Extension Accepted

Hej Vänner,
 
Nu var det längesen, long time no see. 
Det har hänt en himla massa den senaste tiden.
Emelie kom och hälsade på, det var supertrevligt, jag fick ha 9 sleepovers på raken, den ni. Vi plockade upp Emelie på flygplatsen och överaskade henne med att berätta att vi nästkommande dag skulle flyga till OC och gå på disneyland. Huuuur kul som helst, vilket underbart ställe, mentalt gick man tillbaka ca 18år, och allt var som i en disneyfilm. 
Vädret var underbart, karusellerna var perfekta, Aladin-showen var bland det bästa jag sett, och sällskapet var guld. Vi flög ner på söndagmorgon och stannade till tisdag eftermiddag, vilket gav oss 2,5dagar på disneyland och Califonia Aventures. Min favoritkarusell var "California Screamin" som är en berg-och dalbana som vid ett tillfälle går i en loop uppochner. Min värdpappa hade fixat en massa "fast-passes" vilket gav oss förtur till många karuseller. Jag åkte allt som jag hann och hade 3 kanondagar.
 
4 Dagar efter Disneyand var det dags för bröllop. Vackert så vackert och Dawn var den finaste bruden jag sett. Detta var mitt första bröllop och det var ii BBQ-stil, avslappnat med ändå lite fancy. Det var min värdpappa som vigde paret och jag var fotograf under dagen. Runt 80 personer bevittnade när Dawn blev en Hirth :) Vilka fina människor. En bild säger mer än tusen ord så kika in detta album: 
(kopiera länken)
 
http://albums.phanfare.com/isolated/D55hM39I/1/5729191
 
Skolan har börjat och jag har åter fått tillbaka mitt liv, även om sommaren varit väldigt roligt har den varit allt annat än lugn och det är dags för lite återhämtning. I fredags gick jag, Carlien och Jasmine till en bar där vi spelade biljard och umgick med locals. Denna bar ligger i San Rafael och är roligare än "silver peso" som ligger i Larkspur. "Mayflower" som den heter levererar oftast lite yngre personer vilket vi gillar, fredagar är även Karaoke-kväll vilket jag kan garantera är underhållande :) haha. Denna fredag, tro det eller ej, men jag gav mitt nummer till 2 trevliga amerikanska killar, wihooo, haha. Jag vill in i den Amerikanska dejting-djungeln för att se vad Amerika har att bjuda på :) 
 
På lördagen bar det av mot Santa Cruz för åter en roadtrip, tror jag varit där 9ggr nu och det är alltid lika roligt. Eftersom Dawn är på smekmånad just nu så fick vi låna hennes lägenhet dom ligger väldigt nära downtown. 
Lördagen spenderades på stranden för att senare på kvällen testa SC:s nattliv, vi ville dansa, och vart tipsade om ett ställe som visade sog vara väldigt trevligt, där dansade vi oavbrutet i 4h. Vi startade helt själva på dansgolvet men efter ca en timma var det smockat. Det var en fin kväll, vi somnade alla trötta i samma säng, vi har det alldele för bra.
 
Idag är det labor day, som firas den första måndagen i september. Det är i stort sett en röd dag där de flesta är lediga. "That celebrates the economic and social contributions of workers". Många amerikaner har picknicks eller bbq:s. Jag jobbade till 14.00 men eftersom vi sent igår åkte till Cheesecake för en nattmacka, åkte jag på matförgiftning, och vaknade upp inatt vid 05-tiden då magen gjorde så ont att jag ville dö. Efter åtaliga försök att somna om vart jag tvungen att springa på toa för att släppa på trycket, jag spydde 2ggr innan jag kunde somna om. Idag har jag fortfarande inte mått helt 100, men efter en sallad har magn äntligen börjat återhämta sig, göttans :D
 
Nu är det dags att sova. Jag är så himla glad för alla människor som finns runtom mig, alla nya och alla gamla trogna. Sånna här resor får en verklign att öppna ögonen, växa och uppskatta livet. Man kommer stöta på många shitheads, men det är väll vad man måste gå igenom innan man hittar paradiset. "Life is what happens while you're busy making your excuses". "Because every wasted day becomes a wasted chance".
 
xoxo
 

 



 

 

 
Karusellen i bakrunden är "Califonia Screamin"

 
Söta E

 
Varje kväll har dom fyrverkerier. 

 
Getting some gas at Cars Land

 

 
:)

 

 
Emelie :)

 
Tower of Terror

 
Det fanns mycket att shoppa ;)

 

 

 
Aladin Show

 
Slottet

 

 
 Renee, Emelie och jag vid middag. Slitna efter en lång dag :D

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0