I'm High On Life

I'm High On Life - Torsdag 17/5-12


Hej Familj, Hej vänner, Hej Sverige!
Det är torsdag -igen- veckorna bara försvinner, och jag är High On Life, fy fan vad gött man kan må ibland.

Ofta känner mig stressad över att jag måste skaffa mig en utbildning men för tillfället bara njuter jag av livet, som är en jäkla guldgruva just nu. Faan livet har så mycket att erbjuda, och pengar köper inte lycka. Jag har ingen utbildning, jag tjänar inte guld och gröna skogar, men jag är glad, jag har min pappa, jag har mina systrar, en halvt retarded Izor (sorry about that) haha. Jag har en crazy amerikansk familj och jag har vänner som kommer från all over the world. Livet är bra fint just nu, och för första gången i mitt liv känner jag att det ska bli så sjukt spännande att se vart mitt liv kommer ta vägen.... Only God Knows, hahaha.

Förra helgen var ju over the top, och när jag vaknade på måndagmorgon värkte varje muskel i min kropp, efter fotboll och skydiving var en sovmorgon välbehövligt. Veckan har fyllts med allt möjligt, jag har via Jenna, en amerikansk tjej fått träna med ett riktigt fotbollslag, ett lag fyllt med college-tjejer, eller tjejer som redan studerat färdigt. Dom var riktigt bra och jag fick mig ett grymt träningspass. Vad jag kan förstå är dom i top 10 i Kalifornien, och dom satsar för att behålla platsen. Så för tillfället spelar jag med 4 lag, det har man ju inte kunnat säga förut. haha. För tillfället tränar jag endast med detta lag, men vet vet, kanske kan man knipa sig en plats ;)

Denna helg kommer bli allt annat än lugn, som alltid. På lördag spelar jag minst en match med "The Flash", kanske en match med "The Muir Woodies" också. Sedan ska jag in till SF och träffa några andra svenska au pairer som jag haft kontakt med under en lång tid. På lördagkväll finns ännu inga planer men det är alltid ngt som pågår, umgänge på stranden, i en bar etc. På söndag åker jag tidigt tidigt tillsammans med kära värdmor till N's volleyball- turnering. Detta är hennes sista turnering för denna säsong och jag har inte hunnit se henne spela än så denna söndag kommer jag spendera i en idrotthall, arena, vem vet hur stor den är? Jag vill verkligen se henne spela, så det ska bli riktigt skoj att få ta en roadtrip med ze mother för att kika när Miss N kickar some ass ;) Att umgås med min värdmamma och hennes syster är så sjukt roligt :D

Nästa vecka blir återigen massa jobb, nu är det inte länge kvar tills barnen får sommarlov, det ska bli skoj :D yihaa. Och i sommar förväntar jag mig minst ett besök från Sverige ;) Sara, Karro, Pappa, håll koll på flygbiljetter ;) Efter att jag fått massvis med svenska grejer har nu äntligen ett Americano-paket tagit sikte mot Sverige, fina amerikanska prylar, jajjamen :D The Great America, That's how we do it :)

Yolo - You Only Live Once.

xoxo
God kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0