Skydiving

Skydiving Wihooo 13/5-12


Hej folket, idag kan ha varit den häftigaste dagen i mitt liv, mycket väntetid men i slutet var det så galet värt all väntan och alla pengar. Jag är såå glad, vilken kick.

Igår ringde min väckarklocka vid 05.00, jag klev upp, väckte N som skulle på Volleyball-turnerning, fixade frukost och såg till så att allt var fixat inför avgång. Jag skjutsade henne till mötesplatsen och sedan åkte jag hem. Min Frukost vart gröt som laddning inför 2 fotbollsmatcher som jag spelade mellan 09.00 till 12.30, (Jag gick alltså direkt från den första macthen till den andra) värmen stekte och jag var helt färdig när domarn blåste av den andra matchen.

Vid 15-tiden åkte jag och Carlien försenade till Santa Cruz, Dawn och Michael :)
Kvällen spenderas på restaurang, mexikansk mat och sedan vart det en film i Dawn's lägenhet, "In Time", helt okej film men jag var alldeles för trött efter att ha varit vaken över 16h.

Imorse vaknade vi tidigt, Dawn åkte på jobbet, och här i Amerikat är det Mother's Day idag så jag gjorde ett eget kort, köpte en ros och choklad till Dawn. Har man inte en mamma får man helt enkelt visa uppskattning till andra awesome moms. Jag och Carlien tog oss en vända ner till Boardwalken och havet, där vi även åkte en karusell som fick min make att nästan trilla ut ur munnen.

Vid 14-tiden plcoakde vi upp Michael och åkte till stället där jag skulle skydiva tillsammans med 8andra au pairer.
Det vart mycket väntan och när det väl var min+ en till svensk tjejs tur att flyga upp med planet visade det sig att dimman dragit över och vi fick inte hoppa. Piloten fick vända planet istället och åka tillbaka till landningsplatsen.
30min senare hade det klarnat upp, och vi satte oss återigen klämda som sillar i det lilla planet i hopp om att denna gång få hoppa. Och JA, det fick vi :D

Det går inte beskriva känslan, jag tror att min hjärna stänge av precis vid hoppet. Och per automatik utan att ens märka det själv klänge jag fast mig i planet med min högerhand så att killen som jag hoppade med, fick dra mig ur planet, hahaha. Men sen small det, fyyyy faaan vad häftigt.

Huden bara fladdrade åt alla håll, jag kommer inte ens ihåg vilka tanker som flög i mitt huvut, men jag vet att jag var sjuuukt rädd. Det häftiga var att det inte riktigt var som ett fall, man snarare flög, helt galet nice :D Jag sa till killen, här kan jag stanna hela dagen, underbar utsikt och frihetskänslan var ju enorm :) dock gjorde det ont i öronen pga av tryck och vind.
Det var grymt, och jag kommer göra det igen :D Jag ska försöka ladda upp videon så att ni kan få en uppfattning om hur det var. Se alla mina fula uttryck och hur dregglet bara sprutar ur munnen, hahahaha, hud överallt. hahah. Insane. Vi hoppade över havet, 10.000 ft och landade på stranden :)

Det var den dagen och jag är så himla nöjd, det var så maffigt att det inte går att beskriva. Vilket minne.
Nu ska jag sova för imorrn börjar ännu en ny vecka med tid för planering av nya äventyr :D
yolo - You Only Live Once ;)

xoxo
Sista hej då ;)





Påväg att hoppa
Vinden var så galet stark, titta min hud :D HAHAHAHA
Hopp








We made it ;D

Kommentarer
Postat av: Sara k

Men Jävlar vad COOLT!! grymt härliga bilder & vad fränt att du vågade hoppa!! Man blir bra pepp att prova själv också!!:)

2012-05-15 @ 00:42:14
Postat av: Lina

Det var en jäkla kick, sjukt kul :D Men fan va rädd jag var. haha. Ni måste se videon :D

2012-05-15 @ 06:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0