L.A and Hollywood

What happens in Hollywood doesn't stay there - we share ;)
 

Hej Folket,
Förra helgen åkte jag och min love Lina till L.A för att inta Hollywood och som man säger när man kommer från byn, göra stället osäkert. Fredagen var stressig med massa jobb, skjutsa dit och hämta hit, handla mat mm. Helgen hade kunnat gå helt åt pipsvängen, då vi nästan missade vårat plan. Vi lämnade Marin vid 5.50pm då planet skulle gå 8.12pm, i hopp om att vi skulle ha gott om tid, eller en god marginal som Sara skulle sagt ;) 
Då vi endast reste med handbaggade så behövde vi inte vara där 1h innan för incheckning, bara i tid för att fixa boardingpass och gå igenom säkerhetskontrollen. Det visade sig att en trafikdemon dragit över SF och det var nästan så att svetten rann då tiden rusade iväg. 7.35pm mina vänner, var vi vid flygplatsen, och inte nog med det, vi kunde inte hitta till parkeringen. Stressade släppte Lina av mig vid vårt flygbolags incheckning så att jag kunde skriva ut våra boardingpass medan hon letade parkering. 
 
Efter att nästan bitat av naglar och fingrar av stress ringer Lina, hon sitter på en buss påväg till terminalen.
7.55pm kommer hon inspringandes genom dörrarna. Shiiiit tänkte vi, 15min till avgång. Snälla som amerikanerna är fick vi gå före alla i säkerhetskontrollen, inte ens skorna åkte på efteråt, vi greppade tag i alla våra ägor och sprang för våra liv, och såklart var vår gate längst bort. 8pm kommer vi svettiga och skakiga fram till Gaten, folk fick sig ett gott skratt, vi måste ha sett helt fördjävliga ut. Väl framme inser vi att flyget är försenat med 50min, THANK GOD.  Vi hade ett scenario in our minds om att vi skulle komma springades, (som på film) sträcka fram våra boardingkort och precis hinna in genom dörrarna innan dom stängdes, men så blev det inte, kanske nästa gång ;) just kidding.
 
L.A, Hollywood, vad säger man, stället där drömmar går i uppfyllelse eller i stöpet om man stöter på Simon Cowell. Vi kom sent fram till vårt Hostel, men bestämde oss för att checka in, byta om till klänningar och sedan gå ut på jakt efter ett bra dansställe. 1.30am (på morgonen) vandrade vi runt på Hollywood Blvd, då en man kommer fram till oss, vad han jobbade med har jag ingen aning om, men han kände folk och fixade in oss gratis på en av vad som sas skulle vara en finare oh dyrare nattklubb. Vi intog dansgolvet och efter ett tag kommer en kille fram och säger att han är någon typ av club manager och erbjuder oss att dansa på scen,,hihiihi. Denna gång var vi dock inte ensamma på scenen, men what the heck, det är ju lite komiskt ändå :D vid 3-tiden kommer killen och säger -vi ska på efterfest. Efter många om och men hoppade vi in i hans bil tillsammans med några andra svenska killar med destination Hollywood Hills. Det var ett stort hus, vakter utanför och huset ägdes av en känd graffiti artist, namet kan jag inte komma ihåg men jag vet att jag sett hans konst i Sverige och tog vid detta tillfälle en bild som sedan blev min bakrundsbild på telefonen, vem knde att jag skulle landa på en fest hos honom senare ;) utanför hans garage stog en bil som liknades vid batmobilen, även en hummer och 2 andra bilar, mannen måste vara tät. Även Swedish housemaffias bror träffade vi på denna fest och det pratade om att någon av swedish house maffia grabbarna bodde på andra sidan gatan om detta hus? vem vet?
 
