Busy life

Busy Life 3/3-12


Denna vecka har vart allt annat än slö. Den har varit lång och händelserik, gått snabbt och jag har flänkt fram och tillbaka. I söndags fick jag frågan om jag kunde ställa upp och köra en man upp till Napa under måndagskvällen. I Napa befann sig min värdpappa för jobb och pga ändringar i schemat så skulle denna man landa på San Jose flygplats för att sedan ta sig till Napa och jobba med min värdpappa. Absolut tänkte jag, samtidigt som jag älskar att köra bil och lyssna på hög musik så skulle detta bli en ny upplevelse. På måndagen runt 18.00 begav jag mig ner till San Jose där jag mötte upp Dawn för en middag, hon bor endast 30min därifrån och fraktade med sig instrument som tillhörde denna man Arthur Hull som sedan skulle med till Napa.

Resan ner till San Jose tog mig ca 2h. Men Att bara få träffa Dawn gjorde det värt hela resan. Massa skratt, En lasagne, lite cheesecake och en kaffe-mocka-latte, senare begav jag mig runt  22-tiden till flygplatsen för att plocka upp en främmande men viktig man, Arthur Hull. Om ni vill veta mer ingående vad han gör får ni googla. Jag hade en bild på honom och den kunde inte slå fel, han såg ut exakt som på bilden, som en mix an indien och en påve.

Eftersom jag inte dricker kaffe så höll ju ögonen på att ploppa ut av vakenhet samtidigt som Arthur berättade alla världens historier. Han pratade konstant hela resan, vilket var bra och spännande, även fast jag inte fattade allt eftersom han ibland pratade i "jobb"-termer" på engelska.

Jag lastade av min viktiga last hos min värdpappa i Napa, och återvände hem. Resan hem gick galet mycket snabbare, hypad som jag var trycktes gasen lite för hårt i botten, det gick fort vill jag lova, samtidigt som musiken låg på maxvolym och jag försökte svara på min värdmammas sms. Ingen bra combo men jag kom hem hel :D

På tisdagen var det dags för Arthur att ta sig hem till Santa Cruz, som ligger ännu mer söder än San Jose. Runt 15tiden packade vi bilen med instrument och jag började min resa mot SC. Denna gång utan kaffe och jag kände mig trött, vägen längst kusten var vacker dock och Arthur höll mig vaken med ännu mer historier. Han bjöd mig även på middag efter vägen, burritos, haha, så klassiskt. 3h senare befann vi oss i Santa Cruz, Arthur gav mig en guidad tur i hans hus, vilket var stort och vi ska inte snacka om alla olika trummor han hade. Från alla olika delar av världen. Efter att jag släppt av A åkte jag till Dawn och Michael för att spendera natten :) Det kändes tungt att vända och åka hela vägen tillbaka så jag bestämde mig för att stanna och sova hos Dawn.

Vi spenderade kvällen med kina-mat ute och senare "american idol" och "biggest looser". Herregud jag kan inte sluta skratta när jag träffar Dawn, denna gång sa hon -you're in so much trouble, för enligt henne är det jag som håller henne vaken halva natten, haha. Vilket är sant, men mitt försvar var -du skrattade åtminstone och hon svarade -It was worth every minute :) hahaha. Jag kan inte längta mer tills jag får åka dit igen.

Igår (torsdag) åkte mina värdföräldrar till Aspen för att åka skidor och fira en kompis som fyller 40år. Jag är alltså hemma själv med barnen i 4 dagar, och igår sov vi alla i samma säng :) Idag har N en sleepover så hon sover i sitt rum medan jag delar dubbelsäng med lille E. Imorgon kommer ännu mer barn att trilla in, ytterligare 2 sötnötar och förhoppningsvis kan dom hålla varandra sysselsatta. Det kommer bli fullt hus, och på söndag kommer jag nog dö lite av "mamma"-trötthet. haha, Jag är ju mamma på heltid nu, hemmafru och det är inte helt lätt kan jag lova. Kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att ha ett heltidsjobb på detta.

Nu är det dags att sova. Imorgon blir en lång dag.
Goodnight and sweet dreams.

Detta är Arthur Hull

Min nyinköpta solhatt

vackra Santa Cruz

Sean Penn's hus ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0