Spring Break

Spring Break
 
Vi är lite mer än halvvägs in i Spring Break, och jag önskade jag kunde stanna tiden och låta lovet vara för alltid. 
Min värdfamilj åkte till Hawaii i Söndags, så denna vecka har vi förutom sovit, levt loppan ;)
På söndag kväll blåste det upp till storm, och när jag och David kom hem efter en pizzakväll hos Lina, var dörrarna i vardagsrummet öppna. Efter att vi hela kvällen suttis och pratat om det övernaturliga, delat historiet och upplevelser var detta precis vad jag behövde, nooot. Glad var jag att David vad med mig. 
2min efter att vi stängt igen dörrarna går strömmen och allt blir svart, ännu bättre. Det var väll ungefär då man kissade i byxan ;)
 
Vi tog Tasha ner till mitt rum och fick avsluta kvällen med värmeljus och ficklampa.
På måndag morgon när vi släpper ut Tasha ser vi att ett träd blåst ner på gården och att basketkorgen blåst ner precis framför bilarna. Hade jag parkerat bilen lite lägre fram hade den fått en fin dent på huven och det hade inte varit bra. ibland måste man ha lite tur också.
 
Måndag blev en shoppingdag och vi lyckades hitta en massa bra grejer :D
Måndagkväll åkte i in till SF och fick för första gången bevittna en klassisk amerikansk grej, -Baseball, San Francisco Giants, wihoo. Inte bara är denna sport lat, den är inte speciellt intressant heller och den kan vara i en evighet. Men efter att ha fått reglerna förklarade av en amerikan så måste jag erkänna att jag vart mer positiv till att se matchen och jag kan faktiskt tänka mig att gå igen. Det var en mysig kväll och framförallt en upplevelse man inte kan missa om man är i USA. och Shame on me om jag hade missat se baseball under mina 2år här.
 
Onsdag snittade värmen 25-30 grader så vi passade på att packa bilen och spendera dagen på Stinson Beach. Hur vackert kan det vara egentligen? Jag blir alltid lika imponerad över hur vackert Kalifornien är och blir smått avis på de människor som faktiskt kan se denna skönhet till strand och hav varje dag. Efter 4 fina h på straden, begav vi oss hem. Visste ni att sångaren i "Metallica" bor i Ross och även har ett hus på stinson beach? det visste inte jag heller förern igår, då en au pair har sett honom på portkontoret i Ross, sweeeet, haha. Dom har även en studio i San Rafael. Hur coolt är inte det, haha. Här bor man bland kändisar, även om jag aldrig lyckas se ngn, hahaha.
 
Idag kommer bli en slapp dag, men även en dag för att få alla dessa måsten gjorda, frosta ur frysen, handla mat, betala amerikansk skatt och kanske kan jag få lite tid till att sätta ihop en ny video av alla mina GoPro-klipp. Denna kamera är ju hur rolig som helst. Och det svider ju inte i min plusk av vetskapen att jag fick den för halva priset av vad jag skulle batalat i Sverige, då dollarn är så låg ;) katshing*
 
Filmer kommer senare. 
trevlig helg folket.
xoxo
 
At&T Park
 
Arenan
 
 
 
Baseball Game, Go Giants
 
San Francisco och "Cupid’s Span" (pil&båge statyn) som är gjord av en svenne banan Claes Oldenburg.
 
 
 
 
<3
 
 
Stinson
 
Manet
 
Lina och David hoppar när vi testar GoPro 30bilder på en sek.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0