Denna efterfest var en ny upplevelse, Det snortades kokain lite här och var, folk pratade med väggar, det dracks ren sprit och alla verkade vara producers eller songwriters, vad vet man, man kan ju inte lika på vad alla säger. No worries folket, vi tog inga droger, och det finns inget intresse alls för detta, men det var ju upplevese att få se att det verkligen är som på film, mycket pengar, mycket droger. På denna efterfest träffade vi även DJ:en som spelade på nattklubben vi var på. Han kom från England och var på sin första turne i USA. Dom hette "Third Party" och verkar vara väldigt populära,(det är ju pinsamt när man träffar sådana människor och har ingen koll alls på housemusik) dom upptäcktes bla av "Steve Angello". Kvällen slutade med att vi följde med denna DJ, Harry till hans fancy hotellrum för lite mat. Dock vart det väldigt lite mat, ingen alls, det slutade med att vi pratade, Lina spelade queen och vi dansade runt i rum och i soffor. haha. Vid 7am på morgonen var vi alldeles för trötta så vi alla 3, jag Lina och Harry somande alla i hans säng. 1h sömn fick vi, sedan var det dags för Harry att packa ihop sina grejer, han skulle med flyget till SF där han hade sin nästa spelning. Jag och Lina vandrade hem till hostlet, duschade, bytte kläder sedan var vi redo för en ny dag med nya äventyr :)) 
 
Lördagen spenderades tillsammans med Jonas (en kompis till Lina som precis hade kommit till USA) och Jonas kompis Bry. Vi gick på "madame tussauds" museumet för vaxdockor, riktigt häfitgt. Jag fick även träffa min älskade MJ, och ge honom en kram. Det är trots allt bara vaxdockor, men det häftiga är att dom är gjorda i samma storlek som kändisarna så man får ju en uppfattning om hur långa och stora/små alla är. 
Efter detta vart det en lunch på "Hooters", och där fick man se pattar så det smäller om det, inte direkt t ställe för tjejer, det är ett ställe för killar som vill se servitriser som har stora bröst och inget annat. Men det är ju klassiskt amerikanske så man kan ju inte missa detta. Efter lunch tog vi en tourbus genom Beverly Hills, Holby Hills, Hollywood Hills, mm mm, vi fick se kändishus, hollywood-skylten, Rodeo drive, kända platser mm. Jag har varit på denna tur 2ggr tidigare men det är alltid lika skoj att se alla stora maffiga hus och att köra igenom Beverly Hills som är ett av de vackraste ställena jag vet. Där hade det ju inte vart helt fel att ha ett hus.
 
På kvällen vart det ännu en utgång med dans, denna gång vart vi bjudna till en nattklubb där det firades en födelsedag. Vi kom in gratis och fick gå före alla, det är gött att vara svensk, blåögd och blond ;) just sayin'. haha. Vi dansade tills vi var less på detta ställe och bestämde oss då för att vandra vdare till nästa nattklubb där vi dansade tills det var dags för stängning. Jag hittade även "Ellen Degeneres" stjärna på walk of famen påväg hem från nattklubben, jag var på moln så lycklig, jag älskar Ellen och denna stjärna har hon precis fått för ca 3v sedan, Lycka. Söndag spenderades till att shoppa, minnet sitter kvar och jag tog Lina till L.A ink, och "Melrose Ave" där det finns många roliga butiker. Det vart en dag med massa promenad så vid 5tiden kände vi oss reda att åka till flyget. Vi valde att åka tidigare för att försäkra oss om att inte missa planet tillbaka samtidigt som Highwayen i L.A var avständ av ngn anledning, så trafiken skulle gå långsammare. Men såklart, bara flr att vi ville vara i tid visade det sig att flyget var 3h försenat vilket gjorde att vi var hemma runt 03.00 am på natten istället för 11pm på kvällen. Aldrig mer United. Denna natt sov man gott kan jag lova :D L.A we'll be back :D Vi hade en kanonhelg, det kan inte gå fel när man är 2 Lina <3
 
