Tomorrow

Tomorrow - nu är det inte länge kvar.
 

Om 6h och 8min kommer min bländande vita, vackra iPhone spela tonerna till min väckarklocka, toner man inte uppskattar en vanlig dag. Men imorgon är inte en vanlig dag, imorgon är dagen då barnen börjar skolan, första dagen för E som en third-grader och första dagen för N som en 7th-grader. Dagen vi väntat på är äntligen snart här. haha. Min lilla tjej som bara var 9år när jag kom ska nu snart fylla 12 och hon början Sjuan. Hur galet är inte det egentligen. Min lille pöjk som endast var 6år har nu blivit 8, men fyller 9år i Februari. En av de häftigaste sakerna jag varit med om i mitt liv är att få dessa två underbara människor växa så mycket, utvecklat intressen och skapat relationer. Hur dom gått från att bara vilja äta pasta till att nu äta alla tänkbara färger på grönsaker till Tacos, eller att dricka svensk blåbärssoppa. Människan som en skapelse är väldigt imponerande och fascinerande.
 
Min sista dag på sommarlovet har sett ut som sådan:
Jag vaknade vi 8am, gjorde mina morgonsysslor för att vara redo att skjutsa ner E till sista dagen på camp vid 8.45am. Som alla andra mammor så måste man ju såklart stanna och snacka lite med morsor och andra au pairer ;) jag åkte hem, N hade en kompis som sovit över. Vi åt frukost, tjejerna gjorde sig redo och vi rullade iväg i min svarta pärla till Northgate Mall i jakt på ännu mer "Back to school"- kläder. 30 effektiva minuter, vi hittade ingenting som stämde överens med skolans "dresscode". vid 12.00 vart det bio "Turbo". Detta var andra gången jag såg denna film på bio. Jag, David och E såg denna film för någon vecka sedan. 
När filmen slutat var det full rulle mot lego store för att plocka upp E och hans kompis från camp. 
Vi åkte hem, tjejerna började på sin uppsats såhär sista dagen på sommarlovet, som ska lämnas in imorrn. En uppsats som ska återberätta en händelse under sommarlovet och denna ska innehålla 500ord. You Go Girl. Tur nog är N kanske den bästa writern jag känner, hon är grym på att skriva och fixade denna uppgift ganska enkelt. N har även kommit in på Advanced Math denna termin och jag är så stolt :))))) Matematik är inte N's favoritämne, jag har jobbat med henne under mina 2år här och eftersom Matte är mitt favoritämne tror jag det smittats av lite, jag har kunnat hjälpa henne och nu ätligen får hon ta steget till en bättre mattegrupp :D lycka.
 
E's kompis åkte hem och en annan kom förbi på en snabb playdate innan middag.
Jag packade lunchlådor för första gången på länge, det är knappt så att jag kommer ihåg hur man gör. haha.
Middag lagades och det är lite tricky nu när N har fått tandställning, det är mycket som hon inte får äta. Jag hade ingen aning om hur mycket pyssel det är med en tandställning och hur mycket självdisciplin det krävs för att underhålla detta fenomen. klockan slog 6.30pm och jag åkte till San Rafael för ett av mina 3 sista au pair möten. Det vart bowling denna gång och skoj var det. Jag kommer inte ens ihåg senast jag spelade bowling och jag kände hur tävlingsdjuävulen kikade fram där. haha. Det gick ont som faaan i början men efter lite fokusering och koncentration så fick man in några x. Vem som vann ska vi inte prata om (-jag) hahahaha. Jag är ingen människa som skryter och det finns fan inget att skryta om när det kommer tll bowling för det gör man för skojs skull :)) Jag trodde jag hade kommit över det, men innerst inne är jag en riktig tävlingsmänniska och även fast det kanske inte syns utåt så brinner jag på insidan och ibland svider det lite extra med en förlust. hahaha. Sjukt skoj med bowling. Jag tror att allt som innehåller en boll gör mig mer tävlingsinriktag, haha.
 
Efter bowling rullade jag hem igen, med hög hög musik i högtalarna och jag bara njöt av Cali och hur vackert det är här. Jag älskar det kaliforniska vädret och Cali kommer alltid vara mitt andra hem. Jag saknar min man som sitter hemma i Svea, och jag älskar tanken på att jag hittat killen som jag vill vandra mot i en vit klänning på någon vacker plats ;)) 
Det är ren kärlek <3
 
Nu ska jag läsa och sova.
Godnatt.
 
xoxo
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0