, folk är höga, fulla, spelar beerpong, golvet är kletigt av öl, amerikanska tjejer är antingen klädda i pyjamas eller magtröjor och shorts, det dansas på bord, bänkar och musiken är inte bra. Det hus vi spenderade mest tid i hade en specialare för kvällen vilket var 2 tjejer som skulle brottas i underkläder i en liten pool fylld med Jello. Det är sant, och tyvärr alla som hade hoppats på bilder, det finns inga. höhöhöh. Tillochmed bikinin trillade av, och vi fick se alldeles för mycket bröst denna kväll. Lite mentala reparationer får man ta efter den kvällen.
 
Söndagen var lugn, och vart allt annat än planerad. Vi kikade prison Break hela hela dagen, vilket var hemskt mysigt. Som vardagen har blivit, åt vi frukost ute och middag ute :D det är "billigt" (om man jämför med Sverige) och det är lättsamt. Man har blivit lat på senare dagar, plus att jag inte äger ett kök så varför allt hassle när man kan käka ute ;) lite vardagslyx. Under hela helgen hann vi kika på 16 av 22 avsnitt "Prison Break" säsong 1, vilket ger oss 720min tv-tid, vilket är 12h skärm. Det är tur man är över 18 och kan bestämma själv hur mycket man vill att ögonen ska blöda. haha. Här är det inga amerikanska regler som styr, 1h skärm om dagen, vi kör all in, 12h, grett :D Nu har vi bara 6 more avsnitt to go, innan vi kan påbörja säsong 2, sen 3 och sen 4. jiihhaaa, upp på hästen bara.
 
Jag saknar min David och har jag tur kommer vi ses i helgen. Jag jobbar nonstop hela helgen med packning, och med lite "wink wink" till mina värdföräldrar hoppas jag på att David ska kunna komma hit och hjälpa oss att fkytta, plus att vi kan sova i nya huset ;) Det är dags för mig också att packa mina grejer så kan jag flytta in permanent. 
 
Nu ska jag sova.
Godnatt Amerikat.
God morgon Sverige.
xoxo 
 
Underbara Cali
 
 
 
 
 
 
Vinden var så stark att man varken kunde stå eller gå rakt. 
 
Camilla, Lina och Tinja
 
Getting ready for frats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0