Summer Is Coming To An End.

Sommar Sommar Sommar...
 
Sommaren börjar lida mot sitt slut, och trots att det ska bli skönt att barnen startar skolan igen så har denna sommaren varit riktigt grymt bra. Det känns konstigt att säga att sommaren är slut för sommar för mig är sol, värme och grönt gräs. Men Sol, värme och en grön gräsmatta har vi året om i Cali, de sämre månaderna här är som den svenska sommar jag kommer ihåg, så det kaliforniska året är för mig som en oändlig sommar, me like. Efter att vi kommit hem från Hawaii har veckorna bara flugit förbi. Jag jobbade i en vecka sedan åkte familjen på en road trip till LA där dom hade hyrt ett beach hus, och det var verkligen ett beach hus, då det enda som separerade stranden från huset var beachwalken, inte illa. Detta i sin tur gav mig ännu en veckas semester med David och lilla Tasha :) det tackar man ju inte nej till.
 
Förutom att göra de arbetssysslor jag blivit tilldelad hann vi med en massa skoj, och då jag fck köra min värdmammas Range Rover så blev ju bilturerna plötsligt lite roligare ;) Och efter att jag mottagit 15kg Svenskt godis som Pappa skickat så kunde man ju överleva ett tag till, 2 tubar messmör tryckte man ju i sig inom loppet av en vecka, snacka om cravings, TACK PAPPA :D !!!!!!Så jäkla gott.
Vi åkte upp till Petaluma där vi fyndade converse så det bara smällde om det. Som svenne i Amerikat kallas det inte att bränna peningan, det kallas att fynda och denna vecka var fynda bara förnamnet då jag shoppade ända tills min plusk blödde. Inom loppet av en vecka hade jag inhandlat 2par jeans, 2par converse, 1par joggingskor, 1par finare skor, 1 linne, 2par harem pants (varav ett par är i leopard möster, hahaha, fläskigt), 3par örhängen, och det bästa av allt, en iPhone 5. Jajjamen, äntligen är den min och den är så fin så fin :D Jag vågar inte säga hur mycket peningan som gick åt till allt detta fyndade och skulle jag göra det så skulle pappas öron börja blöda, så låt oss inte göra det ;) Dock är mycket av min shopping just nu i förberedande syfte för min kommande hemfärd till Sverige. Jag som i stort sett inte har några kläder kvar i Sverige passar på att förnya och fylla på den garderob jag har som kommer att vara den garderob jag tar med mig hem. Hur jag ska få hem allt, får bli mitt problem när tiden är kommen.
 
Under vår lediga vecka tog vi även en heldag i SF där vi shoppade lite mer, åt mysig middag och vandrade runt i vårt kära SF. Lata dagar hade vi också vilket var skönt och välbehövligt, vi lagade hemmagjord pizza, hade taconight, lagade lax, och som avrundning på veckan cyklade vi hela vägen från mitt hus till Golden Gate Bridge och över :)) En rutt på ca 3mil som innehöll några bensinmack-stopp då vi var tvungen att fylla däcken med luft och för att shoppa en sallad på mollie stone's. Det tog sin tid och det var inte helt lätt att cykla denna sträcka på min lilla ihopfällbara racer, men roligt hade vi och detta kommer vara ett minne för livet. Ont hade vi lite överallt när vi väl korsat Golden Gate bron så det slutade med att vi tog en taxi hem, då även vädret var alldeles för kallt för vår klädsel. Bra vecka :)
 
De senaste veckorna har vart allt annat än lugna.
När familjen väl kommit hem från semester vart det andra bullar. Jag har jobbat hela dagarna och hade jag inte haft David här som hjälp vet jag inte hur det hade gått. Det har vart full rulle, 10-12h pass, och jag är redo att skolan ska börja för baren igen :) haha. Jag måste få tillbaka rutin på vardagen. Denna sommar har dock varit en av de bäsa någonsin. Jag har varit i Chicago, spenderat 8dagar i Hawaii med min man, varit ledig på hemmaplan, och nästa vecka blir det Jay Leno på Fredag. Sedan är det bara att börja räkna dagarna till mina fina svenne bananer möter upp mig i Miami, för nu är det vara 9v kvar. Vart tar tiden vägen. Om 9v och 4dagar är jag officiellt inte längre en Au Pair, Cray Cray.
 
Idag gick jag och David över Golden Gate hela vägen till "Palace Of Fine Arts", för att se på denna fina byggnad, ta lite foton och sdan gå tillbaka. Äta middag på "Marin Brewing Company" och nu ska vi kika på film och bara ha det gött.
 
Flera videor ligger och väntar....väntar på att bli redigerade, haha, men den som väntar på ngt gott....
 
Godnatt.
 
Dessa 2 sötnötar fick lyxen att åka färja med mig och David till SF för att gå på "Aquarium Of The Bay", glada pojkar och trötta var jag och David när vi var hemma igen :)
 
Min lilla E bara växer och växer :)
 
David och pojkarna när vi kikar in sälarna vid pier 39, dom är ju så fina att man dör lite ;)
 
"Palace Of Fine Arts"
 
 <3
 
 
 
 
 
 
Golden Gate
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0