Happy Thanksgiving

Happy Thanksgiving Everybody
 
Det är Thanksgiving, och det firar vi med att äta, äta och äta lite till, träffa familj, släkt och vänner. Men framförallt så är vi tacksamma för vad vi har och de människor vi har runtom oss.
Jag vaknade vid 8am imorse, men snoozade ända till 10am, jag var trött efter att ha suttit uppe halva natten för att uppdatera bloggen och ladda upp bilder. Vid 12pm rullade bilen mot Saratoga, Dawn, Mark och Michael :)
Vi åt världens godaste mat, och min favorit var såklart som förra året, sötpotatis i potatismos-format, toppat med marshmallows som sedan åker in i ugnen så att marshmallowsen smälter, yummi. Fyllningen i kalkonen är även den en hit. I övrigt fanns allt det andra klasiska som jag hade hoppats på, kalkon, kokt potatis, gravy/brunsås, cranberry sauce, sparris, och sallad. Alla bord ser nog annorlunda ut. Till efterrätt vart det bärpaj med grädde och pumpapaj med grädde. Det var väldigt trevligt att få umgås familjen och träffa Dawn och Michael igen.
 
2h och 1min är det kvar av mitt liv som 23,åring, i Sverige är man redan 24 men i USA njuter jag fortfarande av ungdom ;) haha. Som början på min födelsedag ska vi ut kl 11.30pm för vid midnatt öppnar butikerna, inte alla, men många för den galnaste rean på året "Black Friday" och har vi tur ska vi nog kunna fynda något mitt i allt kaos. Folk har redan börjat campa utanför butikerna. 
 
Imorgon är det Klemens namnsdag, det är min födelsedag och vad som händer då, har jag ingen aning om. Barnen har smusslat och viskat runt en massa så jag är hypad som en 8åring på vad som väntar, hahaha. Bara jag får lite kramar så är jag nöjd. På kvällen blir det förhoppningsvis lite firande antingen inne i SF eller kanske på ett houseparty. 
 
Nu ska jag brja ladda för black friday.
 
Lite football på thanksgiving såklart.
 
Michael och Dawn
 
Kalkon, sparris, päran, gravy, cranberry sauce, sallad
 
Min favorit till höger, sweet potatoes med marshmallows

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0