1 YEAR IN THE US.

1 YEAR IN THE US.
 
1 år har passerat, och det har nog varit det snabbaste året i mitt liv, och det bästa.
För exakt ett år sedan anläde jag hel ensam till NY, nervös och peppad på vad som väntade. Den första personen jag träffade på flygplatsen var Ly från Estland :) Hennes värdfamilj bodde i Seattle, och förra december kom hon och hälsade på mig i Cali. Vi har ända sedan första dagen hållit kontakten :) Jag kan inte fatta att jag varit i USA ett år redan. Detta år har jag bara inte varit vid liv, jag har levt livet. Jag har levt livet på det sätt livet ska levas, jag har tagit vara på minsta minut och njutit till fullo. Jag har förlorat vänner men jag har även träffat och lärt känna de mest otroliga människor, människor som får mig att ta livet i rätt riktigt, människor som jag aldrig hade träffats om jag inte hade kommit hit, vänner som kommer vara för alltid. Jag är så glad och tacksam, det finns inget i hela världen som skulle få mig att ångra att jag gjorde detta val. Livet är för kort för att "bara vara okej", livet ska fyllas med minnen, och det ska levas fullt ut. Fullt ös medvetslös som min tremänning sa en gång i tiden, så rätt :D Idag hade varit min sista dag med familjen om jag inte valt att förlänga, sista dagen att plocka upp barnen på skolan, sista dagen med mina vänner. Det hade varit dagen då jag fått säga hej då till alla de underbara människor jag träffat, dagen som jag aldrig vill ska komma. Som tur är har jag nu ännu ett år på mig och efter det får vi se vart livet tar mig. 
 
Hittade dessa frågor på Johannas blogg, tyckte dom var perfekta för att summera året som gått :)
 
Vad är det mest minnesvärda datum under ditt au pair år?
Den 14 oktober då jag för första gången träffade min värdfamilj på SFO :D
det var kärlek vid första ögonkastet ;)
 
Gjorde du någonting under ditt au pair år som du aldrig gjort förut? 
Jag skydivade, och jag repade min stackas Toyota 2ggr. Jag har lärt mig ännu mer att uppskatta livet och besökt platser jag drömt om. Jag äter avocado som godis.

Vad var det roligaste? 
Allt, Alla nya människor, alla ny platser jag besökt, alla Amerikanskan högtider. Eftersom allting var så nytt blev varje dag ett nytt äventyr. USA är så stort, SF är en av dom vackraste plasterna jag besökt, det finns nya saker att se och göra varje dag, endast fantasin kan sätta stop. Amerikanerna är underbara människor, utåtriktade, trevliga, hjälpsamma och bara allmänt fina. Visst finns det många weirdos här också, men det går i kategorin upplevelser ;) 
Ett av de roligaste minnen är nog när Tasha hade diarre och bajsade utanför Apple store, det flöt ut överallt och jag kunde inte suta skratta, samtidigt som Reneé pick panik och sprang in på ett café efter servetter som hon senare städade upp med, hahahahaha, that's nasty.

Vad var det jobbigaste?
Det jobbigaste har varit att säga hej då till alla fina au pairer man träffat som kom hit före mig och därför lämnat före mig. Det var även jobbigt de första veckorna då man inte hade några kompisar och inte kände till någonting i området. 
 
Vad är du mest stolt över?
Att jag förbättrat och känner mig väldigt bekväm med att prata engelska. Jag har verkligen pressat mig själv detta år och satt mig i alla möjliga konstiga situationer, jag har vuxit och blivit ännu mer självständig. Jag har lärt mig sjukt mycket om barn, man har ju varit någon typ av andra-mamma så nu är man så gott som redo för egna, haha. 
 
Vilka platser besökte du?
Las Vegas, Tahoe, Santa Cruz, San Diego, L.A, San Francisco, San Jose, Palo Alto, Mountan view, New York.
Napa Valley, Sonoma, 
 
 
Hur har du förändrats?
Jag har vuxit, blivit självsäker. Insett vad som betyder mycket för mig, och prioriteringar. Jag har lärt känna mig sjäv bättre helt enkelt, samt lärt mig att vara mer öppen. Jag har träffat så många intressanta människor, lärt mig om relationer och om livet.
 