Denna helg började med att jag åkte ner till Mountain View för att hälsa på fina David. Han hade precis varit hem till Sverige och tagit med sig svenskt godis tillbaka <3 så vi hade fredagsmys med skräckfilm, godis och flera avsnitt av solsidan :) Vi hade det riktigt trevligt och mysigt. Vilken fin kille.
På lördagen fick jag göra mitt första besök på Wall Mart. För 3år sedan då jag för första gången åkte tll USA, sa en Kanadensisk tjej till oss att om vi någonsin handlade på Wall mart så skulle vi slå oss själva 4ggr på käften. Detta pga att det sägs att personalen här blir behandlande så dåligt. Jag glömde dock bort detta, kanske får jag avsluta denna kväll med 4 smällar på käften ? haha.
Vid 4pm-tiden vart min bil tvungen att rulla vidare mot Berkely, åkte förbi Oakland där för övrigt Bieber spelade igår, ahhhhh, jag som ville vara där. Iallafall, jag åkte till Berkeley där jag spelade fotbollsmatch, jag hann inte med hela utan vart tvungen att åka efter 20min in i andra halvlek då jag skulle på en födelsedags middag på cheesecake :D jajjamen, stressigt men skoj, jag gillar när det är fullt upp. Dusch, ombyte så var man redo för middag med ca 15 andra :D Grattis fina Briar från New Zealand som fyllde år :D Vi åt sedan bar det av mot SF där vi först gick på en bar för att sjunga Karaoke, sedan gick vi vidare till "Matrix" för att dansa, och dansa gjorde vi till kl 02.00 då vi var redo att åka em igen. I Tinjas ganster mercedes åkte vi tillbaka till Ross och Jag, Lina, Tinja och Briar sov alla hos Jasmine, vår american Love. Jag älskar sleepovers. Jag har världens finaste människor runtom mig <3 
 
Imorse när vi vaknade hade Jasmine lagat amerikanska pannkakor till frukost, vilken babe ;) scrambled eggs, kokat kaffe och te. Hon hade även kvar applecrisp från dagen innan, (äppelpaj med egenplockade äpplen) så vi lyxade till frukosten med lite paj, inte helt fel :D bra start på dagen.
 
Sedan åkte vi in till SF då det är "Fleet Week" så vi ville se alla sjömän, båtar, och marinsoldater mm. Detta är en vecka då båtarna lägger till vid hamnen så att sjömännen får en chans att se staden samtidigti som folk får en chans att gå en tour på båtarna :D det var även parader, flygning av plan mm. En väldigt trevlig dag med massa trevligt folk. Jag köpte även mina första "TOMS" skor idag. Detta händer vid varje köp v ett par TOMS - "With every pair you purchase, TOMS will give a pair of new shoes to a child in need" dagens goda gärning. Väl på hemmplan i Marin avslutade vi dagen på "U top it" med Froyo. Detta är en fin tradition vi har, vi äter glass varje söndagkväll och pratar om helgen, tittar på alla galna bilder som fastnat i min kamera (som folk oftas inte visste fanns). Men jag säger alltid det -allt som händer inatt kommer jag få på bild ;) 
 
Sist men absolut inte minst, Karro har bokat biljetter till Cali <3 YAAAAY, visum och allt ät fixat och klart. hon kommer om ca 3v och ska då få ta del av våra underbara och galna liv :D jag är så glad att jag äntligen ska få besök och att jag ska få guida. Om 3 dagar har jag varit i USA i ett år :D Ett underbart år, så nu ska jag dela med mig av livet ;) We're waiting for u Karro.
 
Kika min facebook för massa L.A bilder, här kommer några av mina favoriter.
 
Godnatt folket, nu ska jag sova.
 
 
 
 
 
I'm so L.A, hahahaha
 
Jonas, Gaga och Jag
 
Downtown L.A
 
L.A ink och Kat Von D'S Wonderland
 
Lovely Leo
 
Me and My love Lina
,
 
Ett lyckligt moment denna resa, Ellen Degeneres stjärna.
 
MJ my Love
 
 
 
 
Harry till vänster, DJ i "third Party"
 
"Third Party" på en spelning, inte illa.
 
Briar födelsedags middag på cheesecake :)
 
När någon fyller år och personalen får veta detta kommer dom in med en cheesecake och sjunger "Happy Birthday" :)
 
Påväg hem träffade vi sjömän
 
Jag var lycklig efter mitt köp av TOMS
 
Fina Lina
 
Fina David
 
Båt från andra världskriget
 
Fina Jasmine
 
Sjömän :D
 
Mer sjömän :)
 
Underhållning på gatan
 
 
 
Men huga, De henne e kärlek :D
 
Parader
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0