Måndag 8 Maj

Måndag den 8 Maj.


Hej Gott Folk,

Det är måndag och första veckan i Maj har passerat.
Solen skiner och det steker ute, vädret den senaste tiden har legat runt 28-30 grader, inga moln på hela dagen.

För tillfället sitter jag i min säng, föräter mig på tuggummi och uträttar alla de saker som jag kan uträtta online, såsom att betala för sommarsäsongen av fotbollsspeladet, för att hamna i samma lag som jag nu spelar med, Mag 7, och so far har vi vunnit nästa alla våra matcher :D

Denna vecka är R i New York vilket betyder att jag börjar jobba kl 07.00 hela denna vecka för att göra barnen redo för skolan. Denna dag har varit väldigt lugn, jag började med att simma på the bay Club där familjen har medlemsskap. Sedan träffade jag Carlien för att äta lunch samt hämta hennes bil som varit på service.
kl. 14.30 hämtade jag E på skolan och väntade tillsammans med mina fina au pair-vänner på skolgården tills N slutade vd 15-tiden. Då mötte vi upp med min värdpappa för att han hade lovat barnen att dom skulle på bio och se "The Avengers". Så där försvann barnen ungefär lika fort som dom kom, och jag var "off" för dagen. Då passade jag på att ta bilen till biltvätten och få den polerad. Och jädrar, minst 10 mexikanare jobbade på min bil, inte konstigt att det gick på 10min. Och jag vet inte om jag kan påstå att det var värt 30dollar, så fin vart den inte, hahahaha, man ska minsann göra sakerna själv.
På väg därifrån fick jag även frpgan av en Burrito om jag var gift, sedan sa han -You are so beautiful, I like american girls, Då svarade jag -I'm actually from Sweden, hahahaha. Han ville ha mitt nummer men jag drog den gamla trogne historien om att jag nyligen kommit till USA och ännu inte fått en mobil. Den funkar alltid.

Nu sitter jag i mitt rum och svettas, även fast mitt rum ligger i "garaget" så blir det riktigt kvavt här inne ibland.
Ikväll har Johanna sin avskedsmiddag på The CheeseCake Factory. Det är så man vill gråta, Johanna var den första svenska tjej jag träffade när jag kom till Ross och vi har gjort mycket skoj tillsammans. Det kommer bli så tomt när inte JoJo är kvar. Denna del av Au Pair livet suger shitty balls, att säga hej då till kompisar man på så kort tid kommit så nära, samtidigt som man aldrig vet när man kommer ses igen eftersom avståndet på hemmaplan i Sverige är runt 10h. Det är tur nya Au pairer kommer :D
På torsdagmorgon skjutsar jag Johanna och hennes syster Lisa (som kom förra veckan) till Oakland flygplats där de ska sätta sig på flyget mot Hawaii, jag är inte alls avis :)
Men ikväll ska bli skoj och vi får njuta av varje sekund vi får skratta ihop, ibland är livet bara alldeles för sorligt. Men jag hoppas Johanna får en grym resa till Hawaii, Miami och NY, sedan får vi se vart vår reunion tar plats :D

Här kommer lite bilder från i söndags då vi hade poolhäng hos Johanna och Lina2's hus.
En helt vanlig arbetsdag ;) Livet hade ju kunnat vara värre.
Jag och Nic :D
Lina x2, Jag och the Herbst's nya au pair :)




Nästa helg väntar Santa Cruz och skydiving, wiiiii.
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0