Sweden baby

2 veckor har passerat, 2v som jag har tillbringat i kära Sverige. Med endast Saras vetskap bokade jag min flygbiljetter, eller snarare flygbiljetter (eftersom det inte bara tar en flygresa till Sverige och Ösd) för att åka hem och överaska alla samt vara med på Karros student, once in a lifetime, så det kan man ju fasen inte missa:)

Pappa vart paff, Karro trodde att jag ljög när jag ringde från hemtelefonen och sa att hon skulle skynda sig hem;) och Erica kunde inte koppla det svenska numret till min röst, eftersom jag vad alla trodde befann mig i USA.

Efter att jag hade rest otaliga timmar, SF-NY-Stockholm-Ösd fylldes lördagen med massa skoj, som att gå på Maxi, det var ju rena lyckan att få shoppa svenskt;) sedan bar set av till Svedje och kusinen för att oinbjudet hälsa på;)
På kvällen följde jag med Erica till Sanne (utan sannes vetskap) för att kika på melodifestivalen, som SVERIGE för övrigt VANN - vilken kväll. Med ett hjärta som gjorde ont, lungor som ville lägga ner sin verksamhet och ögon som blödde fick min kropp äntligen sova efter 35+ timmar, i mitt gamla rum, i min gamla säng i kära lugnvik. Nostalgi.

Veckorna fylldes med massa fika för att träffa vänner, fotbollsträningar och match? Whooot;) haha. Kondisen var ju inte på topp dock med kul hade jag:)

I övrigt kändes det som att jag aldrig lämnat Östersund, allt såg likadant ut. Det känns skönt att veta att det finns en plats där man alltid kommer känna sig som hemma,veta vart exakt allt finns, även om platsen är ganska händelsefattig, haha. I fredags firade vi Karros student, -för viii har tagit stuuudeeeenteen, fy fan vad vi är bra. Jag är så himla glad över att jag tog chansen att åka hem, jag hade ju ångest över att jag skulle missa Karros student, men där var jag och fick förutom bevittna allt live, städa, handla och baka en jäkla massa kakor och bullar. Men när det är studenten ska det vara fullt ös,(medvetslös).

Vilken dag, efter att det tidigare i veckan hade snöat sken nu solen och Hela Östersund levde. Alla var ute, alla var glada, det var flakåkning, dans och massa musik, tänk om Östersund kunde vara så levande varje dag. Studentdagen är magisk.

För tillfället sitter jag på Arlanda, jag kommer få sitta här i 7h innan mitt flyg lyfter mot Amsterdam där jag ska få tillbringa 12 härliga timmar, och där är det väll bäst att hålla sig ifrån cafén då brownies kan innehålla gräs. Men vad vet man? kanske kan jag ha The time of My life under dessa 12h? Hahaha. Fy fan va niice, nooot. Sedan åker jag vidare mot SF, The love of my life -Cali.

Det känns trist att åka ifrån familj och vänner men även bra då jag vet att för flera av dom så blir nästa gång vi ses i SF ;) wawawiwa.

Nu ska jag läsa lite, eller göra annat tidsfördriv som att spana in snygga grabbar, äta godis, lyssna på musik eller sova till kroppen har träsmak pch är likstel. Livet är ju inte alltid en dans på räkmackan. Men imorrn kommer kära Dawn och plockar upp mig, ihhhhhh, det gör mig lycklig.

Kärlek till er alla.
Nu tar jag sikte mot Sunny California.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0