Värsta Dagen i Mitt Liv

Värsta Dagen i Mitt Liv.
 
You Live And You Learn. I lördags ville jag inget annat än att dö, väsrta dagen i mitt liv, hela veckan har varit en lång plåga för oss Ross Au Pairer, det är tydligt att vi befunnit oss i en zoon av otur.
Förra veckan började med att Tinja på måndagen åkte på en 900dollars böter för att inte stannat helt vid en stoppskylt på en skymd sidogata. På kvällen när hon senare var påväg till mig känner hon att bilen inte är som den ska, hon har fått punka på ett däck, som var plattare än platt. Tisdag börjar med att finaste Lina skrapar sin bil mot min stenvägg från helvetet. Onsdagen tror vi oturen släppt men då sms:ar Tinja och berättar att hon tappat sin kaffe i golvet inne på starbucks. Torsdag åker jag på en urinvägsinfektion och blir boende på toaletten.
Sen kommer lördagen, som alltid brukar vara en bra dag, sovmorgon, vädret var fint, jag var glad, jag spelade fotbollsmatch -vi vann. Jag jobbade kväll och vid 11pm var halloween outfiten på (Lina var Magnus Uggla och jag var en zombie) och vi rullade mot SF. 
Vi plockade upp David :)) och eftersom flera i sällskapen inte hade falskleg. denna lördag så vart det ett spontant beslut om att gå på City Nights, jag hatar City Nights, och gör nästan allt för att inte behöva gå dit. Det enda fina jag fått ut av denna klubb är att jag träffade David där för första gången, så historien om hur vi träffades är väldigt rolig och fin, det var ödet ;)
 
Vi parkerade på en gata med massa bilar, människor som gick förbi och nära till nattklubben.
Vi kom in till SF vid 12 på natten och avslutade kvällen vid 2.15. När vi kom tillbaka till bilen, öppnar jag bakluckan för att hämta något när jag ser att en massa svart glas ligger där, jag kunde inte koppla och insåg inte först vad som hänt. Efter ett par sekunder trillar polletten ner, HELVETE, någon har slagit sönder rutan på min bil, som faktiskt inte är min bil. Panik!!!!! Jag berättar för David och Lina som sitter i bilen, och får frågan -Saknas någonting? Jag var antagligen i chock när jag svarar -nej, för jag kunde inte ens komma ihåg att vi hade något i bilen. Lina kliver ut bilen för att titta, och utbrister- Lina vart är din kamera? Vart är våra väskor?
HELVETE!!! Någon hade snott min Canon 7D, våra väskor med kläder, Linas fina dyra klänningar, allt vårt smink, och Linas kamera.
När huvudet är dumt får kroppen lida, ångest, jag kunde knappt sova denna natt, vilket helvete. En kamera kan man ersätta men jag var mest rädd för att mina värdföräldrar skulle känna att dom inte kunde lita på mig längre. Jag ringde R samma natt, och hon kunde inte heller sova efter det, hon var mest orolig för oss och ledsen över att min kamera var borta. Dom är verkligen underbara, men jag kan garantera att det kommer ta lång tid innan jag tar min bil till SF igen för en utgång, om ever. Som dum svensk tror man ju inte att sånt här händer, och jag har klarat mig ett helt år utan att ens höra en sådan histora. Den enda anledningen till att vi hade med dessa grejer var för att vi skulle sova i SF och sedan hämta Karro på flyget på söndagen. Vi tänkte inte ens på att vi måste gömma grejerna i bilen, även fast bakrutorna är svarta och det var mörkt ute, finns det dumstrutar där ute som lyckas ändå, idioter. Där får man för att vara oansvarig, och en rejäl läxa är lärd.
Vi sov över hos David i Mountanview. Utan ombyte, utan smink och bara allmänt fördjävlig, lyckades jag hitta ett par jeansshorts i min bil och tack gud för att jag hade ett linne under min sjuksköterske klänning. Lina kommer på att hon glömt en klänning på ett hotell i Mountanview en vecka tidigare, vi åker dit och ser ut som 2white trash, haha, (iallafall jag) och lyckas få tillbaka Linas klänning -success, som hon sedan tar på sig.
 
De nästkommande timmarna spenderades på polisstationen i SF, en anmälan gjordes och förhoppningsvis kan vi få tillbaka lite av värdet på alla stulna grejer. Under tiden jag fyllde i papper, fick Lina visa bilen för en polis då han skulle kolla efter möjliga fingeravtryck, han öppnar bakluckan och där ligger min halloween klänning, en blodig sjuksköterske klänning!!!!!! hahahaha, han vart fundersam och Lina fick sig ett par frågor, blodet ser vädigt äkta ut. hahaha. Vid bättre humör rullade vi vidare mot SFO för att plocka upp Karro :D hahaha, vilken syn det hade varit om jag inte haft några andra kläder och fått gå runt i min blodiga halloween klänning.
 
Hurra nu är hon här!! Vi började med att ta henne till In N Out, hahaha, vi ville ha milkshakes och pommes. Vi hade inte ätit på hela dagen pga sjuk ångest. Det vart mycket nytt folk för Karro igår, vi träffade Tinja, Jasmine och Jonathan, Linas värdföräldrar, och sedan min familj. Världens bästa familj, och dom är väldig peppade på att Karro är här och hälsar på. Alla kom ut förutom E som tjuvkikade ut genom garaget och sedan vart för blyg och därför sprang och gömde sig. Den lilla sötnöten. Vi åt middag, pratade och E fick lära Karro att pela "2 touch", och N pratade lite svenska :) Vi avrundade på Cheesecake där Karro somnade, jetlag, hahaha.
 
Idag har det varit fullt upp med allt vad en måndag har att erbjuda, träna, handla mat, tvätta, vika tvätt, hämta barnen, göra läxor, laga mat. Så idag har Karro fått erfara en Au pairs vardag ;) Vi avslutade dagen med att spela "finns i sjön" men E som vann hela tiden. Det skrattades och var trevligt. Vi skypade med pappa och sedan somnade Karro på 2sek, otippat. 
 
Imorrn är en ny dag, nya tag.
Då blir det mer sightseeing, promenad på Golden Gate, shopping och Karro måste hitta en Halloween outfit för på onsdag är det halloween.
 
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0