The first day of my second year.

"Let's make the most of the night like we're gonna die young"
 
6:e dagen på mitt andra år, och för er som inte hört Keshas nya låt "Let's make the most of the night like we're gonna die young" -do it. Det är häftigt hur musik kan påverka vissa beslut du tar. Denna sång är så sjukt peppande, Vi ska ju alla dö en dag, så varför inte leva varje dag lite som om den vore vår sista, haha. Men seriöst, lyssna på denna låt, om och om igen. 
 
Om 11 dagar påbörjar Karro sin resa till Sunny California och om 12 dagar plockar jag upp henne på SFO, jag har drömt om detta ögonblick, när jag ska få plocka upp någon från min familj på SFO, åhh man blir ju nästan gråtfärdig. Ögonblicket då hon kommer ut från customs, omg, jag är peppad. Idag bokade jag våra flights till San Diego, och hem från L.A, vi ska backapacka lite mina vänner och nu sitter jag här, och smider planer så att detta ska bli hennes bästa resan någonsin. Eftersom jag vet att Karro gillar serien O.C försöker jag fixa så att vi kan se alla dessa stränder som man känner igen från Serien, dessutom måste vi till Seal Beach, där dom filmade serien "Sunset Beach" som man kikade på som liten. För att hinna se så mycket som möjligt och samtidigt inte spendera allför mkt pengar på boende så har jag kikat på couchsurfing, för er som inte vet vad detta är, googla inte, och berätta inte för pappa. haha. Jag har vänner som har gjort detta och sagt att de haft så sjukt roligt och fått ut mycket av deras vistelse då dom bor med "locals". Vår finska vän Tinja ska även följa med till San Diego över helgen och förhoppningsvis kan Lina också hänga på. Det kommer bli skoooj.
 
Förra helgen var lugn, jag jobbade tillsammans med Lina fredagkväll, vi tog barnen på bio och sedan på restaurang. Vi hade en himla mysig dag tillsammans och denna avslutades med sleepovers för alla hemma hos oss :) Lördagen började med att vi tittade på E och R när dom spelade fotbollsmatch, sedan vart det halloween målande för att fylla "holiday"-väggen med teckningar. Jag hade även fotbollsmatch i Berkeley denna dag och glad blev jag när pojkarna och Lina ville följa med och titta när jag spelade :) Våra pojkar är dom bästa pojkarna och dom är världens sötaste. E stod på sidlinjen och hejade på samtidigt som han passade boll med R. Vi var hemma vid 7.30pm och då var det bara att duscha och klä om för en danskväll i SF. Vi hade biljetter till Ruby Skye som sägs ska vara en av de bästa nattklubbarna i SF. Det var trögstartat men vid 12 kom musiken igång (med deadmau5) på riktigt och kvällen slutade bra. Jag känner även en kille på denna klubb så vi fick sitta i vip området samt gratis drinkbiljetter. Jag var kvällens chaufför och gav därför bort alla biljetter till Tinja och Jasmine. Tinja hade lite för skoj denna kväll så söndagen spenderades förutom att träffa en ny au pair och äta froyo till att refresha hennes minne :) hahahahaha.
 
Imorgon har vår fina finska vän Tinja bokat in oss på en chocolate factory tour i San Francisco. Jag är så himla peppad, choklad är ju en kvinnas bästa vän ;) och nu ska jag få bevittna hur den blir till, haha. Tinja du är ju för underbar.
 
På fredag kommer Dawn, fina Dawn, och stannar tills på lördag. Jag har även match på lördag och hoppas sedan på en sleepover hos Tinja :) På söndag kommer David och vi alla åka till Berkeley där vi ska titta på Björn som spelar fotboll :D Ännu en fin helg väntar, och helgen efter det kommer Karro <3 jag kan inte säga annat än wawawiwa, och hur grymt är det inte att en ny säsong av "solsidan" är ute. Jag har även varit riktigt duktig med min träning, har sprungit 60min varje morgon de senaste 4veckorna och lite styrka på det, plus fotboll på lördagarna. Alla extrakilon man samlat på sig under året börjar trilla av, det känns skönt att komma tillbaka till den gamla formen. 
 
Nu ska jag fortsätta planera och sedan läsa lite "50 shades of grey".
 
Godnatt och god morgon. 
 
Tinja
 
Jasmine
 
Lina and Carlien outside the school
 
At Ruby Skye
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0