Sigma Nu Frat Party Stanford

Frat Party the Amrican style.
 
Förra helgen var en helg att minnas. För ca 6 månader sedan åkte jag, Fred och Sofia till Stanford för att kika in områder och campus. Vi blev då inbjudna att komma dit en lördagkväll för då lovades det en helt annan sida av Stanford. Eftersom Sofia åkte hem till Sverige bara veckor efter vår trip, och Fred efter det vart det aldrig av att vi åkte tillbaka.
 
Men efter att jag delat med mig av denna idé till Lina och Jasmine fick jag då nya medresenärer som var peppade på ett frat-party. För er som inte vet så är "Frat" en förkortning på Fraternity är i stort sett den amerikanska benämningen på "Förening". Samma som i Sverige har man olika föreningar i skolorna. Fraterity är killföreningar och "Sororitys" är tjejföreningar. Detta kan man se i måna college-filmer där alla i samma förening bor i dessa stora Greek houses, Sigma Nu (ΣN) var huset som vi besökte. 
 
Lördagen började för min del med en fotbollsmatch där jag spelade med the coed-league, mixade tjejer och killar. Solen stekte och jag kunde inte tänka på annat än när matchen skulle ta slut, jag var inte alls taggad på fotboll denna dag. Dock vann vi, vilket gjorde saken bättre.
 
Runt 18-tiden rullade min love-car tillsammans med Lina och Jasmine mot San Francisco där vi plockade upp Briar som hade spenderat dagen i SF tillsammans med henned värdfamilj. Därefter tog vi sikte mot Stanford med en mellanlandning i Palo Alto, för lite kinamat till middag. Älskade Palo Alto, det var där Steve Jobs bodde, legenden Steve som skapade Apple, vilken hjälte. Väl på plats på campus letade vi reda på alla dessa greek-houses, området är stort och det var inte helt lätt i mörker, samtidigt som en fotbollsmatch precis hade spelats vilket fyllde gatorna med människor och poliser. 
 
Området i sig var helt dött, tydligen hade alla inte flyttat in på området än eftersom skolan inte hade börjat, vilket vi trodde att den hade. Någonstans lyckades vi höra musik, vi följde ljudet som ledde oss till dessa amerikanska festligheter. Denna fest innehöll alla de amerikanske klassiker som man vill se på en förenings-fest, det var beer kags och det var folk som stod på händerna och drack samtidgt som alla andra hejade på. Det var beer pong, flip the cup, dans på golvet och på borden. Det var precis som på film, smutsigt och öl överallt. Precis den upplevelse vi ville ha. Vi dansade och man kunde höra amerikanskerna prata med varandra - who are those guys? Vi minglade runt, pratade, dansade och hade skoj. Vid 3-tiden var festen över och vi vart inbjudna att komma tillbaka när vi ville ;) Katching *****
 
Klockan 4 bestämde vi oss för att ta bilen och åka hem till Marin, då Lina inte hade druckit och vi fortfarande var relativt pigga. Vid 5-tiden parkerade vi utanför Denny's där vi hade en tidig frukost. För att inte riskera att väcka någon genom att komma hem så tidigt sov vi i bilen på parkering utanför Denny's, vilken syn. haha.
kl. 8 rullade vi vidare och släppte av alla, Lina följde med mig hem och vi delade säng. Kl.11 var det dags iegn, då var det bara att göra sig i ordning för ett Au Pair möte. På detta möte träffade vi ytterligare 2 nya manliga au pairer och flera nya tjejer. Det var skoj, det är alltid kul att träffa nya människor. Nu är man ju inte en rookie längre så nu kan man ju vara en guide ;)
 
Trevlig helg trevlig helg. We'll be back Stanford. 
Denna vecka har fyllts med jobb, jag har varit hemma halva veckan med sjukt barn och nu har jag blivit förkyld själv så det blir inte mycket gjort mer än att sova på min lediga tid. Igår var jag på bio med en mamma till E´s kompis. Hon ville bjuda mig på bio som tack för att jag hjälpt henne denna sommar och haft hennes son flera gånger. Denna mamma är väldens sötaste och roligaste, hur skoj är det inte att få gå ut med pantertanterna liksom, haha. Vi såg filmen "the words" med Bradley Cooper, jag tyckte den var bra, absolut sevärd i mina ögon :D Efer filmen landade vi på ett ställe i San Aselmo, ett fik/restaurang där vi drack ett glas vid och pratade fram till 23.00. Inte för att jag är en vindrickare direkt, men ibland får man väll bjuda till, det fanns ju ingen apelsinjuice så vad gör man.
 
Denna helg är inte helt bestämd än, förhoppningsvis blir det en helg i SF med shopping, dans, zoo, god mat och trevlig folk :) Förhoppningsvis lägger sig min förkylnign så att jag orkar med.
 
Hade gött 
xoxo
 
 
Bilder från Stanford, för överkänsliga tittare, titta inte. haha
 
Dans på borden.


Festen närmade sig sitt slut, men dansen på borden fortsatte :D haha.


Jag och min nyfunna vän engelskmannen Patrick
 
Patrick
 
Somliga var trötta (men glada) på vägen hem

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0