9 Månader - Gold Lake

9 Månader - Gold Lake
 
För 8 dagar sedan var det exakt 9 månader sedan jag anlände till The Big Apple, NY, landet där drömmarna flödar - USA. Jag kan knappt fatta att jag nästan varit här i ett helt år, tiden går fort - ja. Nu var det längesen en uppdatering, i hela 5 nätter och 6 dagar har jag varit utom räckhåll för både internet och telefontäckning och det är alltid lika skönt att få försvinna från omvärlden en stund.
 
Det var den årliga campingen vid Gold Lake som tog sin början, en tradition som min värdpappas familj har haft sedan de var småttingar. Nu när deras föräldrar inte längre lever så för de vidare traditionen med och till deras barn och barnbarn. Efter att jag många gånger träffat min värdmammas familj och släktingar så var väldigt roligt att få träffa min värdpappas syskon, kusiner och syskonbarn. Här existerade varken tid, datum eller dagar :)
 
Minst 5 timmar tog det oss innan vi var framme vid Gold Lake. Min värdpappas syster hämtade upp oss och all vår packning, (det var inte lite vill jag lova) vid sjön via båt för att ta oss till vårt camp. För 3 veckor sedan hade någon sett en puma vandra runt där vi campade och är man inte försiktig nog med maten kan man lätt få besök av björnar, detta var verkligen wildlife, haha.
 
Jag och barnen sov i ett tält och föräldrarna hade ett eget. Det är ju galet roligt att sova i tält, det kan ju inte bli mycket mysigare, dock var all smuts, solskydd och myggolja (nytjära bouta, hahahahah) som lagrats om vart annat inte lika mysigt. Att bada i sjön varje dag var ju ett steg åt rätt riktning men mycket mer än skoj och svalkande var det inte. Dessa 6 dagar fylldes med hiking, bad i sjön, lite kreativt mini-båtbyggande, och jet skiing mm. Vi hade fått låna med The Herbst's 2 wave runners, som är en typ av vattenskoter, och hej och hå vad sjukt roligt det var. Det var fina grejer att få gasa på med en sån där och försöka fånga vågorna så att man hoppade lite. Barnen var helt crazy på wave runnern och det var riktigt skoj att förutom att köra, få sitta bakom och åka. En sån kan man ju drömma om att få investera i, i framtiden.
 
Min värdpappas systrar och bror är country/cowboy-people och hade 300% koll på hur allt skulle skötas, ett helt kök var uppsatt mitt i skogen, grejer för att hålla björnarna borta fanns på plats. Själv lyckades man ju uppgradera sitt wildlife genom att äntligen lära mig att kissa i det fria. Senast jag gjorde det var för många många år sedan, då vi var i Fotingen och alla barnen hade handlat godis i kiosken. Innan vi gick hem (fråga mig inte varför?) så skulle alla kissa bakom en stor container. Självklart kunde man ju inte vara värre så, såklart gjorde jag också det, dock utan resultat då jag inte visste hur man gjorde och kissade i byxan som inte alls var där den skulle vara. Efter detta har det ju tagit emot lite att våga testa igen, och woala, nu kan man :D jajjamen. Det är skönt att vara tillbaka, duschen skrek mitt namn och jag skrubbade länge innan skiten hade lossnat. Men det var det värt, en vecka kan man ju överleva;)
 
Nu är det återigen tisdag och jag jobbar så det smäller om det. Min värdmamma är i LA, och min värdpappa i Chicago. Förhoppningsvis får jag vara ledig i helgen, jag behöver lite egentid känner jag samtidigt som jag vill umgås med mina vänner. Nu när året börjar närma sig sitt slut, även fast jag valt att förlänga har jag börjat kika på utbildningar och känner mig riktigt peppad, jag vill verkligen tillbaka till skolan. Göteborg lockar ;) Här kommer lite bilder från veckan som gått. hade gött. xoxo Jag och Renee på hike.
 
 
Jag och min amerikanske kompanjon spelade Beer pong, dock utan vinst, men vi var nära och dom vart lite imponerade över att jag faktiskt gjorde bra ifrån mig för att inte ha spelat förut.
 
Jag tillsammans med min värdpappas syster, hennes dotter och son.
 
Renée på på toppen av vår hike.
 
Hiking
 
 
Mitt och barnens tält till vänster och föräldrarnas till höger.
 
Utsikt över sjön.
 
Camp Come And Go
 
Alla Syskonen
 
Hittade enorma kottar och som svenne vart man ju skitimpad :)
 
Utsikten
 
Jag, min värdpappa och barnen gick på hike upp till toppen "indian peak".
 
 
 
 
N på toppen :)
 
 
Jag på toppen
 
Indian Peak
 
 
Fikapaus
 
 
 
N redo att åka iväg med wave runnern  
 
Min värdpappa hade med ett specialtält som vi sate upp, där vi hade ett duschmunstycke kopplat till en pump. Vi kokade vatten sedan kunde man ta sig en snabb varm dusch, verkligen uppskattat. Min första och enda dusch under veckan, jag var lycklig :)  
 
En del av köket
 
 
Varje kväll satt vi vid elden och grillade smores. Smores är en grillad marshmallow som man lägger mellan 2 kex tillsammans med en bit choklad. Så det blir som kex med fyllning av smält choklad och marshmallows :)

Kommentarer
Postat av: Sara k

Åhhhh vilket fint ställe ni har campat på!! Det låter ju jätteroligt att åka iväg sådär hela släkten tillsammans & bara va!!! Det var ju inte lite saker ni hade med er direkt hehe!! Vattenskoter, badring, värsta mega köket, en dusch haha, körde ni dit allt med lastbil eller?!!!!!:) själv har jag varit i fotingen i över en vecka & fixat, så du ska få se bilder på sovrummet sen! Imorn åker jag till Malung på dansbandsvecka & sedan kanske det blir en tripp utomlands!!! Vi måste skypa något också!! Hade bäst!!! KRAMAR!!!

2012-07-18 @ 22:24:51
Postat av: Anonym

Det var himla skoj:) köket var inte vårt, det är Charlies systrar som satte upp det, inget triangia kök hör inte, haha. En morgon lagade jag svenska pannkakor till alla, det vart en hel del pannkakor:) vi hade 2bilar fullsmockade med grejer + en takbox och en släp för vattenskortrarna. Skicka bilder på fotingen:) och vi måste skypea snart, jag vill höra allt. Hoppas du hade skoj i Malung och att du hittar ngn bra sista minuten;) hade kanoners:D i miss u. Kraaaaamar

2012-07-21 @ 07:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0