Sommaren är här

Sommar sommar sommar...

Det snittar +30grader varje dag nu och för en svenne är detta väder bättre än svensk högsommar, tro det eller ej men här i amerikat är det ännu inte sommar, det är vår. Våren här är inte blasksnö, slask och kall luft, det är 30grader, klarblå himmel hela dagen och näst intill vindstilla, Detta är en av aledningarna till varför jag älskar Cali, det är ju rena paradiset. Helgen har varit väldigt lugn och skön, David kom hit i Fredags, och vi har verkligen viat ut denna helg. Efter att jag fått någon typ av pollen allergi och sedan desperat överdoserat med nässpray sov jag inte alls bra förra veckan, jag vaknade minst 3gg varje natt och när klockan ringde vid 6.30 var mina ögon inte glada. Efter helgen känns allt bättre, jag har lagt nässprayen på hyllan, införskaffat tabletter istället;) och äntligen har jag fått sova bra, om det beror på medicin eller David, det är svårt att säga ;)
 
Min värdpappa fyller år idag och för att fira detta tog dom med sig barnen på en tidigt flight söndagmorgon till Disneyland :) Min värdpppa älskar disneyland, så honoms 56:e födelsedag firades bland musse och mimmi och alla andra disneykaraktärer, niice. Själv köpte jag en fotobok till min värdpappa och bakade egna chocklad tryfflar, det ni;) haha. Så idag har jag varit off och därmed fått sova ännu mer och uträttat grejer som skulle ha gjort förra veckan. Jag var även på en hike för mig själv runt Phoenix lake, med en extra rutt, så totalt var jag ute och sprang/gick i nästan 2h, i strålande sol, gött. På hemmaplan körde jag en butt-workout ;) och sedan somnade jag på min heltäckningsmatta i mitt rum.
 
Kvällen avslutades på restaurang med min Au Pair grupp, det var dags för månadens au pair-möte. 
Min nya LCC (Child care Coordinator) är så himla bra, att våra möten faktiskt är roliga att gå på. 
Efter mötet vart det lite online-shopping;) och jag köpte en klänning som låg i ångestkatergorin när det kom till peningan. Nu är det slut på kontot ;p haha. Har lagt upp en ny video, check it out, my cali love.
 
Godnatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0