Summer

Summer 30/7 -12
 
Sommaren lider mot sitt slut, åtminstone om vi ska se den i antal veckor innan skolan börjar. Kollar vi på vädret så är det sommar året om för mig, vintern med regn ger ett litet break från solen, men vinterjacka är inte alls behövligt förutom på kvällarna under "vintern" då temperaturen sjunker.
Den senaste tiden har vi haft 25-30 grader och strålande sol. Det känns sjukt att man faktiskt kan välja vilket klimat man vill bo i, och jag har inte klagat en enda gång på vädret sedan jag kom hit, wihoo. :D
 
Förra helgen åkte jag och Jasmine (en amerikansk tjej) in till San Francisco för att gå på nightclub tillsammans med Philip och hans vänner. Vi dansade natten lång, blev inbjudna till ett VIP bord där det bjöds på vodka värd 600dollar och champange över vår prisklass. Vissa människor har ju bara för mycket pengar, men skoj hade vi :) Eftersom Philip har kontakter fick vi även dansa uppe hos DJ:en som dom hade flugit hit från Australien.
Vi sov över hos Philip och tidigt på söndagmorgon letade vi oss till bussen då Jasmine hade möte kl10. Mer om den natten hamnar i dagboken, what happens in the city, stays in the city ;) 
 
Förra veckan gick fort, vi hade playdates, åkte upp till Novato för att ta med Ella och Noah (barnens kusiner) till ett ställe som heter "Studio 4 art". Där kan man lämna barnen och sedan komma tillbaka efter ca 1,5h men jag valde att stanna för att titta. Riktigt häftigt, barnen skapade sina egna skålar av lera, med hjälp av dessa runda "bord" som snurrar när man trycker på en pedal,jag har ingen aning om vad något av dessa saker heter? haha. Men det var skoj, och jag önskade att jag sjäv fick göra vad barnen gjorde, undrar om det finns en åldersgäns eller om jag och Lina ska ta en vända dit en helg ;)
 
Denna helg spenderade jag med kära Lina, på lördagen hade hon au pair-möte där dom skulle paddla kajak så jag hakade på och jag och Lina teamade upp och paddlade tillsammans. Det kan ju inte bli bättre resultat än Lina times 2, det var teamwork så det smällde om det och vi tog täten ;) jajjamen. Det var riktigt skoj, vi kommer garanterat åka dit igen :D På lördagkvällen jobbade jag, och hade supermysigt med barnen, vi lekte med beyblades, målade naglar mm. I helgen har även familjen kikat på hus som vi ska flytta till under tiden dom renoverar detta hus, det verkar som att det lutar åt ett hus med pool ;) Nu är det inte länge kvar tills allt ska packas och flyttas, om allt går enligt planerna ska detta hus börja byggas om i höst
 
På söndagen var det dags för shopping, det är inte länge kvar nu till Dawns bröllop så jag och Lina åkte på jakt efter klänning och skor. Det vart en vända till Marshalls där jag hittade ett par Steve Madden skor, dock inte bröllop men det vart ett köp ändå. Inne på Ross fyndade vi kjolar för 9 dollar och sedan bar det av mot Petaluma och ett outletmall. Inne på Converse-butiken kunde jag fortfarande se mina gamla converse som jag slängt upp på graveyarden som dom har där, det såg ut som att dom rensat bort en massa skor, men det verkade som att mina fortfarande kvalificerat sig till att få hänga kvar :) efter att ha shoppat jeans, skor, armband mm, så lämnade vi Petaluma utan kläder för bröllop. Typiskt.
 
Som tur är har jag fina Lina som är klänningexpert och har massa fina klänningar, söndagkvällen spenderades åt att testa dessa och jag hittade en som antagligen kommer bli the one for the wedding. Kvällen avslutades med bio "step up". Sjukt kul helg hade jag tillsammans med Lina, jag är så hemskt glad över att ha henne som vän :D 
 
I helgen fick jag reda på att den gamla au pairen till familjen kommer och hälsar på i 2 veckor i augusti :D Emelie från Sverige ska äntligen komma tillbaka, jag vart lite besviken där när jag kom i oktober och Emma hade åkt på sin resemånad och Emelie hade vart på besök men precis åkt när jag kom, jag fick alltså inte träffa någon av dom rutinerade Sheppard's au pairerna, men nu så :D
Wiiii,, jag är så sjukt peppad, jag ska få ha en roomie, och det är alltid så himla skoj att träffa gamla au pairer.
Det kommer bli hur skoj som helst :D 
 
Idag kom äntligen Linas familj The Herbst's hem från sin 3v långa semester i Europa, finally, dom har varit saknade. Vi har verkligen saknat att ha playdates med dom. Imorgon smäller det, då blir det förhoppningsvis poolplaydate om vädret är lika bra som idag.
 
Nu ska jag sova. 
Godnatt folket. 
 
Jag och Lina efter att vi paddlar kajak :D
 
Noah Och Nic på lekplatsen innan vi åkte till Studio 4 art
 
Sötaste Ella
 
Sötpäran :)
 
 
Full fokus :)
 
Ella förtorkar sin skål med hårfön för att senare kunna måla den :D
 
Nic målar sin tallrik.
 
E's skål är färdig för ugnen :)
 
E putsar sin skål innan målning.
 
 
Studio 4 Art :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karro

Hej! Det heter dreja när man gör skålar i lera! ;)

Svar: haha, tackar :D
Lina Karlsson

2012-08-01 @ 14:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0