Vad spenderade du au pair-lönen på?
Apple-prylar of course ;) haha. Närå, inte bara, mycket pengar har gått till shopping, middagar, bio, resor, systemkamera, och jag har fått upp ögonen för väskor och införskaffat ny mer feminin plusk. Dock är teknikprylar min favoritkategori tillsammans med resor att spendera peningan på.
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Jag önskar jag hade gjort med weekend-resor, det finns många ställen jag vill se. Som tur är har jag nu ännu ett år, samt fler semsterdagar så jag siktar på seattle, Hawaii, Texas, North Carolina (Jasmines hemtrakter :) 
Vill även besöka mer nationalparker.
 
Vad önskar du att du hade gjort mindre? 
Lagt tid och energi på en pojkvän (nu ex) som inte alls förtjänade det. 
 
Vad är det största misstaget?
Att jag inte kommit iväg på en Ellen show än.
 
Vilka sånger kommer att påminna dig om ditt au pair år?
Skrillex "First Of The Year" - När jag och Johanna gled runt i hennes Lexus.
Nikki Minaj "Starships" - Roadtrip till Santa Cruz med Cali love Johanna.
T-Pain ft. Chris Brown "The Best Love Song" - spelas på hög volym i bilen när jag och Lina är på G :)
Queen "Don't Stop Me Now" - Denna är given på alla roadtrips som jag och Lina gör ;) pepp.
Kesha "Die Young" - Spelas varje dag, på gymmet, i bilen, "Let's make the most of the night like we're gonna die young". Vårat motto. Jasmine, Tinja och Linax2.
Magnus Uggla "4sekunder" - i bilen med Lina <3
 
Hur tillbringade du julen?
Vi började julen (den 25e) med öppna våra julstrumpor i värdföräldrarnas sovrum. Sedan var det dags att öppna alla julklappar som fanns under granen. Frukost vart svenska pannkakor lagade av mig, då även kompisar till familjen kom över. Vid 3-tiden åkte vi till släktingar i Novato för att äta middag och ha allmänt trevligt resten av kvällen.
 
Hur tillbringade du nyår?
Nyår tillbringade jag tillsammans med Sofia i San Diego <3 Hej och hå vilken helg, den kommer man aldrig glömma. Vi hyrde en röd Mustang cab och gled runt som om den var vår egen, såklart låtsades man ju för att känna sig lite stekig ;) haha. Nyårskvällen hamnade vi på en hemmafest där vi nästan hade alldeles för skoj. Fina minnen, fina minnen :D det var tider det. 
 
Hur tillbringade du din födelsedag?
Min födelsedag är precis vid Thanksgiving så den firades i ett hus uppe i Healdsburg som familjen hade hyrt.
Detta var första gången jag träffade min värdmammas syster Dawn och efter det var jag fast, vilken underbar människa. Det var även mer släktingar med oss denna kväll, vi åt tacos, jag öppnade mina presenter och kvällen spenderades senare i utomhus Jacuzzin. 
 
Blev du kär i år?
Absolut, jag är såld på min värdfamilj. Jag har även en crush på Johanna, Sofia, Lina, Carlien, Jasmine, Tinja och familjens hund Tasha. Ni trodde att ni skulle få höra något saftigt här va? :p No way Jose. 
 
Vilken är den finaste komplimangen du fått och vem sade den?
- You don't wanna know what I would like to do with you in bed - Ett weirdo i L.A
- Your toes look like candy, I wanna lick them - Ett annat weirdo i L.A
- I love your hair - En tjejs skriker detta till mig från en annan bil då jag har min ruta nervevad.
 
Mycket bättre än så blir det inte mina vänner, haha. Näe men det finaste kan nog vara när min värdmamma sagt - You are an amazing person, we adore you, I love you, We love you.
 
