OMG!!

OMG!!! It is all happening.
 
Jag har nu lite mindre än 6veckor kvar som Au Pair och om ca 4v kommer den nya Au Pairen till vår familj. Det är med blandade känslor jag säger detta, min flygbiljett hem har nu bokats!! Cray Cray.
Men jag tror, iaf känns det så, som att allt börjat sjunka in. Jag har nu nått stadiet många andra Au Pairer når redan efter 1år, jag känner mig redo att lämna au pair-jobbet. Jag har fått göra det tillräckligt länge, och jag är glad att jag förlängde, jag var inte redo att lämna varken familj, land eller jobb efter bara 1år. Det var helt enkelt inte tillräckligt lång tid för mig. Nu efter 2år är jag redo att ta nästa steg i livet, jag är riktigt taggad på vad som väntar, och jag är ännu mer taggad på att få starta ett liv med David. Jag är redo och det känns så jävla skönt.
Under mina 2år har jag rest så det bara smäller om det, jag har fått en extra familj, och jag har fått uppleva alla de amerikanska holidays jag alltid drömt om. Med på något vis när man jobbar som au pair är det som att man tar en paus från sitt egna liv. Men när jag nu sätter mig på planet hem vet jag att jag är redo, dessa 2år har hjälp mig något enormt och det var precis det jag hade hoppats på. Fan va gött.
 
Förra lördagen intog vi Vessel och dansade tills benen eller nacken inte bar längre. Javi var så snäll och körde så runt 2.30 på morgonen kunde vi lugnt bara sätta oss i bilen och rulla hem för att alla sova i min säng :D cozy times. Jag somnade inte förren runt 4 på morgonen och hade därmed räknat med att sova till åtminstone 11, men så vart inte fallet. Jag vaknade kl 9 och kunde inte somna om, typiskt, det händer bara för att man faktiskt är ledig. Vi alla var vakna runt 10 och efter en dusch kände man sig som en ny människa igen. Vi plockade upp en ny Au Pair som kom till Ross förra fredagen och körde en brunch på kära "Denny's", ett väldigt klassiskt amerikanskt frukost-ställe. 
 
Efter brunch var det väll på din plats att shoppa den där resväskan jag snackat om länge nu, den är stor, tillochmed större än tillåtna mått för min flight, how nice. Men det problemet får vi väll lösa när dagen är kommen ;) haha. TJ Max är stället att shoppa på. Vi rullade vidare till Fairfax där vi kikade på film, "Jobs" vart det denna gång och jag var sjuuukt excited över denna film och hade väldigt höga förväntningar då den handlar om Steve Geniet Jobs. Men ack så det sved i mitt apple-hjärta när förväntningarna var alldeles för höga. Jag vart riktigt besviken, dock cred till Ashton Kutcher som gör ett grymt jobb att spela Steve Jobs. 
Men fan, den där filmen hade kunnat vara så sjuuukt mkt bättre, sjuuukt mkt bättre, jag vill ju gråta.
 
Söndagkväll blev lugn ch skön, det är dags för mig att börja pyssla ihop mina "Hej Då-presenter" till familjen och det är massa pappersarbete som ska fixas för CC innan jag åker. Inte nog med att det var så time consuming innan jag ens tog mig iväg som au pair pga allt pappersarbete så är det klart det ska komma ännu mer när man ska till att runda av.
 
Jag hämtade imorse mitt cali körkort som tappades bort för några veckor sedan, även mina cash låg kvar i den där lilla plusken. Snacka om snäll människa som lämnat in hela saken utan att röra en cent, det är tur det finns vänliga själar där ute :)
 
Nu ska jag läsa och kika på "twisted".
Have a nice Day.
xoxo
 
Mina kids first day of school :)
 
Bowling med min Au Pair-grupp förra veckan :)
 
Där var man glad efter att jag i söndags fått äta lite "cookies n' cream" godis ;)
 
Lite gamla bilder jag hittade i arkivet tagna för snart 2år sedan :) tiden går fort.
 
Hittade en gammal bild på Eti Boo Boo, hon är kock och bor hos min "andra" amerikanska familj. Världens bästa Eti.
 
"Jobs", det är nästan så att jag vill säga -se den inte.
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Hej! känns overkligt när du skriver att du snart kommer hem när du nu har vart borta så länge. Men det ska kännas riktigt skönt att ha dig hemma igen!(: du får locka hit the sheppards på semester och visa dom det svenska livet!(:

Svar: Det känns verkligen overkligt och jag är lite rädd hur vädret och bristen på sol kommer att påverka mig, men det ska bli skoj att ta nästa steg i livet, jag är taggad :) Min familj funderar lite lätt på en Sverige/europa- resa nästa sommar faktiskt, det skulle vara riktigt skoj, annars får jag boka min cali-biljett så snart som möjligt och komma och hälsa på :)
Lina Karlsson

2013-08-28 @ 08:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0