Counting The Days

Counting The Days


Go Kväll. Helgen är över och batterierna är laddade för ännu en vecka. Familjen lämnade för en skidhelg i Tahoe på fredagkvällen. The Au Pair Crew (Johanna, Carlien & freddan) kom över för att baka en kladdis, äta svensk godis och kika på film. En slapp och skön fredag.

På lördagen var det shopping som gällde, och inte vilken shopping som helst, shopping för Las Vegas. Tro det eller ej, men med hjälp från the shoe-pro Johanna kom jag hem med ett par högklackade skor, i helgen ska jag förvandlas till någonting som inte ser ut som en fotbollsspelare. Det tog på krafterna att shoppa så det slutade med att alla runt 15-tiden åkte åt varsitt håll för en powernap.

Väl vid 18-tiden kom tjejerna tillbaka, med påsar fyllda med taco-grejer. Tyvärr jobbade Fredde denna kväll så han missade en fin middag. Taco á la Sverige med Santa Maria Tacomix, Hallelujah mina smaklökar svävade på moln. Tack till min Svenska familj för alla svenska prylar ni skickat över, I'm on the top of the world :) Jag sprider svensk mat-kärlek här i Amerikat :) Godiset är inte att leka med. Denna kväll, denna kväll, herregud vad jag skrattade. Jag och johanna har båda köpa iPads. Vi laddade ner roliga appar och "spelade" hela kvällen. Bland annat fick vi en massa info om vårt nya tillök Carlien från Holland när vi spelade "Truth or Dare", hahahahah, Antagligen fick vi alla höra bra massa "hemlisar" om varandra. Ett bra sätt att lära känna varandra. Det slutade med att vi kikade på bilder från förra helgen och St. Patrick's day, vi refreshade varandras minnen och kom fram till att vi är den nya "wolfpacken" och allt som händer i "wolfpacken" stannar i "wolfpacken", hahahahaha, för er som sett "the hangover" filmerna vet jag pratar om. Detta slutade med att vi laddade ner ännu en app till iPaden som heter "take an oath" eller liknande. iallafall så lägger man handen på iPaden och svär en ed som senare sparas. Så nu har vi i Wolfpacken svurit en ed, haha, jag skrattar fortfarande. Dock måste vi göra en ny då Frederik inte fanns på plats. Vi är inte bara ett Au pair-crew längre, vi är en wolfpack. Och nästa helg bär det av mot Vegas ;) hahaha

Idag fick jag äntligen mailet jag väntat på, jag har blivit tilldelad ett fotbollslag, detta lag heter "Magnificent 7", och vi spelar vår första match nästa vecka, wawawiwa. I'm back on track. Jag spelar nu med 2 fotbollslag, ett bestående av enbart tjejer/kvinnor och det andra är mixat män/kvinnor, jag försöker få så mycket fotboll som det bara går och det börjar likna något. Jag har även genom en amerikans vän blivit tipsad om hennes fotbollslag, så nu ska jag bara sms:a tränaren och se om det finns möjlighet att jag kanska kan komma och träna med dom, för deras lag tränar åtminstone 1gång/vecka. Vi får se vart det leder, men det skulle vara skoj.

Jag, mitt värdbarn och värdpappa var förra torsdagen på premiären av "the hunger games", bion startade kl 00.00 och var riktigt bra. Vi hade alla läst böckerna innan var superpeppad på filmen. Självklar var filmen inte lika bra som boken men det hade man ju räknat mer, det finns inte tid i en film at ta med alla detaljer som en bok har. Men filmen var bra, och nu är jag inne på bok nr 2, efter den blir det kanske ett break med att läsa "Ellen Degeneres" bok "seriously i'm kidding", bara titeln får mig att skratta, Ellen är underbar. Sedan kan jag återgå till bok nr 3 i The hunger games triologin. Jag tror inte att jag läst så här mkt i hela mitt liv. inte självmant iaf. Men allt blev plötsligt så mkt roligare med en kindle eller en iPad. Det är mysigt att läsa.

Nu ska jag sova, imorgon startar jag en ny kurs, hold your horses..... Yoga, hahaha. För nybörjare så det kan ju inte vara alltför illa. Jag må vara stel men vafan, här ska det töjas. haha
Godnatt

Carlien, Jag och Freddan på St. Patrick's Day. Fråga mig inte vem killen i bakrunden är eller vad han gör?

Samma bild fast jag har ritat den med min nya Bamboo-penna. Inte helt bra men det var mitt första försök.

Johanna och jag :)

I fredags shoppade jag en cool outfit till min värdpöjk som hade sin första lacrosse-träning :)

Han ville dock inte träna i den eftersom detta var hans första träning och ingen annan använde "skydd" men han var nöjd ändå och satte på sig sitt gear direkt när vi kommit hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0