Life is good

Godagens,


Det är måndag, klockan är dock över 00.00 så vi skulle kunna säga tisdag. Förra veckan var det mycket jobb och lite vila. Efter att Renee kommit hem från L.A så var barnen hemma och sjuka resten av veckan. Dock slutades veckan väldigt bra, förra fredagen släpptes iPad 3, och jag kunde verkligen inte hålla mig. Direkt när jag avslutat mitt arbetspass tog jag bilen till applestoren i Corte Madera i lite lite hopp om att det skulle finnas ipads kvar. Väl på plats vart jag den lyckligaste tjejen i Marin. Peningan flög, det var ett av de snabbaste köpen jag gjort, och ut i ösregnet gick jag med en bländande ny och vackert vit ipad3 wifi 64gb. Wawawiwa.

Lördagen startade jag med ett träningspass på Gold's gym. Sedan mötte jag upp med Johanna för some crazy shopping, det var St. patrick's Day, och vi skulle in till SF på kvällen för att fira så det gällde att hitta någonting grönt, annars får folk tydligen nypa dig och det ville vi inte. Jag kom hem med inte bara ett grönt linne utan även 2 nya linnen och en Las Vegas-klänning,jag var lycklig. Runt 7 plockade jag upp Carlien, Johanna och freddan för att träffa Chris på cheesecake för lite middag. Efter middagen packade vi in oss i bilen, åkte in till San Francisco för att sedan dansa natten lång. Pga lite kontakter fick vi gå före i kön, komma in gratis och sedan få fria drinkar, inte illa.

Kvällen var lång men sjukt rolig, herregud vad skoj vi hade, och fy vad jag kommer saknar crazy Johanna när hon åker hem i maj, au pair-livet är så tragiskt på det viset. Runt 3tiden på natten begav vi oss mot Denny's för en fin frukost, amerikanska pannkakor, gröt,Och  english muffin. Jag avrundade kvällen med att övernatta hos Johanna.

Jag har även signat upp för damfotboll till våren:) lite sent men förhoppningsvis kan dom placera mig i ett lag. Jag kommer även fortsätta spela med det mixade laget:) endast matcher, 11-manna, grymt kul. På lördag väntar nästa match. På torsdag är det premiär sv "The Hunger Games" och jag ska tillsammans med mitt värdbarn och värdpspps se denna film kl 00.00 :) vi har alla läst boken och jag och Nicole är grymt peppar på filmen.
Senare på fredagsmorgonen åker familjen till Tahoe för en skiiweekend, så jag har huset för mig själv i helgen:) ska bli skönt. Inte denna helg men helgen efter är det Vegas som gäller och jag är så galet pepp, det kommer bli så skoj. Nedräkningen har börjat, det är detta vi kallar livet;)

Idag fick E sitt första utbrott på mig, jag tillät honom inte att titta på ett program på tv som jag ansåg var för tonåringar, jag bytte till tecknat åt honom och han gick i taket. Jag fick höra fina grejer som, -you are The worst au pair ever, -I'm gonna kill you, -you have no heart or brain, you are so rude and mean. Jag har aldrig skrikit åt pojken under 5 månader och jag kommer inte göra det heller, detta är inte livet, detta är den del av au pair-livet som får en att vilja gråta och åka hem. Men sånt får man ta, livet är inte alltid en dans på rosor. Konstigt nog blir jag inte ens förbannad över sådant, jag var lugn hela tiden, skål för det. Jag berättade vad som hänt för Renee och hon sa, I'm so sorry about that, but I'm so proud of you, i love you for doing that.
Jag avslutade kvällen med ett träningspass och sedan åkte jag, freddan och Carlien till en tysk bar där vi träffade fler au pairer, kikade på en Clint Eastwood film och åt Ben&Jerrys glass
Godnatt från min iPad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0