Sommarlov

Sommarlov 24/6 2012
 
Hej Sverige, Hej USA, Hej folket.
Nu är det nästan 2v sedan jag kom tillbaka, och fullt ös (nästan medvetslös) har det varit sedan dess. 
Barnen har gått på sommarlov och eftersom dom inte har några camps nu de första veckorna har jag haft fullt upp, speciellt då alla andra barn har camps, så det finns inte ens en skymt av playdates. Förra måndagen ringde jag upp nästan alla mammor i min telefonbok för att försöka styra ihop en playdate för min pöjk, men utan resutlat. Vilket gör att jag fick hålla honom sysselsatt hela dagen, och nej, det var inte lätt. Jag kom med 3miljoner förslag men inget verkade lockande. 
 
Denna helg åkte jag, Lina, Sara och Helen in till SF för att stanna över natten, gå på nattklubb och sedan idag se pride-paraden i SF.
Det var många gånger mer än en fjöjd för ögat, då vi fick se mängder av hud och andra "privates". I SF är folk inte blyga samtidigt som det är mecka för alla som är gay. Vi startade lördagen med lite shopping och sedan picknick i form av sallad och sill (från IKEA) i "Dolores Park", tillsammans med Adam, en vän till Sara. "Dolores Park" Var smockad av människor som firade pride-veckan. Det var en upplevelse utöver det normala, och kul hade vi. 
På lördagkvällen bar det av till en nattklubb där vi dansade natten lång. Vid 3 tiden tog vi en taxi till Adams lägenhet/rum, där 4tjejer delade på honoms  säng och stackars Adam själv fick sova på golvet, haha. Men för att lätta på mitt hjärta så var det han sälv som erbjöd sig.
 
Imorse kikade vi på pride-paraden som var i SF, en stor stor parad som vad jag kan förstå är varje år. Det var musik, det var dans och det var naket. Gatorna var fyllda med folk. Hela denna vecka har varit en Pride-vecka i SF och denna helg var det all in fest. Jag tror även att Lady Gaga och Backstreet Boys skulle uppträda ikväll men tyvärr så orkade vi inte vänta.
 
I övrigt den senaste tiden så har jag fått uppleva en amerikansk graduation/student och jag kan härmed konstatera att den svenska studenten är grymt mycket större, bättre och fläskigare än den amerikanska. Såhär såg dagen ut, vi kom vid 13-tiden, Dawn hade dekorerat lägenheten med lite happy grauation, och ballonger. pizzan hade blivit hemkörd och var uppslizad redo att ätas. Vi var ca 10 personer som åt pizza och lite godis. Större än så var det inte, vid 16-tiden var Mike tvugen att lämna för att hinna till skolan där dom skulle få sina betyg och stipendium, trafiken gick på högvarv. Vi åkte en timme senare till samma skola för att se Mike graduate from Santa Cruz High :D . En scen var uppsatt på en amerikansk fotbollsplan, med stolar för alla studenten framför, föräldrar och släkt fick sitta på läktarna. Det var precis som på film.
 
Chocken kom då rektorn skulle hålla tal och gick alldeles för djupt i sin egen historia, då vi fick veta att hon haft en tuff skilsmässsa, kämpat mot bröstcancer, åkt in och ut från sjukhus mm mm. Det ända som saknades i detalj var tider och datum. TMI. Sedan gick dom vidare med ett tal från en av studenterna, han tog av sig sin Gown (den röda klänningen), musik började spelas i bakrunden och det visade sig att killen skulle rappa sitt tal???? Whaaaaat, välkommen till 2012s studenttal????????
Inte nog med detta, efter lite rapmusik kliver 3 studenttjejer upp på scenen och pratar om att man fortfarande kan klara av skolan även om man blir gravid under high chool/gymnasiet....WHAAAT? Man förväntade sig tal som skulle vara peppande och glada för eleverna som faktiskt klarat skolan, något i stil med -bra jobbat, lycka till i framtiden.....mm..mm.
 
Absolu en upplevelse och jag är vädigt glad över att jag blev inbjuden. Min favoritdel var sälvklart deras cap and gown/ den röda klänningen och hatten. Och precis som på film så kastar alla sina hattar högt upp i luften när dom är färdiga. wihoooo, you made it. 
 
Men Sverige står stadigt på studentfronten och kommer sålänge som traditionerna fortsätter vara obesegrade :D Go Sweden. 
Bilder kommer så fort som möjligt, ska lägga upp så många det går nu. Min hårddisk på datorn är full och för att kunna fortätta mitt photoshoppande och fotande måsa jag skaffa en extern :D 
 
I helgen har jag saknat Sverige. Hoppas alla hade en kanon midsommar.
Ha det gött folket. 
xoxo
 
Trackback
RSS 2.0