2013

2013 Happy New Year
 

Det är den 4:e januari och vi har inlett 2013, det är även Karros födelsedag, Grattis till liten syster som börjar bli stor :) Tiden går fort, jag kommer fortfarande ihåg nyåret 1999-2000, jag firade med mamma, pappa, Sara och Karro och jag kommer tillochmed ihåg vad jag hade på mig, men detaljer om det tänker jag inte avslöja. haha, Det var ju fortfarande 90-tals mode och någonstans där hade ju man ju hängselbrallor, jeeeez. Tiden går fort, det har redan gått 12år sedan Markoolios "Millennium 2"-låt, 7år sedan min mamma gick bort, 8 år sedan Tsunamin drog över Thailand och snart 6år sedan jag tog studenten,  Vart tar tiden vägen? damn.
 
Detta nyår kunde jag inte annat än att tänka på fina Sofia som jag firade förra årets nyår med. Vi lämnade SF för San Diego där vi levde loppan i 3 dagar, jag saknar dig Sofia. Detta nyår vart helt annorlunda, men underbart och jag njöt varje minut:)
Jag körde familjen till flygplatsen förra söndagen och passade sedan på att hämta upp min man nere i Mountain view som inte alls ligger långt ifrån SFO. I min värdmammas familjebil, Toyota, rullade vi hem mot Marin där vi träffade Lina och hennes Björn som hon precis hämtat på flyget. 
 
Hela veckan fick jag spendera med David :) En villa, en man, hund och 3 bilar, vad mer kan man önska sig?
Jag är evigt tacksam över att mina värdföräldrar lät honom bo här med mig, amerikaner är kinkiga när det kommer till pojkar i huset så det är inte alltid helt lätt, men jag har världens bästa amerikanska familj. 
 
Nyår firade vi hos Lina/Rutan i hennes Mansion. kl 5 intogs huset av mig, David, Camilla, Rutan och Björne. Vi lagade klyftpotatis, tsatsiki, ugnsbakad fläskfilé, och sallad. Till efterrätt vart det kladdkaka, grädde, glass och bärpaj, Glömde jag säga att Camilla är utbildad kock? mina smaklökar ville ju dö vad gott det var. Till middagen för vi även besök av fina Briar och Johanna :) 
Vi spelade spel, jag och Rutan bjöd på lite dans och hade vädigt trevligt ända tills klockan slog 23.30 och det var dags att bege sig mot Golden Gate Bridge, där vi skulle titta på fyrverkerier och skåla skumpa vid 00.00-slaget. Vackert så Vackert. 
Det är oslagbart vad vackert det är att stå och bara titta ut över Golden Gate och San Francisco.
 
Veckan har gått fort, jag, David, Rut och Björne har spenderat massa tid tillsammans <3
Vi var bla till Muir Woods, Stinson Beach, shoppade, hade filmkväll hos Jasmine i hennes nybygda biorum, och tog promenader. Självklart fixades tvätt, bilen skulle tvättas, mat skulle inhandlas. Det är januari och temperaturen har snittat +15till18 grader denna vecka, inte illa. Då njuter man kan jag lova. Äntigen har jag skaffat ett nytt minneskort till kameran så nu kan jag åtminstone använda min sony systemkamera tills jag införskaffat en ny canon.
 
Idag åkte jag och David till MV, kikade lite på solsidan och sedan var det dags för mig att rulla vidare till SFO för att plocka upp min familj :)) En väldigt fin vecka har jag haft.
Jag hoppas mina julkort börjat trilla ner i brevlådorna där hemma i Svearike :D
 
Imorgon kommer bilder, nu måste jag sova. 
Cali love - Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0