August

August
 
Hela sommaren har bara flugit förbi men nu när det äntligen bara är 8 dagar tills barnen börjar skolan kryper tiden i snigeltakt. Mina första veckor av sommaren var helt underbara, jag hade 2 semesterveckor, en vecka själv i huset med David, och de veckor jag jobbade däremellan vad fyllda med Camp, playdates, sleepovers och andra roliga aktiviteter. De senaste veckorna har det varit mycket jobb, och att slänga in en LA-resa som inte alls slutade som väntat var inte bra för mina sömnlösa ögon. Jag har de senaste dagarna känt mig som en zombie, och min har hämnats mig och gett mig utslag. Det kliar och det kliar och det kliar lite till, jag undrar om jag fått skabb från Uniteds snuskiga säten där jag sov, hahaha. Det kliar, jag kliar vilket resulterar i eksem-svullnader på min hus, snuuuskigt, haha. Tur nog försvinner dom efter ett tag, men det kliar överallt.
Förra torsdagen tog jag och David barnen till "House Of Air", stället där man hoppar studsmatta i 1h, och svettas som en gris. Det är svårt att förklara med inne i denna byggnad, finns ett utrymme stort som en sporthall där hela golvet är täckt med studsmattor, öven på väggarna så man hoppar fram och tillbaka, upp på väggar och ner och voltar och sitter på rumpan. I 1h får man hoppa för 150kr och det räcker gott och väl, man är väldigt nöjd och trött efter 60min. I lördags kom Grandpa Bob hit och stannar med oss tills imorgon. Grandpa Bob är som min Moffa och vi kan sitta och prata i timmar. Det är alltid lika intressant att höra honoms historier om livet och hans hus i Arizona där vildhästar kan springa på baksidan. Det är också alltid skoj att klämma ur honom lite historier om min värdmamma hur hon var som ung, hahaha.
 
På söndagen kom även min värdmammas systers son Mike med flickvän hit för att stanna över natten, riktigt trevligt att träffa alla släktingar igen. Jag lät dessa små turteduvor sova i mitt kära rum och jag hade en sleepover med mitt Värdbarn N, vi snackade tjejsnack på hög nivå :D hahaha. Jag älskar att få ha lite egentid med min amerikanska lillasyster :D
 
Igår hade vi en lugn dag, min värdmamma stannade hemma och vi tog en vända nere i San Anselmo för att gå igenom downtown och in i de butiker som finns där. Jag bodde i Ross i över ett år och nu har jag bott i San Anselmo i snart 10mån men jag har aldrig varit in i dessa butiken. Why? Det fanns sjukt mkt skoj där inne. Dock försöker jag hålla på peningan lite inför min resemånad som inte är alltför långt borta. 
 
Idag var ännu en slappis-dag, min värdmamma åkte till hennes kontor för möte. Jag, grandpa Bob och barnen spelade sällskapsspel och jag och E byggde på honoms nya legosats som är ett starwars skepp. Det är ju otroligt hur skoj det är att bygga legosatser alltså. haha. Det är ju nästan så man måste saffa egna.
Jag skjutsade E på fotbollsträning, Grandpa och N åkte med min värdmamma för att shoppa och jag passade då på att handla mat för att sedan hämta upp alla mina pojkar efter fotbollsträning.
 
Jag läste ut ännu en bok idag, en väldigt bra bok, den heter "Slammed" och jag kan verkligen rekomendera den. Nu ska jag lägga mig tidig och börja läsa uppföljaren :D
 
Godnatt.
xoxo
 
Såhär ser det ut inne på "House Of Air", fast detta är bara en lite del.
 
Jump!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0