5 månader i US and A

Hej gott folk,

Då kan jag dra sträcket vid 5månaderslinjen, den passerades för 3dagar sedan. Nästan ett halvår har jag bott här och jag kan vid detta tillfälle märka skillnader. Lite amerikanifierad har man väll blivit, jag går med skor inne (när ingen ser på), tvättar mina kläder ibland efter att bara använt dom en gång, pratar med främlingar på gymmet eller i affären, äter i farten, hälsar på folk med frasen -Hi, how are you och träffar jag någon ny -nice meeting you, och värst av allt, jag kan äta ost som en jäkla råtta.

Detta är mitt första inlägg via mobil. Regnet har nått California och Ross, det vräker ner och inatt vaknade jag flera gånger av att jag trodde huset skulle blåsa bort, eller åtminstone garaget och mitt rum, det var storm. Haha.
Vintern har varit ovanligt torr så det r bra att det trillar in "lite" regn, och jag måste påstå att det är mysigt. Äntligen kan man kura ner sig i sängen eller soffan och bara mysa av ovädret ute.

Den vecka har varit slitsam. Min värdmamma lämnade för L.A i söndags så jag har jobbar hela söndagen till imorgon onsdag, då även värdepappa varit bortrest. Moffa har varit på besök men det var ite till mycket hjälp, det var trevlig dock.

Idag träffade jag en ny vän, en tjej från Holland, i min åldersgrupp 26år, haha. Detta är hennes 2a vecka och hon var supertrevlig och lättsam att prata med. Dessutom gillar hon fotboll, katshing. Kanske kan detta komma att bli min nya bff;) haha

I lördags spelade jag min första fotbollsmatch. Det var mixat, män och kvinnor måste jag väll säga då majoriteten var över 35. Det var sjuuukt kul, mitt liv är inte helt komplett utan fotboll. Vilken "arbetsskada", jag kommer aldrig kunna sluta spela. Detta lag spelar endast matcher varje helg men jag kommer garanterat fortsätta. Jag fick även info om Marin women soccer league, där jag förhoppningsvis kommer anmäla mig och spela fler matcher med ett enbart tjejfotbollslag till sommaren. :)

Pratade med pappa idag och snart kommer svenska paket svenska paket:) wawawiwa, jag längtar.
Ska försöka lägga upp fler bilder, kanske kan jag tillochmed lägga upp lite bilder direkt från mobilen som tas under mina vardagar:)

Adjökens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0