TGIF

TGIF - Thank God It's Friday


Denna vecka går mot sitt slut, tack och lov. Äntligen, som jag väntat på helg. Den här veckan har vart allt annat än rolig, men om vi vänder på steken så kan man ju skratta ganska mycket åt denna vecka med. Jag började med att skrapa bilen, detta i sin tur, till det positiva fick min värdmamma att fixa försäkring (den behövde uppdateras), vi bokade även tid för service på Toyota Marin för både hennes och min bil. Dagen då vi skulle in med bilarna till service hade jag och R bestämt tid då vi skulle mötas vid Toyota Marin. Jag kommer dit lite tidigare än planerat då jag tidigare lämnat av Tasha hos hundfrissan. Jag parkerar och sitter kvar i bilen för att vänta på R. Jag hade parkerat precis bredvid infarten till Toyota Marin så att fronten pekade mot en ganska trafikerad väg, vilken gav mig fri sikt över alla bilar som körde förbi. Plötsligt hör jag hur massvis av bilar börjat tuta, jag tittar upp och ser en stor truck "backa" ut från parkeringen, mitt ut i all trafik. Vad i helvete tänkte jag, inte världens smartaste idé kanske. Jag tittar lite närmre och ser att det inte är någon som backar ut bilen, för det sitter ingen i förarsätet, bilen är tom. Bilarna fortsatte tuta och då inser föraren som är påväg in till Toyota-butiken att han antagligen glömt lägga i parkeringsläge, vilket gör att bilen rullat ner för uppfarten, korsat vägen med massa trafik, studsat med baken mot en betongvägg och är påväg upp på parkeringen igen då mannen slänger sig in i bilen för att stoppa den. Detta hade kunnat sluta i världens seriekrock, och där satt jag i min bil, i chock och bara tittade. Heeelt galet. Som tur var så var de bilar som körde förbi uppmärksamma nog och hann därför stanna när trucken kom nerrullandes.

Jag och min värdmamma fick efter att hennes bil lämnats in på service dela på min bil, vilket gjorde dagen väldigt planerad, lämna värdmamma på jobb, hämta barn, lämna barn, hämta värdmamma, köpa mat, åka till Toyota för att lämna min bil och hämta R's bil, hämta barn från diverse aktiviteter, åka hem. Men äntligen är det fredag, jag har fått tillbaka min bil, lyset är lagat och gick på 230$, det var min lön det :) haha. Jag betalar mer än gärna för skadorna men min värdmamma kommer resa en hel del med jobbet de kommande veckorna vilket ger mig extra långa arbetsdagar, jag får jobba av min skuld helt enkelt. Det låter som en bra deal. Nu ska jag på Gold's Gym och köra ett gruppass, rensa hjärnan lite. Ikväll ska jag titta på "One Tree Hill", Ny säsong, får inte missas, detta är "The final season", säsong 9 och sista säsongen av mitt älskade OTH, jag gråter lite inombords. Men jag är sjukt nyfiken på hur det ska sluta.

TGIF

Trevlig helg :)

Kommentarer
Postat av: mammamia

Ni glömde väl inte att hämta Tascha? Hon går oftare till hundtrimmern än jag till frissan. Men det är väl det som är USA.Kram

2012-01-13 @ 20:54:27
Postat av: Lina

Det missade jag visst, jajjamen vi hämtade tasha också och fick parkeringsböter på samma ställe, haha.

2012-01-19 @ 07:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0