2 More Days

2 More Days...
 
Tills skolan börjar och vi au pairer återfår våra liv, haha. 
Sommaren är inte att leka med, har man otur kan sommaren innebära jobb så det bara smäller om det. Många tror att bara för att barnen har lov har Au Pairen ledigt, men så är inte fallet. Även fast barnen är lediga så har ju fortfarande föräldrarna ett jobb som måste skötas. Lov kan om man ha tur innebära ledighet, men oftast om föräldrarna inte är lediga innebär lov dubbla arbetstiden om inte mer. Det är jobbigt med andra ord och alla rutiner man byggt upp under året försvinner på sommaren för då har man inte tid för sitt egna liv. Så även fast vi haft mycket skoj denna sommar kan jag inte längta mer tills barnen börjar skolan igen och man kan gå tillbaka till sina gamla rutiner. 
 
Förra veckan var det mycket jobb, jag jobbade ofta från 9-20, och på både fredag och lördag jobbade jag hela dagen och hela kvällen till 00.00 då föräldrarna var på bjudna på fest. Jag gillar när föräldrarna får komma ut lite, umgås med varandra och träffa kompisar utan att ha barnen med sig. Alla behöver det, men när man väl får barn kan jag tänka mig att man aldrig tar sig tiden för att man är för trött, så ibland får man kicka ut föräldrarna ur huset och vem gillar inte att ha föräldrafritt? ;) . När katten är borta dansar råttorna på bordet ;)
Vi hade roligt även om man är sjukt trött när kvällen är slut. E spelade sin första fotbollsturnering för sommaren och den varade hela helgen. På lördagkväll kom 2andra barn över på en sleepover så att deras föräldrar kunde gå på en date ;) samtidigt som mitt arbete blir lite enklare om barnen har kompisar att leka med. Vi hade taconight, spelade "just Dance" på wii, pysslade lite och sedan var det dags för sängen då E skulle upp på söndagen och spela fotboll igen.
 
Jag har nu 7helger kvar här i Cali innan jag drar iväg på resemånad, cray cray, det gäller att ta vara på minsta lediga minut. Min familj har hittat och valt en ny Au Pair :) spännande. Hon är också från Svea såklart, och förhoppningsvis hinner hon fixa allt pappersarbete och visum så hon kan komma hit innan jag åker och göra en överlappning så jag kan lära henne allt jag kan ;) Jag är taggad och självklart vill jag träffa familjens nya au pair :) Hon verkar supertrevlig.
Jag skjutsade ner E till Camp imorse när han säger till mig -Lina, when you leave, and go to a new family...
Jag avbryter lite hastigt -New family?!!? E säger -yeah, when you leave and start working as an au pair for a new family, can you promise me that we'll be your favorite kids? :D 
 
aww, hur söt får man vara, jag smäller av, haha. Då familjen innan mig hade en tjej som förlängde ett halvår från Östkusten trode E att alla au pairer går till en ny familj när deras tid är slut. Jag föklarade såklart hur läget ligger till och övertygade honom att dom alltid kommer vara mina favoritbarn :) aww, dom är ju som mina egna barn :) love love love.
 
Mitt kaliforniska körkort tappades bort för några veckor sedan, men en vänlig själ hade lämnat in det till polisen så nu väntar det bara på att bli upphämtat av mig. Thank God, processen att bara söka ett nytt gjorde mig svettig så dmw är segast i världen på att göra sitt jobb. Det tog dom ett halvår att ens skicka ut mitt körkort efter att jag klarat uppkörning. Dumstrutar.
 
Nu ska jag sova.
Godnatt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0