-You are like my daughter, you are family to me - Morfar Bob
I don't care about the others, I love you - Dawn
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre?
Att se Ellens show live hade ju varit over the top, eller att få träffa Zac Efron, men nej, allting har varit perfekt. 
Hade kanske önskat lite mer besök från Sverige, men man kan ju inte få allt, dessutom kommer Karro snart so I'm happy :D
 
Träffade/såg du några kändisar under ditt au pair år?
Räknas vaxdockor? JA, om inte, NEJ, tror jag har missat alla precis på håret. Eller vänta, jag träffade DJ:en Harry från "third Party". Jag har även träffat brorsan åt någon i "swedish house mafia. Nje jag har inte så mkt att skryta med. Får ta igen det detta år ;)
 
Vilka är de bästa nya människorna du har träffat?
Min värdfamilj, släktingar såsom Dawn, Michael och Morfar Bob.
Johanna som var min första kompis i Marin :) Sofia, wilde, Fred, Carlien, Lina, Jasmine, Tinja, Mamma Jennifer, David, Briar, Megan i mitt fotbollslag, och fler kommer det bli.
 
Carlien och Johanna <3
 
Sooofia <3
 
Lina, Tinja and Jasmine <3
 
Jasmine, Lina och me <3
 
Dawn <3
 
Vem saknade du mest under ditt år?
Förutom familj och vänner så saknade jag svensk godis, man kan ju inte ens få minsta upplevelse av svensk godis via skype ? helllooo.
 
Årets sötaste?
Mina värdbarn, och Åhh boo boo Lina såklart ;)
 
Årets hetaste?
Får man nämna sig själv?;) näärråååå. Årets hetaste, vad fan är det för fråga? Channing Tatum i "The Vow"?

 
Årets största kärlek?
Ja men den kan ni suga på.... ;)
 
Årets besvikelse?
Att jag fortfarande inte varit på en Ellen Show, men det kommer, om jag så måste dö på kuppen.
 
Årets quotes?
Johanna - Men för i helvete Pippi.
Lina - she doesn't give a shit, She's a honey badger.
Tinja - It's messed up, she's messed up.
Sofia - Nu vart det plask i byxan. 
Jasmine - Han vill jag ha, Jajjamen.

Kommentarer
Postat av: Sara kk

Gud vilken bra sammanfattning på ditt år!!! Det är så himla roligt att läsa vad du gör & eftersom du alltid har drömt om att åka till USA så är jag så himla glad för din skull för att du tog dig iväg!!!:))) Att du trivs så bra & gör så himla mycket roliga saker är jätteroligt att höra, samtidigt som det gör en lite nervös hehe!!;) tycker du ska ta & bestämma dig så man kan boka en resa till din resemånad!!!!:))) vill boka så fort som möjligt så man vet att man kommer iväg!! Samt om du ska vara ledigt något framöver, för jag har fortfarande 2 veckor semester att ta ut, Hawaii kanske?!!!:) hade bäst!!! KRAMAR!!!!

Svar: Tack :D vad glad jag blir när jag ser att jag har en kommentar ;) haha. Det är galet när jag tänker på det, minns att jag kunde må så dåligt ibland av att se amerikanska filmer för jag ville so badly åka, tror jag var runt 11-12år då. Så det känns bra att jag är här och får uppleva allt. Räkna med resemånad från den 10okt till början av Nov. Vad som än händer så måste jag åka hem till Sverige (för plugg eller nytt visum). Vi funderar även på Hawaii i april, så om du fortfarande har 2v att ta ut så bode du komma och stanna i 2v, så kör vi Hawaii i 10 dagar ;)) feeeettttt. HADE KANON. I MISS U. KRAMAR
Lina Karlsson

2012-10-11 @ 22:16:05
Postat av: Anonym

Ooops, Sara k ska det såklart stå hehe!!

2012-10-11 @ 22:19:28
Postat av: Johanna

I FREAKING LOVE YOU MAN! <3

Svar: Dessa 2år kommer jag aldrig glömma :D I love you too Johanna my jojo Cali love <3 jag väntar på dig ;)
Lina Karlsson

2012-10-12 @ 10:50:41
Postat av: Anki

Hoppas att du får ännu ett bra år att se fram emot.
Önskar även att dina systrar gjort en likadan resa som du gjort. Det blir något att tänka tillbaka på när du sitter på "hemme" på ålderns höst. Ha de!

2012-10-12 @ 15:20:03
Postat av: Emelie

Åååhhh channing tatum i the vow! Det är godis de ;)

Svar: ;)
Lina Karlsson

2012-10-25 @ 12:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0