Vegas Baby

Vegas Baby


Det är onsdag, det är mars och jag känner på mig att detta kommer att bl en grym månad.
Jag klarade mig genom helgen utan en hjärtattack. Det var roligt att vara hemma ensam med barnen men samtidigt jobbigt, man får verkligen ingen tid för sig själv, att bara slappna av. Det var tidiga morgonar och fullt ös hela dagarna. Sleepovers varvades med playdates, biobesök, och födelsedagskalas. När söndagen var här och föräldrarna kom hem kunde jag äntligen gå till mitt rum, lägga mig i sängen, slappna av och andas ut. Jag ska aldrig bli ensamstående mamma. haha. Ibland känner jag mig som den störta livsnjutar i världen men vissa dagar känns livet bara så sjukt meningslöst att man bara vill gå och dö. Som tur är så är det bara en känsla, och känslor går över. Ibland känns au pair livet bara så tillfälligt, kompisar kommer och kompisar åker hem, samtidigt som man vet att man gett upp allt där hemma, så när man väl kommer hem kommer det bli en total nystart och den tanken är skrämmande. Men det får vi hantera senare, nu ska vi leva livet, det går inte i repris och man vet aldrig när det tar slut.

Förra veckan bokades våra biljetter till Las Vegas, VEGAS BABY. Kan inte fatta att det äntligen blir av, ska bli så galet skoj. Sista helgen i mars bär det av, och -what happens in Vegas, stays in Vegas, haha. Vi anländer på fredagkväll, lördag är tanken att vi ska hyra en bil, ta en roadtrip till Hoover Dam och sedan till Grand Canyon. Jag har varit på båda ställena tidigare men man kan aldrig få nog av det vackra :) På lördagkväll hittar vi förhoppningsvis en mysig restaurang där vi äter middag, och sedan börjar firandet av Johanna som fyllt 21. Senast jag var i LV var jag bara 20 så jag kom inte längre än till hotellrummet. Nu när jag är hela 23år ska glaset fyllas, det ska vara disco i limousinen, strippklubbar ska besökas och...ja vi ska helt enkelt till Las Vegas, mer än så behöver vi inte säga. Fullt ös medvetslös som dom säger i Bört'n ;) . Lilla digitalkameran ska klistras fast på handen så att alla skandaler kan fastna på bild. Närå, men det kommer helt klart bli en grym helg. Som grädde på moset överaskade Johannas värdföräldrar oss med att betala och boka hotell för alla 3, som en av Johannas födelsedagspresenter. Vi kommer bo på The Westin och att döma av bilder ser det väldigt fint ut :D TACK rill Johannas värdföräldrar, vilka klippor.

Nästa helg, den 16mars släpper Apple sin nya iPad 3 och då ska jag befinna mig i Palo Alto för att få tag på ett exemplar, en vit 64GB. Det kliar i mina fingrar :) och för den retsamma sidan så släpps den en vecka tidigare i USA än i Sverige. Jag kan inte vänta :) jag ska äntligen utöka min apple-familj med en iPad. Jag är även så stolt över min syster som skaffat sig en iPad (dock via jobb) but i'm telling you, när man väl gett sig in i apple-världen så finns ingen återvändo, de är de grymmaste och mest prisvärda prylarna. Och detta var hennes första apple-produkt.

Helgen efter att jag lagt fingrarna på en iPad, har vi (ett gäng au pairer) förhoppningsvis gjort en gruppbokning på skydiving i San Jose. Där ska pulsen höjas och livet sättas på spel. Efter denna helg är det Viva Las Vegas.
Helgen efter Vegas är det dags för påsk och springbreak. Familjen åker till Hawaii och jag är ledig. Om jag inte befinner mig i Santa Cruz denna vecka kommer jag befinna mig i LA i jakten på Zac Efron ;) haha.

Fick idag reda på att 2paket har skickats från Sverige, efter x antal problem med posten så är de äntligen påväg. TACK så MYCKET TACK kära familj, ni förstår inte hur mycket de svenska prylarna betyder när man är på främmande mark. 2 paket på sammanlangt 15kg befinner sig någonstans i sin vandrig till San Francisco och Cali. Ni är så välkomna, godis, jordgubbskrämer, osthyvel, äggskärare, tacomix mm. Åhh guld i mina ögon. Och enligt Sara så måste jag gå in i ett seriöst tränings-mode eftersom dessa paket riskerar en viktuppgång. Så det är bäst man börjat på diet och hårdträning nu då ;) I can't wait. Det är kärlek det <3

Imorgon är det torsdag och då kommer Moffa på besök och stannar minst hela helgen, jag gillar Moffa, många kloka ord. På lördag kan jag komma att spela min första fotbollsmatch på amerikansk mark, det är et korpenlag vad jag kan förstå, 5-manna, och frestelsen är stor. Imorgon ska jag till sportbutiken och inhandla ett par nya Shin Guards, benskydd för att på bästa sätt förbereda mig på en total kolapps på lördag då mitt hjärta inte alls är spciellt bra fotbollstränat. Lördagkväll kommer kännas fint om jag genomför denna match. Åhh, mitt fotbollshjärta brinner ;) haha.

Efter torsdag kommer TGIF - Thank God It's Friday. :D wawawiwa, fredagar är de bästa dagarna. Inga läxor = glada barn = glada föräldrar = glada au pairer. haha. Jag älskar fredagar. Godnatt Amerika, Godmorgon Sverige.

Vi ritade med 3D kritor utanför huset, jag vet inte om det är någonting speciellt med kritorna men tittar man på dessa målningar med speciella 3D-glasögon ser det 3D ut helt enkelt, cooolt.

Fick gamla minnen när vi satt och målade en kväll, kom att tänka på alla de gånger då pappa fick oss att måla gubbar på honoms rygg, armar och ben, och hur arg mamma vart varje gång då dessa kletade av sig på lakanen i sängen och sedan inte försvann i tvätten. Såklart kunde jag inte knipa igen vilken slutade med att barnen ritade på min arm och sedan i sina ansikten och även i mitt ansikte. E använde sig av deras dator och kamera för att kunna måla sig :) Man måste ju passa på när föräldrarna inte är hemma ;)

Nic spänner sina muskler och visar upp sin konst. Muschen var ju ett måste.


Kommentarer
Postat av: mammamia

Du ser ut att ha det bra! Njut av Vegas och spela en dollar för mig! kram

2012-03-08 @ 20:28:21
Postat av: Sara k

Hahahahahahahahahahahahahaha, får man fråga vad föräldrarna sa när dom såg ut sådär i ansiktet???;) åhh vad grymt roligt ni verkar ska ha de kommande helgerna!! & ta mycket bilder i vegas & kosta på att de filmar när du hoppar fallskärm, det är det värt kan jag lova!!!! Länktar efter att få höra din reaktion när paketet kommer hehe!! Kraaam!!!

2012-03-08 @ 22:06:01
Postat av: Lina

Tack Mia:)

Jag tror faktiskt inte att föräldrarna sett bilder än, haha. Men det kommer;) dom andra tjejerna har hittat ett ställe där tydligen film och bilder ingår i priset? Låter för bra för att vara sant men du har rätt, det är värt pengarna så kag betalar gärna lite extra:) Vegas sk bli kul, all in;) ska ta massa bilder:) ser fram emot denna månad:) Kraaam på er

2012-03-09 @ 07:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0